IZVORNO IME: X-Men: Apocalypse |
REDATELJ: Bryan Singer | ŽANR: Akcija, avantura, fantazija |
ULOGE: Jennifer Lawrence, Michael Fassbender, Oscar Isaac |
TRAJANJE FILMA: 143 min | GODINA: 2016 | DRŽAVA: SAD | PLAKAT FILMA |
POČETAK PRIKAZIVANJA: 19.05.2016 |
SADRŽAJ FILMA: |
Deveti po redu film iz Marvelovog mutantskog svijeta. Glavni negativac u novom nastavku je Apocalypse, kojega je utjelovio Oscar Isaac. Nakon tisućljetnog sna budi se i formira tim snažnih mutanata, uključujući i Magneta kojeg tumači Michael Fassbender. Oni žele pročistiti čovječanstvo i stvoriti novi svjetski poredak, u kojem će vladati Apocalypse. Kako je sudbina Zemlje ugrožena, Raven ( Jennifer Lawrence ), uz pomoć profesora X ( James McAvoy ) mora voditi tim koji će zaustaviti njihovog najvećeg neprijatelja i spasiti čovječanstvo od potpunog uništenja. VIŠE X-Men: Apocalypse
Nakon kritički hvaljenog X-MEN: DAYS OF FUTURE PAST, redatelj Bryan Singer u novom nastavku suprotstavlja X-Mene izvornom i najmoćnijem mutantu – Apocalypse. Nepobjedivi i besmrtni Apocalypse oslobođen 1983. je nakon što je tisuće godina proveo zatočen. Bijesan jer mutanti više nisu smatrani bogovima, Apocalypse okuplja tim moćnih mutanata, uključujući i obeshrabrenog Magneta, kako bi uništio čovječanstvo i utemeljio novi svjetski poredak u kojem bi vladao. Kako bi spriječili globalno uništenje, Raven (Jennifer Lawrence) i Profesor X (James McAvoy) predvode tim mladih X-Mena u epskoj borbi protiv na prvi pogled nezaustavljivog neprijatelja.
APOKALIPSA DANAS… I PRIJE Kako bi dostojno nastavili s pričom započetom u blockbusteru X-MEN: DAYS OF FUTURE PAST, trebalo je pronaći zaplet koji ne samo da će ispuniti očekivanja nego ih i nadići. Odgovor su pronašli u novom negativcu – najsnažnijem mutantu u cijelom X-Men svemiru. Davno prije nego što je svijet bio svjestan da mutanti postoje, Apocalypse je vladao kao bog. „Zapravo, doživljavao se kao jedan jedini Bog,“ rekao je scenarist i producent Simon Kinberg. „Tako da u ovom filmu nemamo borbu čovjeka protiv mutanta, već spašavanje svijeta od poretka kakvog je zamislio Apocalypse – gdje samo snažni preživljavaju.“ Nakon što se probudio iz tisućljetnog sna u Kairu 1983. godine, Apocalypse je šokiran i zgrožen degeneracijom planeta – autima, bukom, zagađenjem – znakovima propalog svijeta koji mora očistiti. „To je vrijeme sukoba, rata i uništenja,“ izjavio je Singer. „Apocalypse vidi civilizaciju koju treba spasiti.“ Njegova misija: istrijebiti slabe i ponovno izgraditi svijet za snažne. Apocalypseov san dug pet tisuća godina počeo je kad je civilizacija bila na vrhuncu, a probudio se kad je na dnu. Osamdesete su bile godine pretjeranosti u svemu – od frizura, mode i automobila. „Apocalypse se 1983. budi iz savršenstva drevne egipatske kulture u prenapučenu i zagađenu kulturu koja strepi od nuklearnog rata,“ objasnio je Kinberg. „Njegova motivacija se može razumjeti, ali njegove metode i ciljevi su ekstremni.“ Oscar Isaac, koji je preuzeo ulogu Apocalypsea nakon što je snimio novi nastavak Zvjezdanih ratova kao herojski pilot Poe Dameron, nazvao je svoj lik „najvećom kreativnom/destruktivnom silom na ovoj zemlji. Kad se čini kao da je čovječanstvo stalo s razvojem – kao što se činilo u osamdesetima – uništava te civilizacije.