IZVORNO IME: Dawn of the Planet of the Apes |
REDATELJ: Matt Reeves | ŽANR: znanstvena fantastika |
ULOGE: Andy Serkis, Gary Oldman, Kerri Russell |
TRAJANJE FILMA: 130 min | GODINA: 2014 | DRŽAVA: SAD | PLAKAT FILMA |
POČETAK PRIKAZIVANJA: 17.07.2014 |
SADRŽAJ FILMA: |
Skupina ljudi koja je preživjela katastrofalni virus prije deset godina sada je prijetnja genetski modificiranim majmunima koje predvodi Cezar. Postignuti mir između ove dvije vrste neće se dugo održati. Ljudi i majmuni nalaze se na rubu rata koji će odrediti dominantnu vrstu na planeti Zemlji….
VIŠE Planet majmuna: Revolucija U PLANETU MAJMUNA: REVOLUCIJA nova nacija genetski evoluiranih majmuna koje predvodi Caesar nađe se u opasnosti kad na njih naiđe šačice ljudi koji su preživjela razarajući virus prije deset godina. Mir koji je do tada postojao između dvije rase ubrzo je narušen i pred njima je rat koji će odlučiti tko će vladati Zemljom. Film je nastavak hita Planet majmuna: Postanak u kojem su majmuni uspjeli pobjeći od onih koji su ih zarobili, dok se svijetom počeo širiti ubojiti po čovječanstvo virus. Caesar, dobronamjerni vođa majmuna, sklonio je svoje pleme u šumu Muir, sklonište blizu San Francisca gdje ga je jednoć odveo njegov ljudski prijatelj Will kako bi pobjegli od zagušljivog grada. Majmuni stvaraju novu zajednicu u šumi Muir dok svijetom hara virus koji je već pobio većinu čovječanstva. Svjetla civilizacije se polako gase i nestaju. Kao i doba ljudi. Ipak, PLANET MAJMUNA: REVOLUCIJA je priča o preživljavanju, a ne apokalipsi. Reese je rekao: „Ovo je priča o tome kako su majmuni naslijedili Zemlju. Šačica ljudi pokušava vratiti izgubljeno, a majmuni se bore za svoj život u svijetu koji je postao njihov. Istražujemo je li moguć miran suživot ljudi i majmuna.“ Događaji se ponovno vrte oko Caesara kojeg je u prvom nastavku oživio Andy Serkis. Caesar je sada vođa cijele nacije majmuna i za njih je stvorio dobar život nakon njihovog oslobođenja. Sada, deset godina kasnije, suočava se s izazovom kako sačuvati svoju ulogu miroljubivog vođe, ali i uspjeti zaštiti svoju družicu i njihovo dvoje djece pred novim susretom s ljudima. „Caesar je alfa, prirodni vođa,“ rekao je Serkis. „Ostali majmuni ga poštuju zbog njegove pravednosti i zato jer poštuje njihova mišljenja i uključuje ih u donošenje odluka. On donosi konačnu odluku, ali se oslanja na savjete svog unutarnjeg kruga, svog vijeća.“ S druge strane, Caesar nije siguran kako se odnositi prema ljudima zbog načina na koji je odrastao. Nikad nije pripadao njihovom krugu, ali je naučio njihova vjerovanja i Willa je smatrao svojim ocem. Ljudi su ga odbacili, ali je ipak pronašao svoj čopor, što je vrlo ljudsko iskustvo. U PLANETU MAJMUNA: REVOLUCIJA glavni Caesarov kontakt s ljudima je Malcom kojeg glumi Jason Clarke. Malcom je bivši arhitekt koji je izgubio svoju ženu zbog virusa i sam odgaja njihovog sina tinejdžera. Nada se da će uspjeti sačuvati nadu i stabilnost koju su zajedno pronašli u maloj koloniji preživjelih u San Franciscu. „Malcom je zapravo sličan Caesaru po tome što pokušava ponovno izgraditi ljudsku zajednicu u ruševinama svijeta koji je zauvijek nestao,“ rekao je Reese. „Između majmuna i ljudi postoji mnogo nepovjerenja i predbacivanja krivnje. Ljudi su gnjevni na majmune jer smatraju da su uzrokovali virus, makar su ga sami zapravo stvorili u laboratoriju,“ dodao je Clarke. I Caesar i Malcom moraju donijeti odluke i kompromise koje neće svi poštivati. Oboje su očevi i moraju zaštititi ne samo sebe, već i društva koja pomažu sagraditi. Zapravo, možemo reći da je ovo film koji prati priču dviju obitelji – ljudske i majmunske. Makar je Malcom ključna osoba u ljudskoj koloniji, njihov vođa je Dreyfus kojeg glumi Gary Oldman. Prije raspada civilizacije Dreyfus je bio dio policijskih snaga, a sada je postao vođa ljudske kolonije koja preživljava u ruševinama San Francisca – vođa koji je spreman na sve ne samo kako bi spasio ostatke čovječanstva, već i vratio ono što su izgubili. Dio kolonije je i Ellie, medicinska sestra koja je bila među onima koji su pokušali spriječiti širenje virusa. U koloniji je pronašla sigurnost i započela vezu s Malcolmom. Glumi je Keri Russell: „Ellie je snažna i žilava i zna kako je preživjeti. U svijetu koji se ruši i u njihovoj zajednici koja počinje implodirati pomaže Malcomu i upravo je ono što on treba.