IZVORNO IME: Otok ljubavi |
REDATELJ: Jasmila Žbanić | ŽANR: komedija |
ULOGE: Ermin Bravo, Ariane Labed, Ada Condeescu, Leon Lučev, Franco Nero |
TRAJANJE FILMA: 86 min | DRŽAVA: BIH, Hrvatska, Njemačka, Švicarska | PLAKAT FILMA |
POČETAK PRIKAZIVANJA: 16.10.2014 |
SADRŽAJ FILMA: |
Odmor. More. Sunce. Tijela. Ljepota. Porodica Grebo stiže iz Sarajeva u Istru,
na jadransku obalu. Majka očekuje bebu, otac je ponosan – na sretnom su, pošteno zasluženom odmoru. Ali u njihovom životu pojavljuje se nova osoba – karizmatična će Flora mladi brak staviti na kušnju. Dugo čuvana tajna ne može ostati skrivena na Otoku ljubavi. VIŠE Otok ljubavi Grebo i njegova supruga Liliane u poodmakloj trudnoći provode svoj pošteno zasluženi odmor u popularnom jadranskom odmaralištu. Sve je uključeno u cijenu! Sunca, plivanja i zabave koliko im je srcu ćejf. Nemoguće je zamisliti da bi na tako idiličnom odmoru išta moglo krenuti po zlu! Uz večer karaoka, Grebo, sarajevski roker, u kojeg se Liliane svojevremeno zaljubila, očarava sve goste u odmaralištu. Ipak najveće iznenađenje večeri je njihov susret s misterioznom Florom. Ova karizmatična mlada žena ubrzo će njihov mladi brak staviti na kušnju. Tajne iz prošlosti ne mogu dugu ostati skrivene na Otoku ljubavi. Ljetnu zabavu u morskom odmaralištu i hrabar pogled na moderne odnose donosi nam Jasmila Žbanić, redateljica filmova GRBAVICA (Zlatni medvjed, Berlinale, 2006.), NA PUTU i ZA ONE KOJI NE MOGU DA GOVORE. ARIANE LABED kao LILIANE U samo nekoliko godina, glumica Ariane Labed ostvarila je istinski međunarodnu filmsku karijeru, glumeći na grčkom, francuskom, engleskom i čak pomalo i na hrvatskom i bosanskom. Na sceni se pojavila silovito, u filmu ATTENBERG grčke redateljice Athine Rachel Tsangari, s kojim je 2010. osvojila nagradu za najbolju glumicu na filmskom festivalu u Veneciji. Osim uloge u filmu OTOK LJUBAVI bosanske redateljice Jasmile Žbanić, Ariane je također glumila u filmovima PRIJE PONOĆI američkog redatelja Richarda Linklatera, SPIRITISME kanadskog redatelja Guya Maddina i UNE PLACE SUR LA TERRE francuske redateljice Fabienne Godet. Ariane je glumila predanu gimnastičarku u filmu ALPS Yorgosa Lanthimosa, a uskoro ćemo je gledati i u filmu JASTOG kojeg je Lanthimos snimio na engleskom jeziku. Ariane je rođena 1984. u Ateni u Grčkoj, a roditelji su joj Francuzi. Odrastala je na relaciji između Grčke, Njemačke i Francuske. Deset godina je studirala ples, nakon čega je studirala „Praksu i teoriju umjetnosti“ na Université de Provence. Jedna je od utemeljiteljica teatarske trupe Vasistas i glumila je u svim njihovim produkcijama. Također je glumila u PLATONOVU u režiji Yorgos Lanthimos i produkciji New End Theatre, kao i FAUSTU Argyro Chioti u produkciji Narodnog pozorišta Grčke. ERMIN BRAVO kao GREBO Za one koji nisu imali sreće gledati ga uživo u kazališnim ulogama, filmska karijera Ermina Brave potvrda je njegovog širokog glumačkog raspona. Nedavno je glumio Mehmeta u filmu Angeline Jolie U ZEMLJI KRVI I MEDA, koji je za svoju glumačku postavu osvojio nagradu Cinema for Peace za 2012. Osim što glumi odanog supruga Grebu u OTOKU LJUBAVI, Ermin je također glumio u još dva filma Jasmile Žbanić: fundamentalistu u filmu NA PUTU (2010.) i brižnog