“ RAVEN, CHARLES I ERIK: NADA, OČAJ I ARMAGEDDON Svijet je 1983. prošao kroz ogroman prevrat glede odnosa prema mutantima. Većina ljudi prihvaća taj novi korak ljudske evolucije – ali ne i svi – zahvaljujući herojstvu Raven/Mystique koja je (kao što smo to mogli vidjeti u prethodnom filmu) spriječila ubojstvo predsjednika SAD-a, kao i rat između mutanata i ljudi. Raven, mjenjolik plave kože, još uvijek traži svoj istinski poziv te se još uvijek trudi pomiriti s vlastitom prirodom. Tijekom godina prije događaja u ovom filmu pokušavala se sakriti od svijeta, bježeći od svoje slave kao lica nade i promjene za novi svijet u kojem mutanti mogu živjeti bez straha. Bori se protiv takvog obilježavanja jer smatra kako njezina prošlost ne opravdava to što je svijet smatra herojem. Raven sada živi prema vlastitom kodeksu, anonimno spašava mutante i bori se protiv preostale eksploatacije mutanata. „U ovom filmu više sam Raven nego Mystique jer ne želi pokazati svoje istinsko mutantsko lice u svijetu za koji još uvijek smatra kako nije toliko prijateljski prema mutantima kao što se možda čini,“ objasnila je Jennifer Lawrence koja je opet preuzela istu ulogu. „Raven ne želi da itko zna da je ona taj mutant. Živi skriveno od svih.“ Ravenina misija da pomogne mutantima dovede je do masivne bitke s Apocalypseom. Ali prvo se ponovno susreće s muškarcima koji su joj najbliži i s kojima dijeli kompleksnu prošlost, ali i budućnost: Charlesom Xavierom (ili Profesorom X) i Erikom Lensherrom (Magnetom). Raven i Charles znaju se od djetinjstva i zajedno su bili članovi originalnog X-Men tima. Kasnije su se udaljili zbog razdvojenosti i različitosti u filozofijama. Kad opet sretnemo Charlesa, vidimo da se ponovno posvetio izgradnji svoje Škole za nadarenu djecu, sigurnog utočišta gdje mutanti mogu naučiti kako kontrolirati svoje moći. Najveći dar ovog moćnog telepata, rekao je James McAvoy koji ponavlja uloga, je „njegova empatija i sposobnost podučavanja. Nakon događaja iz posljednjeg filma ponovno je pun nade i više je odgovoran.“ Njegov optimizam i stav su sasvim drugačiji nego kad smo ga vidjeli kao slomljenu osobu u DAYS OF FUTURE PAST. „Okružen je briljantnim mladim učenicima i može napokon vidjeti što se krije iza straha, predrasuda i mržnje koje postoje u svijetu,“ nastavio je glumac. Ali njegov način razmišljanja se promijeni kad Apocalypse započne svoju vladavinu terora i razaranja. „Xavierovi najgori strahovi ponovno se pojavljuju i mora se nositi sa svijetom u rukama zlog mutanta. Na neki način postaje više militantan – više nalik Magnetu.“ McAvoy, naravno, govori o Xavierovom najbližem prijatelju i najvećem protivniku koji u ovom nastavku napokon živi u miru. Nakon što je propao njegov atentat na predsjednika SAD-a, Magneto je nestao, a njegova šutnja i nestanak doprinijeli su integraciji mutanata u društvo. Gotovo deset godina kasnije „ostavio je iza sebe svoj plašt i zločinačke nakane,“ rekao je Michael Fassbender koji ponavlja ulogu moćnog mutanta. Magneto sada živi u gradiću u Poljskoj. Ima ženu i mladu kćer te radi u lokalnoj tvornici čelika. Ali poslije tragičnog sukoba s lokalnim vlastima njegov miran život je razoren, a srce slomljeno. „Magneto je odlučio živjeti životom kakvim su živjeli njegovi roditelji, u rodnoj Poljskoj,“ objasnio je Singer. „Ali to završi tragično i on je shrvan te se zbog toga okreće Apocalypseu.