“ Odnos Ellie i Malcolma utječe na Malcolmovog sina Alexandera (Kodi Smit-McPhee) koji poznaje samo uništeni svijet i ne sjeća se kakav je bio prije normalan život. Njegova stvarnost je svakodnevna borba za preživljavanje. Neprijatelj ljudi je Koba kojeg glumi Toby Kebbell, bonobo pun ožiljaka koji je proveo godine u ljudskim laboratorijima gdje su na njemu eksperimentirali u ime znanosti. U međuvremenu je postao opasan i iskusan borac koji strastveno mrzi ljudsku rasu. Kebbell je opisao odnos Kobe s Caesarom kao odnos „sina i oca, ako ne mlađeg i starijeg brata. Caesar je taj koji zadržava kontrolu, a Koba to poštuje“. Nježna Cornelia je Caesorova žena i kraljica majmuna, kao i majka njihovo dvoje djece – nestrpljivog i ponekad buntovnog mladog majmuna Blue Eyes, kojeg glumi Nick Thurston, i novorođene bebe čimpanze. Dobila je ime u čast glavnog lika iz originalnog filma iz 1968. godine, Corneliusa, ali i zbog njezine romantične veze s Caesarom – prva žena rimskog cara Julija Cezara se zvala Kornelija Cinila. Terry Notary glumi Rocketa kojeg znamo iz prethodnog filma i koji je iskusan borac i jedan od najbližih Caesarovih saveznika. Ponovno ćemo vidjeti i Karina Konovala kao Mauricea, orangutana koji je morao u cirkusu nastupati za razonodu svojih gospodara. Sada je mudar i odan savjetnik Caesara koji podučava mlade majmune. 3D SNIMANJE U DIVLJINI Redatelj Matt Reeves, koji je postigao nevjerojatan osjećaj stvarnosti u svojem horor trileru Cloverfield iz 2008., rekao je: „Nadam da će gledatelji, makar znaju da se radi o specijalnim efektima, reći – Čekaj malo. U filmu zaista uopće nema stvarnih majmuna? Ta ideja me jako privlači jer se radi o stvaranju emocionalne stvarnosti. Ako vjerujete da su majmuni stvarni i možete prihvatiti da osjećaju, onda ćete se uspjeti uživjeti u film. Mislim da je to jedno od čuda koje je postigao studio Weta Digital.“ Producent Dylan Clark je dodao: „Sve je to dio Mattove vizije. Ono što nam se svidjelo u prvom nastavku je bilo gledati majmune kako se nose sa svojim problemima i koriste svoju inteligenciju kako bi ih razriješili. Opet smo htjeli istražiti kako se majmuni ponašaju u okolini koju je Caesar za njih stvorio.“ Reeves je izjavio kako PLANET MAJMUNA: REVOLUCIJA nije zamišljen kao fantazija: „Važno je bilo pronaći elemente stvarnosti, uzeti jedan fantastični element i učiniti ga jednim jedinim. U ovom filmu to je da su glavni glumci inteligentni majmuni. Sve ostalo je u potpunosti realistično.“ Ovaj realizam je još više bio naglašen time što je film sniman na lokacijama u prirodi. Više od 85 posto filma snimljeno je u šumama blizu Vancouvera i New Orleansa, u 3D-u i pomoću tehnologije hvatanja pokreta. Zbog toga što snimali na takvim lokacijama, za razliku od setova u studijima gdje su snimali prvi nastavak, bio je pravi izazov prenijeti na ekran živahnu zajednicu od 2000 majmuna koja živi u divljini i vlažnoj prašumi. „Sve oko nas i svugdje gdje smo snimali predstavljalo je izazov za snimanje pomoću hvatanja pokreta,“ rekao je Serkis. „Nitko nikad dosad nije pokušao snimati u 3D-u na vanjskim lokacijama, barem ne toliko. Bilo je uzbudljivo uzeti estetiku fotorealističnih majmuna i zatim ih staviti u prirodne situacije. Važno je bilo snimiti ono što je potrebno za priču, tako da nisam mislio na to kojoj tehnikom snimamo, već uvijek pazio na to što se točno događa u svakoj sceni.“ Jukstapozicija ljepote Majke prirode i holivudske tehnologije je uočljiva i zanimljiva. Jason Clarke je ovako opisao kako se osjećao kad je došao na filmski set napravljen usred prašume u Britanskoj Kolumbiji: „Bio je to nevjerojatan osjećaj – predivna prašuma, 3D kamere, kamere za hvatanje pokreta, žice svugdje oko nas, aparati za dim i maglu, kiša i blato, stotine i stotine članova filmske ekipe i 50 glumaca koji glume majmune i hodaju okolo po šumi. Uvijek više volim snimati na lokacijama, nego u studijima, unose puno više realizma u projekt. Isto vrijedi za glumce koji glume ljudske likove i one koji glume majmune. Moraju komunicirati s ljudima, šumom i blatom, sa stijenama, kamenjem, kišom i svime ostalim.