IZVORNO IME: The Signal |
REDATELJ: William Eubank | ŽANR: SF, triler |
ULOGE: Laurence Fisburne, Brenton Thwaites |
TRAJANJE FILMA: 95 min | GODINA: 2014 | DRŽAVA: SAD | PLAKAT FILMA |
POČETAK PRIKAZIVANJA: 10.07.2014 |
SADRŽAJ FILMA: |
Skupina studenata prijevarom bude dovedena usred pustinje od strane hakera... VIŠE Signal Nic (Brenton Thwaites of The Giver, Maleficent), Haley (Olivia Cooke iz filma Bates Motel) i Jonah (Beau Knapp iz Super 8) troje su studenta koji promišljaju o budućnosti. Haley se seli na godinu dana, a njezin dečko Nic i njegov prijatelj Jonah pomažu joj u selidbi. No njihovo putovanje preko američkog Jugozapada ide obilaznim putem: hakira ih računalni genij koji je prethodno hakirao sustav sveučilišta MIT i razotkrio rupe u sigurnosnom sustavu. Nic i Jonah pobudili su interes ovog tajanstveng hakera i obratno. Tragova je sve više, izmjenjeuju se on-line provokacije, a trio se nađe na izoliranom području. Kad padne noć, uspostavlja se kontakt i nastaje zamračenje. Kad se Nic osvijesti, nađe se usred noćne more. Prijatelji su mu nestali, ali on je odlučan u namjeri da ih nađe- u kojem god održivom obliku. Jedini mu je trag čovjek koji ga sada pomno ispituje, Dr. Wallace Damon (Laurence Fishburne). Damon je zabrinut za Nicovu sigurnost i pokušava procijeniti njegovu smisao za realnost. I dok se njih dvojica nadmudruju, Nic pokušava pobjeći… Razgovor s redateljem /ko-scenaristom Williamom Eubankom Q: Kako je nastao ovaj film, napisali ste Signal s još dvojicom scenarista? William Eubank: Moj zadnji film, Love, više je bio avangardan projekt. Ali veliki sam poklonik Zone Sumraka i pripovijedanja Roda Serlinga. Uvijek sam htio napraviti nešto slično- neodredivu i neobičnu priču zbog koje se pitate: “Što se dovraga događa?” Razmišljao sam o konceptu ubacivanja pojedinca u specifičnu i ekstremnu situaciju, čiju bi pravu prirodu ta osoba trebala otkriti. Ono što mi se sviđa u filmovima poput Logan’s Run je to što je glavni lik poput publike, dijeli vaše mišljenje i gledatelj dobije osjećaj povezanosti, osobito ako je gl. lik simpatičan. Dok sam završavao montažu Love, razgovarao sam s prijateljem Davidom Frigeriom i tako smo začeli ideju za Signal; počeli smo pisati novi scenarij prije no što smo završili montažu. Q: Stvarajući ovaj film, je li vas nadahnuo neki od redatelja? WE: Vizualno mislim da jest: svi oni za čiji rad mogu reći: “Smatram da je ovo odično odrađeno.” Htio sam da Signal ima prizemljen početak tako da kasnije možemo zaći u čudnovate sfere- one koje su najsličnije Stanleyju Kubricku- gdje imate tekst a sve je čisto i jasno. Kasnije- ne znam kako se to dogodilo- do izražaja dolazi David Lynch. Q: Jesu li vas nadahnuli i neki niskobudženi filmovi ili mlađi niskoprofilni sci-fi filmovi, kao Pi- prvi film Darrena Aronofskog ili možda Memento Christophera Nolana? U smislu umno izazovnih projekata? WE: Pi mi je uvijek u glavi jer mi se sviđa što je to zavrzlama koja se događa uglavnom u zatvorenom prostoru. Memento je dobra aluzija ali ga nisam imao na umu dok sam radio Signal. Često razmišljam o malim sci-fi naslovima, kao što je Moon Duncana Jonesa- priče u kojima ste prisiljeni kreirati priču koja počinje u zatvorenom i onda se razvija; zidovi nestaju jer vam je