“ “UNIŠTI” Magneta opet pokreću bijes i osveta, zbog čega ga privuče Apocalypseova ponuda da mu se pridruži kao jedan od četiri jahača Apokalipse. Nadahnuti Jahačima iz Biblije, Apocalypseovi Jahači su mutanti koji žive na marginama društva, izopćeni su ili maltretirani. U 1983. godini Jahači su Magneto, Psylocke, Angel i Storm. Psylocke, koju glumi Olivia Munn, je moćni telepat i ninja. Na početku filma je tjelohranitelj Calibana koji je nezakoniti tragač za mutantima, ali Apocalypse osjeti njezinu snagu i nagovori je da mu se pridruži. „Ona je fascinantan lik,“ rekla je Munn. „Za razliku mnogih drugih mutanata koji ubijaju samo kad moraju, ona uživa u tome ili joj to ne predstavlja nikakvu poteškoću. Snažna je i iskusan borac.“ Storm (čije pravo ime je Ororo Monroe) je siroče koje su kao lopova odgajali na ulicama Kaira. Glumi ju Alexandra Shipp. Storm može kontrolirati vrijeme i letjeti. Makar će postati jednom od najpoznatijih vođa X-Mena, Storm koju upoznajemo u ovom filmu ne može se pomiriti sa svojom prirodom te ju Apocalypse uspije uvjeriti da postane dio njegovog tima. Četvrti jahač je Angel koji je zbog svoje mutacije dobio velika krila i sposobnost leta. Angelova okretnost, snaga i refleksi čine ga ubojitim u borbi prsa o prsa. U X-MEN: APOCALYPSE drastično su mu oštećena krila pa se ponaša poput ljutog pankera. Pretvorio se u nesretnu i neurednu pijanicu koja preživljava samo zahvaljujući svojim instinktima dok se natječe u podzemnim borbama u istočnom Berlinu. Apocalypse mu daje priliku usmjeriti njegov bijes. U zamjenu za njegovu odanost, Apocalypse popravlja Angelova krila i pretvori ih u tehnološko organski metal koji mu omogućuje da ispaljuje ubojite oštre projektile iz sada neuništivih krila. Ben Hardy je preuzeo ulogu Angela i trenirao šest dana u tjednu te bio na strogoj dijeti kako bi „što više sličio nadljudskom mutantu.“ Hardy je također trenirao za i sam odradio mnoga složena snimanja sa žicom za scene letenja. “OBRANI” Dok Apocalypse prikuplja svoje jahače, Charles podučava i trenira svoje mlade učenike/X-Mene. Kad budu napadnuti, te mlade djevojke i mladići moraju naglo odrasti jer, kako im kaže Raven, više nisu učenici već X-Meni. Mnogi od tih likova su već poznati gledateljima, ali u ovom filmu su mlađe verzije legendarnih heroja iz originalnih X-Men filmova. Jean Grey (Sophie Turner) ima moći telekineze i telepatije, ali kao tinejdžerka ne zna njima upravljati i mora ih naučiti kontrolirati radi svoje sigurnosti i sigurnosti ostalih učenika. Charles ju je uzeo pod svoje okrilje jer je prepoznao njezin potencijal. Charles i Jean su posebno povezani jer on razumije kako teško je uključiti i isključiti svoje sposobnosti. Čak i uz Charlesovu pomoć Jean se teško prilagođava školi i ostalim mutantima. Ne može u potpunosti kontrolirati svoje moći, zbog čega je se ostali učenici bolje ili misle da je čudna. Ali to se sve promijeni kad upozna Scotta Summersa, kojeg glumi Tye Sheridan, s kojim se uspije povezati i nakon čega procvjeta. To je „početak njihove ljubavne priče“, rekao je Kinberg. Ali prvo Scott (aka Cyclops) mora naučiti kako se nositi sa svojim sposobnostima koje mu omogućavaju da iz očiju projicira