“ Keri Russell je rekla: „Stvarno smo bili odsječeni od civilizacije. Lokacije su bile predivne i tihe, ali istovremeno i ogromne, užurbane i pune ljudi. Pravi je pothvat filmske ekipe što je uspjela snimati s tim ogromnim 3D kamerama usred prašume.“ Studio Weta Digital je u svakoj jedinici za snimanje imao 35 ljudi, te koristio oko pedesetak kamera za hvatanje pokreta i osam witness capture kamera koje su stalno snimale sve što se tiče likova majmuna. Joe Letteri, glavni supervizor vizualnih efekata, izjavio je da korištenje tehnologije uvijek mora biti u svrhu naglašavanja priče i glume: „Kad možete snimati na lokaciji i raditi s ostalim glumcima dobivate puno bolju sliku i koherentniju glumu. Svi se nalaze na istom mjestu u isto vrijeme. A to je ono što smo htjeli postići s ovom novom tehnologijom koju smo koristili.“ Čarolija vizualnih efekata i dizajna je u ovom filmu uvijek u službi priče. Dizajner produkcije James Chinland prihvatio je Reevesovu viziju o novom svijetu majmuna: „To je svijet koji je priroda ponovno osvojila. Puno smo istraživali o tome kako bi se to dogodilo u stvarnosti i kako bi se počelo razvijati novo primitivno društvo. Matt je od samog početka nastojao na tome da ovo nije samo priča o post-apokaliptičnom svijetu. Ovo je priča o rađanju nove civilizacije, o novom početku za Zemlju. Uzbudljivo je zamišljati kako bi se to moglo dogoditi i gledati kako nastaje novo društvo. Mislim da majmuni u filmu prolaze kroz iste evolucijske korake kroz koje smo i mi, i da se susreću s istim opasnostima i preprekama dok pokušavaju sagraditi svoj novi svijet. Ovo je bila zabavna prilika pokušati razmišljati kao majmun i pomoći stvoriti njihovo društvo.“ CAESAR GOVORI! PLANET MAJMUNA: REVOLUCIJA također istražuje kako su se majmuni razvili iz uglavnom nijemih, ali inteligentnih životinja u prvom nastavku u artikulirane i civilizirane životinje koje su postale dominantna vrsta na planetu Zemlja. Reeves je objasnio: „U prvom filmu majmuni se izrekli samo nekoliko riječi, a u ovom filmu prikazujemo majmune na početku njihove civilizacije dok uče govoriti. Mlađe generacije se, naravno, bolje snalaze i govore bolje od svojih roditelja, čime dobivamo detaljan prikaz kulture majmune koja će se na kraju razviti u kulturu koju smo vidjeli u originalnom filmu iz 1968., s organiziranom vladom, vojskom i znanošću.“ Koscenarist Mark Bomback je izjavio da je jedan od najvećih izazova bilo prikazati kako majmuni međusobno komuniciraju i koliko se mogu verbalno izraziti: „Na kraju prvog filma pravi je šok kad Caesar uspije izgovoriti cijelu rečenicu, a u ovom istražujemo koliko su majmuni napredovali u jezičnoj komunikaciji. Puno smo se borili s ovime, jer smo trebali odoljeti izazovu da majmunima damo stranice i stranice dijaloga. Međutim, od događaja u prethodnom filmu prošlo je samo deset godina i ne bi bilo realistično da je u tom filmu Caesar mogao izgovoriti samo jednu jedinu rečenicu, a sad može normalno razgovarati. Drugo pitanje koje smo si postavili je bilo trebaju li uopće razgovarati? Majmuni mogu savršeno dobro međusobno komunicirati znakovnim jezikom, pa zašto bi htjeli ili trebali razgovarati kao ljudi? Osim toga, u kojem trenu je znakovni jezik nedovoljan za emocionalno izražavanje, tako da majmuni moraju govoriti?“ Matt Reeves je dodao: „Ono što mi je bilo važno je bilo da priča, kao i dijelovi priče, poput jezika, ne napreduje previše od mjesta na kojem smo završili priču u prvom filmu.“ Isti eksperimenti koji su natjerali Caesara i njegovu zajednicu da pobjegnu su upravo oni koji ih čine inteligentnijima i zahvaljujući kojima majmuni razvijaju nove oblike verbalnog izražavanja. „Njihova evolucija je vidljiva kroz razvijanje jezika,“ objasnio je Serkis. „Puno smo radili na tome kako postići efekt sofisticiranosti kulture bez jezika koji će tek pronaći. Caesar komunicira znakovnim jezikom koji je naučio od ljudi i koji je postao zajednički način komuniciranja svih majmuna, ali i sve više govori, što se odražava u cjelokupnoj novoj kulturi i civilizaciji.“ |
Slažem se