nastavnika u GRBAVICI, filmu koji je 2006. osvojio Zlatnog medvjeda na Berlinaleu. Ostale filmske uloge Ermin je ostvario u filmovima CIRCUS COLUMBIA Danisa Tanovića i REMAKE Dine Mustafića. U zadnjih deset godina Ermin je ostvario izvanrednu kazališnu karijeru. Osvojio je brojne nagrade za glavnu ulogu u HELVEROVOJ NOĆI, kao i za uloge u KAKO SAM NAUČILA DA VOZIM, USAMLJENI ZAPAD, ZVIJER NA MJESECU i ZAGRLJENICI. Nedavno je glumio Oca Flynna u SUMNJI. Rođen je u Sarajevu 1979. Ermin je 2003. diplomirao na sarajevskoj Akademiji scenskih umjetnosti, gdje danas radi kao profesor dramske umjetnosti. ADA CONDEESCU kao FLORA Ada Condeescu je debitirala u nagrađivanom filmu Florina Serbana AKO MI SE ZVIŽDI, ZVIŽDIM koji je 2010. premijerno prikazan na Berlinaleu. Nakon toga uslijedile su još dvije glavne uloge: u filmovima LJUBAVNIK Catalina Mitulescua (Un Certain Regard, Cannes 2011.) i VUK Bogdana Mustate. 2013. Ada je uvrštena u prestižnu selekciju Shooting Stars Europske filmske promocije. Ada je diplomirala glumu na bukureštanskom Državnom fakultetu za kazalište i film. KOMENTARI REDATELJICE JASMILE ŽBANIĆ OTOK LJUBAVI Film smo snimali na prelijepom otoku Svetog Nikole nedaleko od istarskog Poreča. Susretljivi ljudi iz Valamar Isabella Island Resort dopustili su nam da koristimo odmaralište kao da je studio. Dozvolili su nam da ogradimo dijelove plaže i bazen kako bismo napravili svoj set uključujući hotelsku terasu i sobe. Čak smo pozvali stvarne hotelske goste da nam se pridruže na setu kao statisti. Tragali smo za morskim odmaralištem koje će imati odgovarajući karakter, atmosferu i energiju. Ljepote Jadrana važan su dramski aspekt u priči: kroz njih se otkriva ljepota glavnih likova i njihova priča. More i sunce su ključni dramski katalizatori. Također smo stvorili lik (glumi ga Franco Nero) koji je zasnovan na Markizu Polesiniju, nekadašnjem vlasniku otoka. GOLOTINJA Fascinira me kako neka mjesta i specijalni trenuci mogu dramatično uticati na ljude i mijenjati ih. To je vrlo očigledno tokom odmora na moru kada se ljudi “ogoljavaju”. Kada provodite toliko vremena u kupaćem kostimu lakše je odložiti na stranu društvene i konvencionalne barijere. Radimo tokom cijele godine kako bismo zaradili za zasluženi odmor i želimo da on bude poseban. Godišnji odmor je doba godine, doba života, kada se odmaramo od svog svakodnevnog života, nas samih, i naše dnevne rutine. Postajemo opušteniji, svoji, zabavni, blesavi, više ljudi i više dragi. To je kemija koju sam željela uhvatiti. Film sam odlučila smjestiti u ljetno odmaralište zbog mog interesa za dinamiku zajedničkog življenja – situaciju u kojoj jedete i boravite zajedno s gomilom nepoznatih ljudi, ljudi kakve vjerovatno ne srećete u svakodnevnom životu. Ovaj fenomen me fascinira još od djetinjstva. HUMOR Humor nam omogućuje da se vidimo kao nešto relativno, kao nekoga kome obećani raj nije zagarantiran. Lice ljudskog bića koje se smije ujedno je prelijepo i heretično. Humor nas prenosi u jednu drugu dimenziju gdje stvari percipiramo drugačije. U OTOKU LJUBAVI, pokušali smo otkriti humor kroz likove, situacije i detalje. Na primjer, crpiti radost iz načina na koji su likovi obučeni, iz onog šta oni misle o sebi, kako se vide, mlađim ili starijim