stalo do toga što se događa s glavnim likovima. Signal se razlikuje jer počinje vani, na otvorenom i onda ubrzo odlazi negdje dalje; publiku prisiljavamo da bude zatvorena zajedno s Nicom. Lik iz slobode prelazi u zatočeništvo. Na umu mi je bio i Cube Vincenza Natalija, te svaki film koji svog glavnog junaka stavlja u zatočeništvo, a da ovaj ne zna što se događa. Q: Taj put vodi prema redatelju koji je svoj utjecaj imao na sve- Alfredu Hitchkocku. Čini se da vam je na set došao netko tko je s njim surađivao? WE: Da, i čuo sam da je Hitchcock, kad je snimao, bio vrlo služben i precizan, znao je točno što želi; to bi dobio i otišao. To smo čuli od snimatelja koji je s nama bio nekoliko dana, a na Hitchkockovom filmu Family Plot bio je pomoćnik snimatelja. Jednom smo razgovarali ali sam nešto predosjećao, jer smo trebali snimiti praćenje likova, a on nam je pokazao stari potez kako da ih slijedimo. No to nije ušlo u montažu. Q: Laurence Fishburne ikonast je glumac i pojava i često ga razdvajate na lice i glas; impozantan je, a ipak ste ga u Signalu “uvalili do grla”. WE: On zna koliko njegov glas pridonosi scenama i kako iskoristiti i najmanji izraz do maksimuma. No prvi put kad smo se sreli, pitao me da li mora cijelo vrijeme nositi zaštitno odijelo svog lika. Rekao sam da mora, a on me pitao jesam li siguran. Kad sam potvrdio, rekao je: ”U redu, slažem se, samo sam htio provjeriti.” Rekao mi je da brine kako se ponekad mogu izgubiti nijanse u izvedbi. Složio sam se s njim, ali kad budem snimao, rekao sam mu da ću ga snimati izbliza i to čak i previše. Rekao sam mu i da će njegove nijanse biti snimljene i on mi je vjerovao. Zatim bi na setu bilo trenutaka kad gotovo ne bi ništa vidio jer mu je kamera bila preblizu. Q: Kad se radi nezavisni film, budžet i raspored zahtjevaju neprestani rad, zar ne? WE: Naravno. Za Signal smo imali raspored snimanja od 28-29 dana. Što se tiče budžeta, bili smo ambiciozni. Na primjer, protetiku nam je izrađivao Legacy creature FX house. Pomogao sam kod dizajna tih dijelova. Zatim smo morali 12 sati snimati u pustinji za vrijeme oluje pa smo morali osmisliti kako ćemo nanijeti šminku i kostime. Q: Što je po vama bilo najluđe kod snimanja filma? WE: To što smo ga snimali u tako kratkom vremenu. Plus vjetar i kiša u New Mexicu, i kad smo zatvorili most Taos, kao za vrijeme snimanja filma Terminator Salvation – ali za film ove veličine! Q: Kakvo je bilo iskustvo film premijerno prikazati na Sundance festivalu? Ovo nije vaš prvi film, ali jeste li tada imali osjećaj otkrivenja kao redatelj? WE: Zapravo sam na Sundanceu bio već nekih 4-5 puta, kao snimateljski tehničar za Panavision. Promatrao sam sve što se oko mene događa i sanjao o dolasku na Sundance. Kad nisam radio, odlazio sam onamo gledati filmove. Moj je djed živjeo u Salt Lake Cityju u to vrijeme, počastio bih ga večerom; on je bio snimatelj u Mornarici. Rekao bi mi: “Jednog ćeš dana ti ići na ovaj festival.” Preminuo je prije nekoliko godina pa to nije doživio. Za mene je to bio poseban osjećaj, jer sam mislio na njega. Sundance je bio san. Bio sam izvan sebe što sam ušao na festival. Osjećao sam se kao da sam dobio odlikovanje; ako je film progresija, onda je Sundance nivo koji želite dostići. Q: Što je sljedeće