IZVORNO IME: I, Tonya |
REDATELJ: Craig Gillespie | ŽANR: Biografija, drama |
ULOGE: Margot Robbie, Bobby Cannavale, Sebastian Stan |
TRAJANJE FILMA: 119 min | GODINA: 2017 | DRŽAVA: SAD | PLAKAT FILMA |
POČETAK PRIKAZIVANJA: 18.01.2018 |
HIGHLIGHTS:
Dobitnik nagrade Oscar u kategoriji:
|
SADRŽAJ FILMA: |
Tonya Harding, klizačica umjetničkog klizanja koja se penje visoko na američkim turnirima klizanja, upadne u probleme kada joj se u život vrati bivši muž. Tonya se sprema za nacionalno natjecanje u umjetničkom klizanju, te ona i njezin muž unajme osobu da slomi nogu njezinoj suparnici Nancy Kerrigan. To je bio potez koji joj je obilježio i uništio karijeru.
U ulozi Tonyje ćemo gledati Margot Robbie, a Caitlin Carver je Nancy Kerrigan. U ostalim ulogama su Sebastian Stan, Allison Janney, Paul Walter Hauser, Julianne Nicholson, Bojana Novaković i Bobby Cannavale. VIŠE Ja, Tonya PITANJA I ODGOVORI REDATELJA CRAIGA GILLESPIEA
Što vas je privuklo ovom filmu? Dobio sam scenarij i informaciju da Margot Robbie sudjeluje na projektu. Kombinacija Tonye Harding i Margot Robbie mi se odmah učinilo kao uzbudljiva ideja. Scenarij Stevena Rogersa me oduševio. Priča je tako vješto ispričana s savršenom ravnotežom emocije i humora i potpuno nekonvencionalnom strukturom koja je bila ujedno i zastrašujuća i uzbudljiva. Margot je odlično utjelovila kombinaciju humora, ranjivosti i snage i uvela nas u Tonyjin svijet. Možete li nam reći nešto o razvoju filma od trenutka kada ste se pridružili filmskoj ekipi? Scenarij je bio odličan. Najvažnije mi je bilo poštivati ga i uhvatiti duh Tonyje. Ona je prkosna i hrabra. Ima duh i energiju koju sam želio prenijeti u filmu. To je značilo puno pokreta kamerom i glazbu koja je pomogla stvoriti kaos i euforiju njezinog života u to vrijeme. Što ste znali o Tonyi Harding prije, a što nakon snimanja filma? Bio sam dobro upoznat s incidentom. U to vrijeme sam radio u oglašavanju i 3 mjeseca prije incidenta radio sam na reklami za Campbellovu juhu s Nancy Kerrigan! Nisam znao sve detalje. Pretpostavio sam da ima veze s Tonyjom i Jeffom Gilloolyjem. Otkrivajući svijet odakle je došla Tonya te usredotočenost i ustrajnost zahvaljujući kojima je dva puta nastupila na Olimpijskim igrama u sred kaosa u kojem se našao njezin život, doživio sam je na jedan drugačiji način. Što želite da svijet sazna o Tonyi nakon gledanja ovog filma? U medijima je uvijek prezentirana kao negativka, no njezin život je puno kompliciraniji i tragičniji od toga. Grozno je to što se dogodilo Nancy Kerrigan, no imao sam osjećaj da je priča Tonye puno dublja. Želio sam je humanizirati i, ako je moguće, suosjećati s njom. Jeste li se susreli s Tonyjom i kako je izgledao vaš susret? Margot i ja smo imali priliku susresti se s njom. Činila se vrlo iskrena. Bilo je od ogromne pomoći upoznati osobu iza tog poznatog imena i saznati kako je nastavila sa životom i prevladala to sramotno razdoblje. Opišite postupak odabira glumaca. Imao sam sreće što su Margot Robbie i Allison Janney već sudjelovale na projektu kada sam se pridružio. Nisam mogao zamisliti bolju glumačku postavu! Paul Walter Hauser je došao i oduševio me u ulozi Shawna Eckharta. Bio je nevjerojatno duhovit, ali uvijek iskren. Uloga Jeffa Gilloolyja je za mene bila najteža. Odnos između Tonye i Jeffa je tako nestabilan. Trebao sam nekoga tko zna balansirati između humora i nasilja, ali je i dalje suosjećajan. Nakon što smo poslušali puno glumaca, Sebastian je došao na audiciju i bio je savršen. Kemija između Margot i njega bila je neporeciva. Oboje su napravili odličan posao i zadržali humanost u svojim izvedbama s daškom humora gdje je to bilo potrebno. Kako ste riješili scene klizanja u filmu – je li bilo teško pronaći nekoga tko može ono što je mogla Tonya? Na početku sam se sastao s koreografkinjom klizača, Sarah Kawaharaom i razgovarali smo o tome što bi Margot mogla sama izvesti, a za što bi trebali dvojnike. Margot je trenirala 4 mjeseca i napravila fantastičan posao, no naravno da smo za klizanje na olimpijskoj razini trebali dvojnike. Sarah nam je odmah rekla da nećemo pronaći nikoga tko može izvesti trostruki aksel, jer je samo 6 žena u povijesti to uspjelo. Trenutačno postoje dvije klizačice koje se sljedeće godine natječu na Olimpijskim