nego što zaista jesu, iz njihovog uvjerenja da ih određeni komadi odjeće čine privlačnijim, ili da im daju snagu da budu ono što nisu ali bi voljeli biti, ili da budu ono što istinski jesu ali za šta im je uvijek nedostajalo hrabrosti. DRUGAČIJA STVARNOST Nemoguće je živjeti u Bosni a da te ne pogađa užasna realnost poslijeratnog društva. Mene je dotakla duboko, osobno. Ali, istovremeno, život ovdje u Sarajevu nije samo rat i tuga. Moj svakodnevni život pun je ljubavi i humora i osjećam da mogu podijeliti i radost. Činjenica da je OTOK LJUBAVI postao moj četvrti film ima više veze s finansiranjem filma nego bilo čim drugim. Zapravo sam željela da OTOK LJUBAVI bude moj drugi film kao paralelno istraživanje dva veoma različita svijeta koja su mi bliska. Ali mislim da je trenutak u kojem se ovaj film pojavljuje zapravo savršen. Sada, više nego ikada, moramo dijeliti ideju solidarnosti koju ovaj film nosi. OTOK LJUBAVI nije zamišljen samo kao zabavni pokušaj da se pobjegne od okrutne stvarnosti. On je vizija drugačije stvarnosti i pokušaj da se osvijesti mogućnost da i ta utopija može biti stvarnost. PROŠLOST JE ZAVODLJIVA ŽENA Mi, ljudi s Balkana, skloni smo preozbiljno shvatati svoju prošlost, i doživljavamo je na mitološki način. U OTOKU LJUVBAVI, željela sam vidjeti prošlost kao zavodljivu ženu koja se pojavljuje kada ju se najmanje očekuje i definitivno ne priželjkuje. Kako nas ovo mijenja i kako se naši odnosi mijenjaju? Kako se nosimo s prošlošću i „drugima“ iz naše prošlosti? Kako se prošlost preobražava u novi kontekst, a naročito ako ona ima veze s našom seksualnošću? Prošlost je umnogome tema svih mojih filmova. Ovisno o tome kako se nose s njom, prošlost definira moje likove i njihove živote. Ona ih iznenađuje, nekad je negiraju, ali je na kraju uvijek moraju prihvatiti kako bi krenuli dalje. EKSPERTI ZA LJUBAV Godinama sam željela raditi s velikim bosansko-američkim piscem Aleksandrom Hemonom. Podijelila sam svoju ideju o obitelji koju će jedan godišnji odmor staviti na kušnju ali i promijeniti. To je bila iskra i nas dvoje smo počeli raditi na priči. Aleksandar je bio u Americi te je naš zajednički rad bio uglavnom virtualan, mada smo se sreli nekoliko puta, dvaput u sličnom hotelskom odmaralištu i jedanput u Sarajevu. Aleksandar se šali da smo nas dvoje napisali scenarij zato što smo eksperti za ljubav. Naravno da nismo jedini. Sva ljudska bića su eksperti za ljubav zato što smo svi sposobni da volimo, budemo voljeni, budemo povrijeđeni, i svi vrlo brzo naučimo kako je to sve vrlo komplicirano. SEKSUALNOST I DRUŠTVO Seksualnost i društvo su fokus OTOKA LJUBAVI. Oni su također dominantni u mojim filmovima GRBAVICA, NA PUTU i ZA ONE KOJI NE MOGU DA GOVORE, ali na bitno drugačiji način. Ovaj put to je kroz priču o mladom paru na odmoru. Kontrola seksualnog ponašanja kroz porodične vrijednosti definira naše političko mišljenje i stepen naše ljudske i političke ograničenosti. Možda se čini da je OTOK LJUBAVI daleko od aktualnih političkih problema, ali što se mene tiče, pitanje porodice i seksualnih veza ostaje suštinska politička tema. Način na koji se ova tema tretira u OTOKU LJUBAVI također je politički stav: ništa nije statično, ljudske vrijednosti nisu uklesane u kamenu. Može