optičke udare koje može kontrolirati samo kad nosi posebne naočale iz ružičastog kvarca. Makar ljubitelji X-Mena znaju da će Scott jednog dana postati vođa X–Mena, sasvim je drugačija osoba kad dobije svoji moći u 1983. Mršav, nespretan i pun adolescentskih briga, Scott se također mora nositi sa svojim odnosom prema starijem bratu Alexu (Lucas Till), poznatom kao Havok, kojeg smo gledali u X-MEN FIRST CLASS. Scott se isprva osjeća kao da nigdje ne pripada, pa ni u Xavierovoj školi. „Ima netaktičan smisao za humor,“ rekao je Tye Sheridan, ali Jean brzo promijeni njegov mračan pogled na svijet. „Njihov prvi susret je nespretan, blago provokativan i pun koketiranja, što će se zatim pretvoriti u vrlo važan odnos.“ Upravo Hank McCoy/Beast je taj koji dizajnira prikladan za borbu vizir pomoću kojeg može kontrolirati svoje moći. Hank je genij koji kao Beast posjeduje neuobičajenu svirepost, veću snagu, brzinu i okretnost. Posljednjih deset godina proveo je pomažući Xavieru ponovno sagraditi i otvoriti Školu za nadarenu djecu, gdje kasnije predaje mladim mutantima. Među njima je Peter Maximoff/Quicksilver koji je nadaren velikom brzinom, a mnogi ga se sjećaju po pamtljivoj sceni iz prethodnog filma kad pokušavaju spasiti Magneta. „Ono što je zabavno kad snimamo njegove scene je to što se može tako brzo kretati da u treptaj oka uspije ugurati sve aktivnosti jednog dana,“ rekao je vizualni supervizor John Dykstra. Evan Peters, koji ponavlja ulogu, dodao je: „Njegovo vrijeme ima vlastite zakone. Kreće se tako brzo da se čini da vrijeme stoji, ali to ga vrlo zamara.“ Njegove scene zahtijevale su korištenje novih kamera poput Phantom i Red koje su snimali različitim brzinama, ponekad i 3200 kadrova u sekundi. Još jedna pridošlica u Xavierovoj školi je Kurt Wagner/Nightcrawler čiji demonski izgled plave kože, žutih očiju i dugog bodljikavog repa ga je učinio izopćenikom puno prije nego što je dobio svoje moći koje uključuju nadljudsku okretnost i teleportaciju. Nightcrawler je ovdje predstavljen kao osjećajan, sramežljiv i naivan, ali i neočekivano mudar – poput tihog proroka. Glumi ga Kodi Smit-McPhee. Novog mutanta u ovom filmu, Jubilation Lee/Jubilee, glumi Lana Condor. Jubilee ima sposobnost ispaljivanja iz ruku pirotehničkih energetskih udara, a prepoznatljiva je po svom dugom žutom kaputu. Jubilee ima 18 godina, još uvijek sazrijeva i želi se zabavljati te provodi većinu svog vremena s Jean, Scottom i Nightcrawlerom. U borbi protiv Apocalypse X-Menima se pridružuje Moira McTaggert, agentica CIA-e. Charles je prethodno bio zaljubljen u Moiru, ali je morao izbrisati njezino pamćenje zbog njezine sigurnosti. Međutim, Rose Byrne, koja ponavlja svoju ulogu iz X-MEN: FIRST CLASS ROLE, je rekla kako Moira unatoč izbrisanim uspomenama osjeća povezanost sa svojim mutantskim prijateljima. Također se vraća još jedan ljudski agent koji je sušta Moirina suprotnost u svojem stavu prema mutantima. Willam Stryker je agent i vojni znanstvenik koji želi istrijebiti mutante jer ih smatra opasnošću za čovječanstvo i učinit će sve kako bi u tome uspio. Glumi ga ponovno Josh Helman. SVIJET APOKALIPSE Snimanje filma počelo je 20. travnja 2015. u Montréalu, Québecu, Kanadi. Snimalo se u Mel’s Cité du Cinema studijima i na različitim lokacijama u gradu. Newton