igrama, ali ne smiju riskirati ozljedu. Bio sam zapanjen koliko je to teško kada je to Tonya uspjela prije 25 godina i do danas ih je tako malo to uspjelo ponoviti. Na kraju smo se za to morali poslužiti vizualnim efektima! PITANJA I ODGOVORI PRODUCENATA Sudionici: Margot Robbie (producentica) Tom Ackerley (producent) Bryan Unkeless (producent) Steven Rogers (producent i scenarist) Recite nam nešto o filmu JA,TONYA i njegovoj radnji. Margot: Na samom početku filma rečeno je da je to film „koji se temelji na kontradiktornim i potpuno istinitim intervjuima s Tonyom Harding i Jeffom Gilloolyjem.” Objašnjava strukturu priče – to nije konvencionalno strukturiran film jer se temelji na dva potpuno kontradiktorna intervjua Tonye i Jeffa i tako je Steven oblikovao scenarij – oko ta dva zanimljiva intervjua. Kako je nastao ovaj projekt i kako je pretvoren u scenarij? Steven: Bio je izvrstan dokumentarac na 30 for 30 koji potpisuje Nanette Burstein o Tonyi Harding koji sam gledao sa svojom nećakinjom koja nije nikada čula za Tonyu Harding. U dokumentarcu su jedva spomenute neke stvari koje su me interesirale o Tonyinoj priči. Bila mi je zanimljiva ideja da medija i ljudi mijenjaju priču kako bi kontrolirali priče koje čitamo i čujemo. Potom sam otišao na internetsku stranicu Tonye Harding i doznao da su dostupna prava na njezinu životnu priču. Pomislio sam: „Idem gdje god me odvede ova priča“. Odletio sam u Portland i intervjuirao Tonyu, a potom i Jeffa Gilloolyja. Njihove priče su bile strašno kontradiktorne… Imao sam priliku predstaviti sve strane priče i pustiti da gledatelji presude. Koje značenje krije naslov JA, TONYA? Steven: Radilo se o tri stvari - prvo, poigrao sam se s naslovom poznate knjige I, Claudius Roberta Gravesa. Drugo, u središtu je bila njezina zakletva u sudnici „Ja, Tonya zaklinjem se da ću govoriti istinu…” I treće, svidjelo mi se jer kada vas intervjuiraju onda se nastojite prikazati u najboljem svjetlu. Recite nam nešto o redatelju Craigu Gillespieu. Zašto ste odabrali njega da režira film i kako ste surađivali kako biste ostvarili vašu viziju? Bryan: Svi jako volimo njegov rad. Sastali smo se s puno talentiranih redatelja i čuli njihove vizije scenarija, no ono Craig se istaknuo po tome što je jasno razumio ton koji je vrlo važan u ovom filmu. Na samo jednoj stranici Stevenovog scenarija možete osjetiti užas, tugu i potom se glasno nasmijati. Craig je majstor u tome da svi ti osjećaji komentiraju jedan drugog i istovremeno ostavljaju osjećaj da su dio cjeline. Tematski, Craig je prvi spomenuo da je Tonya u to vrijeme ustvari bila mlada cura u ranim dvadesetima. Zamislite da se cijeli svijet obruši na vas. U sceni u kojoj se Tonya u Lillehammeru žali na svoje klizanje, svima ostalima se to čini apsurdnim. Ali iz njezine perspektive to je bilo zastrašujuće i grozno. Zbilja možete suosjećati s njom. Craig je želio probuditi suosjećanje prema Tonyi i uspio je istaknuti humanost svih naših likova. Gdje se snimao film? Margot: Snimali smo u Atlanti. Tonya je zapravo živjela u Portlandu i tamo smo također tražili lokacije za snimanje, no Atlanta nam je najbolje odgovarala. Osigurala nam je sve potrebno i veliku ekipu budući je to grad gdje industrija cvjeta. Bryan: Atlanta ima odličnu infrastrukturu. Ispočetka smo bili zabrinuti jer smo htjeli snimati u Pacific Northwestu… nismo bili sigurni možemo li učiniti da Atlanta izgleda kao Portland. Srećom smo pronašli odlične lokacije, grad ima odlična klizališta, a povrh svega toga filmska ekipa je vrhunska i grad jako podržava filmsku industriju. Recite nam nešto o odabiru glumaca. Tom: Imali smo sreće da je Allison Janney već bila dio postava budući je Steven napisao ulogu LaVone baš za nju. Nitko to ne bi mogao bolje. Na audiciju za ulogu Jeffa Gilloolyja javilo se puno glumaca i najteže je bilo odabrati pravog za taj lik. Sebastian je bio tako nepredvidljiv… iznenađivao nas je svakom svojom odlukom i mislim da je to jedan od najvećih talenata koji glumac može imati. Steven: I on i Paul Walter Hauser koji glumi lik Shawna Eckhardta, tjelohranitelja, svojom su nam iznimnom izvedbom pokazali tko su ustvari ti likovi i kako su se mogli naći u toj nadrealnoj situaciji. Margot: Julianne Nicholson je bila fenomenalna u ulozi Diane