ih se tumačiti na više načina. ARIANE LABED KAO LILIANE Ariane Labed sam gledala u prekrasnom filmu Athine Rachel Tsangari ATTENBERG. Zamolila sam Ariane da nam pošalje snimak za audiciju. Snimak koji nam je poslala bio je toliko smiješan da smo ga morali pogledati nekoliko puta. Pitala sam je da već sutradan dođe u Zagreb da vidimo kako će raditi s Erminom Bravom (kao Grebom) i Adom Condeescu (kao Florom). Rekla je: “Ti si luda!” a ja sam odgovorila “Da, ali si i ti.” Sutradan je došla i dobila ulogu trudne i zbunjene Liliane. Ariane je duboka, osjetljiva, pametna, i vrhunska glumica. U budućnosti ćemo od nje vidjeti veliku umjetnost. Ona u Grčkoj također ima svoju kazališnu družinu koja eksperimentira i putuje. Njeno razmišljanje je alternativno, kao i njena gluma. Pitala me je zašto sam željela nju u ovoj ulozi iako osjeća da „nije majčinski tip“. Rekla sam joj da je upravo to razlog. Trudnice se vrlo često prikazuju na stereotipan način. Ariane ni na koji način nije stereotipna i upravo zato obožavam njenu umjetnost. ERMIN BRAVO KAO GREBO Ermina Bravu sam upoznala kada je bio tinejdžer. Došao je volontirati u predstavi Petera Schumanna, pri trupi Bread and Puppet Company koje sam ja bila član. Ermin je na sceni pokazao nevjerovatnu posvećenost i strast. Sjećam se da sam pomislila: ovaj tip je stvarno nešto posebno. Izgradio je fenomenalnu kazališnu karijeru. „Helverova noć“ u kojoj igra s Mirjanom Karanović (koja glumi Esmu u GRBAVICI) već je 10 godina na repertoaru i još uvijek vlada borba za karte. Ermin je igrao u moja dva druga filma – nastavnika u GRBAVICI i fundamentalistu Bahriju u filmu NA PUTU. U našoj regiji on je poznat kao glumac u vrlo ozbiljnim dramama. Bilo mi je izuzetno zadovoljstvo otkriti njegovu smiješnu stranu. Ako pogledate njegove uloge, vidjet ćete koliko je impresivan njegov raspon. Izvrstan je u svojoj sposobnosti transformacije i prikazu dubokih emocija. On pjeva i pleše i ima krasan smisao za humor. On ima sve što je potrebno za uspješnu međunarodnu karijeru. ADA CONDEESCU KAO FLORA Adu Condeescu sam gledala u odličnom LJUBAVNIKU Catalina Mitulescua. Adina erotičnost ti se zaista podsvjesno uvlači pod kožu. Kada sam je konačno upoznala na Sarajevskom filmskom festivalu, iznenadilo me je da bez šminke izgleda kao dijete. Ova ogromna razlika stvarno pokazuje njen raspon. Ponovo sam je srela u Berlinu kada je Ada bila Shooting Star, a ja sam bila u žiriju. Pitala sam je da uradi audiciju. Kupila me je već nakon prve odigrane scene. Vrlo je topla i ljudska, ali se može preobraziti u nekoga ko je seksi i nezainteresirana i opasna – sve što je bilo neophodno da bi se utjelovila Flora. Ada bi mogla igrati i mladu tinejdžericu i sredovječnu ženu a vi biste joj povjerovali. LEGENDE Talijanski glumac Franco Nero bio je prava legenda u Jugoslaviji. Glumio je u našim partizanskim filmovima koje smo gledali kao djeca. Kada sam ga upoznala pričao mi je o svom susretu s Titom. Rekao je da ga je podučavao fotografiji, zato što je Franco bio fotograf prije nego što se počeo baviti glumom. Franco je radio s Bunuelom, Fassbinderom, Tarantinom… Osjećala sam se kao da sam na ručku sa samom poviešću kinematografije! Veoma sam sretna što je pristao da se pojavi u OTOKU