na rasporedu? WE: U glavi imam puno toga. Kao npr. vojni akcijski triler koji završavam s Davidom Frigeriom, ko-scenaristom Signala. Također radim i na povijesnom djelu koje sadrži 1% fantastičnih elemenata. Glavne uloge: BRENTON THWAITES (Nic) Jedna od uzdanica filmske industrije, australski glumac Brenton Thwaites talent je u usponu. Ove godine svjedočimo njegovoj svestranosti i šarmu na velikom ekranu. Gledat ćemo ga u naslovnoj ulozi Jonasa u iščekivanom filmu redatelja Phillipa Noycea The Giver. Thwaites će glumiti uz Oskarovce Jeffa Bridgesa i Meryl Streep. Osim toga, trenutno ga se može vidjeti kao Princa u Disneyevoj pustolovini Maleficent, s Angelinom Jolie i Elle Fanning u ulozi Princeze. Thwaites ima naslovnu ulogu i u trileru Mikea Flanagana Oculus, a pored toga nastupit će i u filmovima Ride, redateljice i autorice Helen Hunt, koja će mu se pridružiti i ispred kamere, te u filmu Juliusa Averyja Son of a Gun, s Ewanom McGregorom i Aliciom Vikander. Završio je Queensland University of Technology, a karijeru je započeo na australskoj televiziji u serijalima SLiDE i Home and Away. Uloga kojom je na sebe skrenuo pažnju ona je u TV filmu Blue Lagoon: The Awakening, redatelja Mikaela Salomona i Jakea Newsomea. Uskoro započinje produkciju fantastičnog epa Alexa Proyasa Gods of Egypt, uz Gerarda Butlera, Nikolaja Coster-Waldaua i Geoffreyja Rusha. OLIVIA COOKE (Haley) Olivia Cooke portretira Emmu Decody, u priznatoj TV seriji Bates Motel, uz kolege Freddieja Highmorea i Veru Farmiga. Gđica Cooke rođena je u Manchesteru, Na sjeveru Engleske. Nakon završetka školovanja u Oldham Theatre School, dobila je ključnu ulogu u BBC-jevoj miniseriji Blackout, redatelja Toma Greena, gdje je glumila uz Christophera Ecclestona, Dervlu Kirwan te Lyndsey Marshal. Zatim je naslovnu ulogu ostvarila u još jednoj BBC-jevoj miniseriji smještenoj u 1940-e, The Secret of Crickley Hall, redatelja Joea Ahearnea. Gđica Cooke snima horor film Ouija, temeljen na društvenoj igri, u kojem ima glavnu ulogu, za redatelja Stilesa Whitea. Nedavno je prikazivan njezin posljednji projekt The Quiet Ones, sa Samom Claflinom i Jaredom Harrisom, u režiji Johna Poguea. BEAU KNAPP (Jonah) Za glumca Beaua Knappa 2014. godina predstavlja prijelomnu godinu. Ne samo što ga možemo gledati u Signalu, nego i u You’re Not You, redatelja Georgea C. Wolfea- s Hilary Swank, Joshom Duhamelom i Emmy Rossum; zatim u What Lola Wants autora/redatelja Ruperta Glassona, uz Sophie Lowe u glavnoj ulozi; tu je još i film Jaumea Collet-Serrae Run All Night, s Liamom Neesonom, Joelom Kinnamanom i Edom Harrisom. Knapp je nedavno dovršio snimanje The Guilty Innocents, u režiji Jamieja Marshalla, s Scout Taylor-Compton i Taniom Raymonde. Sljedeći mu je projekt Juveniles, s Mickeyjem Rourkeom, za redatelja Nica Sabenorioa. Debitirao je u Super 8, J.J. Abramsa, a osim toga glumio je i No One Lives, Ryuheija Kitamure, s Lukeom Evansom. LAURENCE FISHBURNE (Damon) Laurence J. Fishburne III postigao je zavidan uspjeh, ne samo kao glumac, nego kao producent i redatelj. 