Thomas Siegel uživao je u mogućnosti istražiti nove svjetove poput drevnog i modernog Egipta, Poljske, Istočne Njemačke i Sjedinjenih Država 1983. godine. Svako okruženje imalo je svoje karakteristike, pogotovo boje. Bliski Istok odlikovao se zlaćanim, pješčanim tonovima i atmosferom vrućine, pijeska i suhoće. Bio je pravi izazov postići takvo ozračju usred kanadske hladnoće, rekao je Siegel: „Puštali smo sunce u piramidu i miješali ga s vatrom, plamenom i uljanom rasvjetom kakva je postojala prije 4000 godina. Tisuću godina kasnije Kairo je mješavina boja i svjetla sa svim vrstama umjetnog i fluorescentnog svjetla i zlaćanog sunca koje smo stvorili za Egipat.“ Dizajner produkcije Grant Major, dobitnik Oscara, je zajedno sa svojim talentiranim odjelom, koji je predvodio umjetnički direktor Michele Laliberté i dekorater seta Anne Kuljian, nadgledao projektiranje i gradnju gotovo šezdeset setova, kao i dizajn različitih vanjskih lokacija. Prvo su morali dizajnirati drevni i moderni Egipat i prenijeti atmosferu iz X-Men stripova i prethodnih filmova. Imali su čak i pomoć egiptologa koji im je pomagao s istraživanjem, kao i kojeg boga mogu predstavljati Jahači i koje životinje odgovaraju njihovim moćima. Egiptolog im je također napisao hijeroglife i rečenice koje odražavaju priču, kao i elemente za ukrašavanje hrama. Laliberté je rekao da scene masovnog uništenja u filmu razlikuju ovaj nastavak od prethodnih: „Pravi izazov je ležao u tome da moramo prvo sagraditi predivne setove i zatim ih uništiti.“ U jednoj od najvećih scena u filmu Apocalypse sagradi novu ogromnu piramidu usred suvremenog Kaira. Kako bi to prenijeli, dobili su ogromnu tvornicu koja je trebala biti uništena i tamo uistinu razarali zgrade kako bi postigli uništeni okoliš. Major je naslijedio dizajne X-škole od dizajnera produkcije Johna Myhrea koji ju je sagradio za prethodne X-Men filmove. Singer je htio još veću zgradu, pa je Major dodao knjižnicu na dva kata, zajedničku sobu za učenike, spavaće sobe, kupaonice i još dodatne prostorije. Set su pretvorili u različite katove i zauzeli dvije ogromne prostorije u Mels studijima. Na kraju su sagradili dosad najveću palaču u istom stilu koji je zamislio Myhre. Po prvi put će gledatelji imati priliku vidjeti cijelu školu – prije nego što eksplodira. Zasadili su stotine drveća, grmova i cvijeća oko škole. Osim glavnog seta, nekoliko manjih setova je bilo sagrađeno za scenu s Quicksilveorm, uključujući kupaonicu, nekoliko spavaćih soba, vanjski balkon. Također su modernizirali u duhu vremena i Cerebro. Jedna od ključnih scena u kojoj upoznajemo Cyclopsa, Jean Grey, Nightcrawlera i Jubilee odvija se u robnoj kući koja je puna detalja iz osamdesetih godina. Major i njegov tim pronašli su savršenu lokaciju, robnu kuću koja nije bila renovirana od 1980-tih. Srećom, vlasnik robne kuće i vlasnici trgovina dozvolili su im preurediti prostor kako bi sličio onome što je bilo potrebno za snimanje filma – rekreirali su brandove, logotipe i arkadne igre iz tog vremena. Poljska kućica i tvornica željeza gdje Magneto živi i radi nalazili su se u idiličnim ruralnim lokacijama odmah blizu Montreala. Željezara je bila odgovarajuće veličine i proizvodila je upravo one proizvode koji se spominju u scenariju. Dizajn kućice je bio pun cvjetnih motiva, a godišnje doba im je dalo svu vanjsku dekoraciju koju su mogli tražiti. „Kuća je izgledala predivno tog ranog proljeća punog boja, a željezara je imala upravo te prigušene boje koje smo tražili za scene iz istočne Europe.