LJUBAVI. Nikada prije nisam vidjela lice koje kamera toliko voli. Svako osvjetljenje odgovara njegovim lijepim očima. Jednako veličanstvena bila je i Branka Petrić, divna srpska glumca koja je ljubazno pristala da podrži OTOK LJUBAVI. Branka je bila naša kraljica. Svi smo bili očarani njenim šarmom. Bila je prava poslastica gledati kako njihova generacija još uvijek može uživati u igraonici kakav filmski set zna biti. Naučili smo tako puno od njih oboje. EKIPA Direktorica fotografije Christine Maier i ja radimo zajedno još od studentskih dana. OTOK LJUBAVI je naša četvrta suradnja na igranom filmu. Ona sudjeluje u stvaranju scenarija od prve ideje i u svim našim odlukama. U ovom filmu ona je bila i izvršna producentica uloživši i vrijeme i novac, zato što je iskreno vjerovala u ovaj projekt. Ona je dovela montažerku Isabel Mayer što je za mene bila izuzetna sreća. Kada je montažer zaljubljen u film, kao što je Isabel u OTOK LJUBAVI, to redatelju ulijeva snažan osjećaj sigurnosti. Htjela bih spomenuti i moju prijateljicu, redateljicu i glumicu Lee Delong čiji su nevjerovatni talenti i fantastični duh potresali OTOK LJUBAVI. Lee je imala toliko uloga na snimanju: glumila je u filmu, vježbala izgovor s glumcima kojima engleski nije maternji (što će reći sa svima!), pisala pjesme, radila koreografiju, radila sa statistima i čak i otpjevala Florinu pjesmu. Igrom slučaja, dobar dio moje ekipe su žene, ali nisu svi. Glumac Leon Lučev bio je u svim mojim filmovima i ovaj put on je i producent zajedno s Damirom Ibrahimovićem. Obojica su preuzeli ogroman rizik čineći da ovaj niskobudžetni film izgleda vrlo ekstravagantno. To zahtjeva tim koji ulaže ne samo svoje znanje nego i mnogo ljubavi, kreativnosti i ponekad malo ludosti. PJESMA WIND OF CHANGE GRUPE SCORPIONS Isprva smo za lik Grebe željeli pjesmu koja će biti ne samo izraz njegovog rokerskog ukusa, nego mu omogućiti i da očara publiku u noći otvorenog mikrofona. Pjesma je na kraju postala njegov zaštitni znak, tako da se u filmu spominje nekoliko puta. Istovremeno, Wind of Change grupe Scorpions je značajna pjesma za nas, ljude koji potiču iz socijalizma. Nakon što je ova pjesma postala hit naš svijet se raspao. Nekoliko mojih njemačkih prijatelja mi je reklo: “Da li shvaćaš kolika je sramota staviti ovu pjesmu u film?” Ali upravo je u tome poenta. Grebo vjerovatno nije predstavnik vrhunskog ukusa i nije naročito politički korektan. I ponekad će osramotiti ljude oko sebe. Ali upravo ga zato i volimo. Tek kada smo čuli acapella verziju shvatili smo koliko je ova pjesma zapravo lijepa, i koliko je bitna za Grebin lik. Ona je muzička tema njegove transformacije. GLAZBA U OTOKU LJUBAVI, muzika je dio dnevne rutine odmarališta. Još bitnije, željela sam da nam muzika pomogne pričati o likovima i intrigama. Ponekad sam koristila muzički broj umjesto dijaloga. Karaoke i nastupi dio su stvarnog okruženja i koristim ih da pokrenem priču. Pjesma OTOK LJUBAVI napisana je za ovaj film i Florinu veliku zavodničku pjesmu (muzika Balz Bachmann, riječi Aleksandar Hemon i Lee Delong). Znali smo da mora biti vrlo zavodljiva ali je također morala biti lagana, kao i druge pjesme. Bilo je ključno pronaći pravi ton i pravu atmosferu za film. Nadam se da će publika