1992., za ulogu Sterlinga Johnsona u drami Two Trains Running, autora Augusta Wilsona, u režiji Lloyda Richardsa- osvojio je nagrade Drama Desk, Outer Critics Circle, Theatre Worl i Tony. Naredne je godine ulogom Martina u epizodi “The Box” TV serije Tribeca, u režiji Michaela Dinnera, osvojio nagradu Emmy, godinu dana poslije bio je nominiran za Oscara za ulogu Ikea Turnera u What’s Love Got to do With It, Briana Gibsona, gdje je glumio s Angelom Bassett. G. Fishburne kasnije je bio kandidat za nagradu Emmy, za portretiranje Thurgooda Marshalla, adaptacije one-man showa, Thurgood. Još jednu nominaciju za Emmy te nagradu NAACP Image Award osvojio je za glavnu ulogu u TV filmu Miss Evers’ Boys, na kojemu je bio i izvršni producent. Fishburne glumi od svoje 10-godine, a prije nego je debitirao u Cornbread, Earl and Me, glumio je u TV drami One Life to Live.. S 14 godina, primljen je High School of Performing Arts. S 15 je dobio ulogu u Apocalypse Now , klasiku Francisa Forda Coppole. Ostale je uloge ostvario u filmovima: Boyz n the Hood; Richard, A Rumor of War; For Us the Living: The Medgar Evers Story; Rumble Fish, The Cotton Club, i Gardens of Stone, The Color Purple; School Daze; King of New York. Decoration Day i The Tuskegee Airmen, TV filmovi su za koje je osvojio nagradu NAACP Image Award, te nominacije za nagrade Zlatni globus, Emmy i CableACE. Dugačkom popisu uloga pripadaju i filmovi Class Action i TV film Always Outnumbered Michaela Apteda; Deep Cover i Hoodlum Billa Dukea; Searching for Bobby Fischer Stevena Zailliana; Higher Learning za kojeg je osvojio nagradu NAACP Image Award; Othello Olivera Parkera, tri blockbustera The Matrix; Mystic River Clinta Eastwooda; Bobby Emilia Esteveza; Armored i Predators Nimróda Antala; Have a Little Faith Jona Avneta; Ride Along Tima Storyja; Man of Steel Zacka Snydera i skorašnji Batman vs. Superman. Njegova produkcijska kuća Cinema Gypsy Productions, snimila je filmove Akeelah and the Bee, u režiji Douga Atchisona, s Keke Palmer; Five Fingers, u režiji Laurencea Malkina s Ryanom Phillippejem; te Once in the Life. Kroz Cinema Gypsy trebao bi producirati i glumiti u TV seriji za HBO, The Right Mistake. S Hughom Dancyjem i Madsom Mikkelsenom glumio je u drugoj sezoni kriminalističke serije kuće NBC, Hannibal. Prije toga je glumio u 3 sezone hit serije CSI: Crime Scene Investigation. WILLIAM EUBANK (Redatelj; Scenarist) William Eubank kao redatelj je počeo raditi u dobi od 18 godina, stvarajući reklame za kompaniju Mikasa i druge klijente. 8 godina proveo je u Panavisionu kao asistent snimatelja te tehničar digitalnih snimki. Njegov filmski redateljski debi, Love (2011), premijerno je prikazan na Santa Barbara Film Festivalu, a nakon toga i na Seattle Film Festivalu, Fantasia Film Festivalu, Fantastic Festu u Austinu, te Athens International Film Festivalu, gdje je osvojio nagradu za najboljeg redatelja. Film je napravljen skromnin budžetom od $500,000 – a osvojio je i nagradu Golden Reel Award koju dodjeljuje Vijeće filmskih urednika zvuka (MPSE). G. Eubank kao snimatelj je radio na nekoliko filmova, Wreckage u režiji Johna Ashera; Caught in the Crossfire te House of the Rising Sun, oba u režiji Briana A. Millera. Bio je redatelj druge ekipe na filmu Allena Hughesa Broken City, u kojemu uloge tumače Mark Wahlberg i Russell Crowe. On i scenarist Signala David Frigerio pišu vojni akcijski triler, JTAC, kojeg će Eubank režirati. |
Slažem se