Rawlinson, Tonyine trenerice. Koliko često vidimo da se događa nešto ružno i nismo sigurni je li na nama da reagiramo? Diane se našla u nezgodnoj situaciji, barem naša Diana u filmu. Ona je na neki način majčinska figura Tonyi, no Tonya nije njezino dijete. Trebali smo vrhunsku glumicu da napravi ono što je Julianne napravila. Bilo je to naporno snimanje. Svatko tko je ikada snimio nezavisni film vam može reći koja je to muka. Za ovaj projekt smo imali malo vremena za snimanje puno scena i ograničena sredstva. I glumci i filmska ekipa dali su sve od sebe kako bi ovaj film bio snimljen. Kakvi izazovi su vas dočekali prilikom snimanja ovog filma? Tom: Priroda ovog filma – to je scenarij s 256 scena koje uključuju 4 natjecanja u klizanju pri čemu dvoje Olimpijske igre. Što se tiče snimanja, samo značenje ovog filma je izazov za sebe. Klizačke scene možete doživjeti kao akcijske scene u akcijskom filmu. Scene klizanja smo snimali uz pomoć kaskadera, vizualnih efekata i raznih drugih efekata. Posebice je sve to kompleksno jer se sve to izvodilo na ledu. Također, film pokriva Tonyin život od njezine 4 pa sve do 44 godine što je bilo zahtjevno i za odjele šminke, kostima i proteza. Budući se film JA, TONYA temelji na istinitim događajima, kako ste prilagodili istinitu priču za film? Steven: Scenarij se temeljio na intervjuima s Tonyom i Jeffom. Njihovi iskazi o događajima su bili jako različiti. Zanimljivo je da Jeff nije nikada nikome ispričao svoje mišljenje o onome što se dogodilo. Komentirao je za Hard Copy ili A Current Affair, ali nikada nikome nije ispričao svoju stranu priče. Ne znam zašto je ispričao meni, ali mi je drago da jeste. Osim intervjua, puno smo istraživali i pronašli razgovor između tjelohranitelja Shawna i Diane. Nije lako nečiji život svesti na dva sata, ali smo naporno radili kako bismo pronašli ravnotežu i pretvorili istinitu priču u film. Tom: Zabavno je imati za temelj istinitu priču. Naši timovi za kostimografiju i šminku napravili su vrhunski posao i replicirali izgled osoba sa snimki koje smo iskopali. Bio je to izazov, ali i najbolji dio stvaranja ovog filma. Koliko vam je istraživanje života Tonye Harding pružilo informacija za ovaj film? Margot: Postoji puno fantastičnih snimki Tonye online. Ne samo kada je osuđena – postoji i dokumentarac o njoj kada je imala 15 godina, kao i 30 for 30 o njoj kao odrasloj osobi i svemu između. Iz glumačke perspektive, ova snimka bila je neprocjenjiv uvid u Tonyin naglasak i manirizme. Puno sam vremena provela slušajući te isječke. Istraživanje mi je pomoglo kada smo snimali koreografiju za klizanje – mogli smo replicirati Tonyinu točku u cijelosti. Provela sam na YouTubeu skoro svaku sekundu snimanja. Bryan: Bilo je doista impresivno kako je Margot upijala snimke s YouTubea. U sceni u Lillehammeru mogli smo čuti od riječi do riječi što je trenerica govorila Tonyi prije nego je zakoračila na led. Geste, emocije, intenzitet… sve je bilo gotovo identično i autentično stvarnoj priči. Margot: Sjećam se da je Julianne rekla: „Što bi Diane rekla Tonyi da napravi neposredno prije klizanja na Olimpijskim igrama?” Na snimci uglavnom niste mogli čuti što Diane govori, ali smo uspjeli pronaći audio zapis. Puno je takvih primjera gdje smo mogli replicirati razgovor riječ po riječ, ali i puno slika Tonyje koji su estetski inspirirali Craigovu viziju. Bryan: Craig je često pokušavao uzeti poznate slike i prikazati ih iz drugog kuta. Unio je više energije u priču. Na trenutke imate osjećaj kao da će Tonyja dok kliže zabiti u kameru. Tom: Ne mislim da je itko snimao klizanje na način na koji smo mu mi pristupili. Craig je doista želio biti na ledu s Tonyjom i to je bio izazov za sebe. Nije moguće dovući svu tu veliku opremu na led pa smo imali sreće da je Dana Morris, kamermanka koja zna klizati, uspjela postići na ledu sinergijski odnos s Margot. Što Tonya misli o filmu? Nismo znali što možemo očekivati kada smo prikazali film Tonyi. Mora da je čudan osjećaj gledati verziju svog života na velikom zaslonu. No, bili smo jako sretni kada smo vidjeli da joj se svidio film. Bila je dirnuta do suza i bilo joj je zabavno gledati svoje točke na ledu izvedene sa svim detaljima. Posebice joj se svidjela izvedba glumaca, a smijala se i na šale. |
Slažem se