“ DIZAJN LIKOVA Pravi izazov kod osmišljanja šminke i efekata za Apocalypsu bilo je ne sakriti u potpunosti Oscara Isaaca. Njegova transformacija trajala je preko tri i pol sata, ali s malo vježbe tim od dvoje ljudi je uspio skratiti to vrijeme na sat i pol. Šminka se sastojala od protetike za čelo, nos, obraze i bradu, a nosio je i ukras na glavi i oko vrata pa i kacigu. „Jedini dio tijela koji nije bio sasvim prekriven su bile Isaacove oči,“ našalio se dizajner šminke Brian Sipe. Morali su, osim toga, paziti da njegovo odijelo „izgleda herojski na tijelu prosječne osobe, a da se glumac ipak može slobodno kretati,“ rekao je Sipe. Moralo je biti i prozračno tijekom vrućeg i vlažnog montrealskog ljeta. „Koristili smo sustav koji se zove Cool Shirt,“ nastavio je Sipe. „To je sustav sličan onima koje koriste vozači trkaćih vozila – Oscar je bio priključen ledenoj vodi kad god nije snimao kako bi se održala ugodna tjelesna temperatura.“ Voditelj odjela za šminku specijalnih efekata Adrien Morot i njegov tim radili su na Nightcrawleru i četiri drevna jahača Apocalypse. Za izgled Smrti nadahnula ih je pustinja i piramide – dobili su gotovo mumificirani, suhi, ispucali izgled. Kuga sliči na vodeno biće u nijansama plave s ožiljcima na licu i veličanstvenim sivim očima. Nightcrawler je u stripovima mršav i ima gotovo mačje karakteristike: njegove uši podsjećaju na risa, a oči na panteru. Kod njegovog dizajna u filmu pazili su da uključuje elemente iz stripova osamdesetih kao i Nightcrawlera iz X2 kojeg je glumio Alan Cumming. Morot je napravio odljev glave glumca kako bi mogli napraviti protetiku, a napravili su posebno i njegov rep koji se sam pomicao. Na kraju snimanja filma Smit-McPheeju je trebalo oko sat i četrdeset pet minuta da stavi protetiku, šminku, zube, oči i oklop koji je podržavao kinetički rep, ruke i stopala. „Najveći izazov je bilo postići da Nightcrawler izgleda prirodno i to svaki dan,“ rekao je Morot. Kostimografkinja Louise Mingenbach je pretražila mnoge trgovine rabljenom robom i tvrtke koje iznajmljuju odjeću za potrebe snimanja u Kanadi i SAD-u, a sve kako bi pronašla tisuće komada odjeće potrebnih za oblačenje glumaca u odjeću osamdesetih iz Kaira, istočne Njemačke i SAD-a. Rekla je da su približno imali gotovo 100.000 komada odjeće i da je obukla negdje između 2.000 do 3.000 ljudi. Najteže je bilo sašiti odjeću za Apocalypsea koja je bila vrlo detaljna. Jednom kad su izabrali Oscara Isaaca, uzeli su sve njegove mjere i napravili skice prema njegovom tijelu i licu. Mjesecima su isprobavali tkanine, boje i teksture. Sve skupa im je trebalo četiri mjeseca da završe kostim, a dvije do tri osobe su svaki put morale pomoći glumcu da ga obuče. Apocalypseov kostim utjecao je na dizajn modernih heroja. Htjeli su da se njegovi jahači čine kao da su dio istog tima boraca. Osmislili su krila Angela koja su napravili samo računalno jer bi bila preteška za nositi, a za vrijeme snimanja glumac je nosio krila od lakog materijala kao referencu. Stormina odjeća je nadahnuta kostimima