izlaziti s projekcije pjevušeći pjesma s osjećajem radosti! JASMILA ŽBANIĆ, REDATELJICA Jasmila je rođena u Sarajevu 1974. godine. Diplomirala je na odjelu za filmsku i kazališnu režiju na sarajevskoj Akademiji scenskih umjetnosti. Prije nego što je počela praviti filmove, radila je kao lutkar u trupi Bread and Puppet Theater iz Vermonta i kao klovn u radionici Lee Delong. Njen igrani film GRBAVICA osvojio je Zlatnog medvjeda na Berlinaleu 2006. (kao i Nagradu ekumenskog žirija i Nagradu za mir), Nagradu velikog žirija Američkog filmskog instituta, Grand Prix Odyssey Europskog vijeća i prodan je s velikim uspjehom na 40 teritorija. NA PUTU, Jasmilin drugi igrani film, premijerno je prikazan na Berlinaleu 2010. u takmičarskom programu. Film je imao svjetsku distribuciju na 25 teritorija i osvojio je brojne nagrade uključujući nagradu za najbolju režiju na Filmkunstfestival Schwerin, Zlatnu marelicu na Međunarodnom filmskom festivalu u Yerevanu – nagradu FIPRESCI, Pula Film Festival 2010 – Zlatnu arenu za najbolju režiju, nominacija – Europska filmska nagrada za najbolju glumicu. Jasmilin treći igrani film, ZA ONE KOJI NE MOGU DA GOVORE, imao je svoju svjetsku premijeru na Toronto Film Festival i osvojio je nagradu Femme de Cinema za 2013. na Europskom filmskom festivalu Les Arcs. Svi njeni filmovi producirani su kroz Deblokadu, umjetničko udruženje koje je ona osnovala. Jasmilini filmovi i video uradci prikazivani su na desetinama umjetničkih izložbi širom svijeta kao što su Manifesta 3, the Istanbul Biennial, Museum Fridericianum Kassel, Swedish Contemporary Art Foundation, New Museum u New Yorku. 2014. godine primila je nagradu KAIROS kojom se odaje priznanje europskim umjetnicima za čiji rad se smatra da ima vrhunski kulturni i društveni uticaj. IZBOR IZ FILMOGRAFIJE 2014 OTOK LJUBAVI 2013 ZA ONE KOJI NE MOGU DA GOVORE 2009 NA PUTU 2008 PARTICIPATION (kratki film, dio omnibusa PRIČE O LJUDSKIM PRAVIMA) 2007 DNEVNIK GRADITELJA (dokumentarni film) 2006 GRBAVICA 2004 ROĐENDAN (kratki film, dio omnibusa IZGUBLJENO NAĐENO) 2003 SLIKE SA UGLA (dokumentarni film) GLAVNE ULOGE LILIANE Ariane Labed GREBO Ermin Bravo FLORA Ada Condeescu MARQUIS POLESINI Franco Nero STIPICA Leon Lučev MADAME HENZL Branka Petrić Fehmiu CRUELLA Lee Delong NINA Bojana Gregorić Vejzović LUCIJA Nadija Husetić ADAM Aleks Rakoš GLAVNA EKIPA Redateljica: Jasmila Žbanić Scenaristi: Aleksandar Hemon, Jasmila Žbanić Direktorica fotografije: Christine A. Maier Umjetnička direktorica: Željka Burić Kostimografkinja: Lejla Hodžić Montažerka: Isabel Meier Šminka/Frizura: Ana Bulajić Črček Dizajner zvuka: Igor Čamo Kompozitor: Balz Bachmann Prvi asistent režije: Aldo Tardozzi Drugi asistent režije: Lee Delong Re-recording Mixer: Markus Krohn Casting: Timka Grahić, Oriana Kunčić Casting (Njemačka): Urlike Müller Producenti: Damir Ibrahimović, Leon Lučev Koproducenti: Janine Jackowski, Maren Ade, Jonas Dornbach, Andrea Štaka, Thomas Imbach Izvršni producenti: Fred Roos, Franco Nero, Džemila Arnautović, Erika Maier, Christine A. Maier Commissioning Editors: Jörg Schneider (ZDF), Doris Hepp (Arte/ZDF) Produkcija: Produkcija Živa (Hrvatska), Komplizen Film (Njemačka), Okofilm (Švicarska), Deblokada (Bosna i Herzegovina) |
Slažem se