iz stripova, a linije i boje sadrže elemente drevnog Egipta, drevnih i suvremenih Jahača. Postoji snažna povezanost između drevnog Egipta i kostima iz 1983. godine. Kostim Psylocke, koju glumi Olivia Munn, gotovo je jednak odjeći iz stripa. Međutim, u njemu je bilo teško snimati akcijske scene. Glumica je morala nositi posebne pojaseve, a osim toga bilo joj je jako teško oblačiti i svlačiti kostim. „Kao da je stavljala ogroman kondom svaki put kad je snimala. To je kostim od lateksa koji je izradio sex shop iz Los Angelesa,“ nasmijala se Mingenbach. U scenama iz istočnog Berlina sve boje su prigušene, a odjeća sličnog kroja i boja. U Westchesteru i školi Charlesa Xaviera sve je u jarkim bojama Amerike osamdesetih godina. Nadahnule su ih ikone stila iz tog desetljeća, poput Boya Georgea, Michaela Jacksona i Brooke Shields. Međutim, ipak su malo prigušili tonove, kako odjeća ne bi bila previše jarka i previše odvraćala pažnju. Mingenbach je ostala vjerna stripovima kad je oblačila učenike u Xavierovoj školi. Pazila je na prirodnu crvenu kosu glumice Sophie Turner koja glumi Jean Grey i na to kako se na početku priče osjeća kao da ne zna gdje pripada. Odjeća je izabrana prikladno tome i većinu filma Jean Grey nosi veliku mušku vestu s jastučićima za ramena, sve do posljednjih bitaka. Mingenbach je za Nightcrawlera prvo pripremila odjeću koju će nositi u sceni u klubu – pronašla je staru cirkusku jaknu s fantastičnim repićima koju je zatim spojila s asimetričnim hlačama tipičnim za osamdesete. Za njegove scene u školi tražili su odjeću sličnu onoj iz stripa i koristili crvenu i crnu boju te dijagonalne oblike koje će svi ljubitelji odmah prepoznati. Za Jubilation „Jubilee“ Lee su osmislili više od 20 kostima, a na kraju je nosila suknje, tajice, čizme i majice s golim ramenom. Mingenbach je kod odjeće za Jennifer Lawrence uzela u obzir Ravenin modus operandi: „Bori se za prava mutanata i ne zanima ju previše kako izgleda.“ Pronašla je odličnu kožnu jaknu i staru rock n roll majicu kratkih rukava za glumicu. „1983. je bila odlična godina za rockerice, a taj izgled savršeno odražava Raveninu buntovničku prirodu,“ dodala je kostimografkinja. X-Men odijela morala su biti ne samo praktična i u stilu osamdesetih, već izgledati kao da ih je razvila vojska. Također su morali paziti da odgovaraju i ženskim i muškim članovima tima, uključujući Hanka, Moiru, Raven, Quicksilvera, Jean, Scotta i Nightcrawlera. „Bio je pravi izazov,“ rekla je Mingenbach, „pronaći odijelo koje će izgledati jednako dobro na Jean Grey kao i na Hanku McCoyju.“ ČAROBNJAK VIZUALNIH EFEKATA Supervizor vizualnih efekata John Dykstra, dobitnik dvaju Oscara, radio je na mnogim filmovima i projektima te je majstor za bešavni prijelaz iz stvarnog svijeta u izmišljeni. „Superheroji ne mogu ništa napraviti bez vizualnih efekata,“ nasmijao se Dyksra. „Sve moći X-Mena pojačavaju vizualni efekti. Imamo heroja koji koristi soničke udare kako bi uništio svoje neprijatelje, drugog koji kontrolira toplinu, trećeg koji se bori s telekinezom. Kako vizualizirati i predstaviti kako te moći realistično djeluju na svoje okruženje bilo je pravo iskušenje. Osim toga, gledatelji traže sve sofisticiranije efekte, pa nam je uvijek najveći izazov ispuniti njihova očekivanja.“ |
Slažem se