IZVORNO IME: Fifty Shades of Grey |
REDATELJ: Sam Taylor-Johnson | ŽANR: drama, ljubavni |
ULOGE: Jamie Dornan, Dakota Johnson, Rita Ora |
TRAJANJE FILMA: 125 min | GODINA: 2014 | DRŽAVA: SAD | PLAKAT FILMA |
POČETAK PRIKAZIVANJA: 30.07.2015 |
Datum prikazivanja je informativnog karaktera i kao takav je podložan promjenama. |
SADRŽAJ FILMA: |
On je lijep, šarmantan, bogat i… neobično maštovit. Ovog savršenog muškarca vojska okorjelih obožavateljica do sada je mogla samo sanjati, no napokon je stigao i trenutak kada će gospodina Greya moći gledati na velikom platnu.
Film Pedeset nijansi sive ekranizacija je istoimenog svjetskog bestsellera E. L. James koji je srušio sve rekorde i postao kulturološki fenomen gdjegod je objavljen. VIŠE Pedeset nijansi siva Svako malo pojavi se neko djelo koje seizmičkom snagom dotakne venu zajedničke znatiželje i intrige, svojom popularnošću promijeni kulture i postane univerzalno poznato već po samom svojem imenu. Takav je fenomen Pedeset nijansi sive. Otkad je prije pet godina autorica E L James skromno objavila prve epizode svoje priče na INternetu, trilogija Pedeset nijansi prerasla je u jednu od najvećih i najbrže prodavanih književnih serijala, prodanih u više od 100 milijuna kopija na 51 jeziku. Jednostavne riječi njenog naslova čitateljima i onima koji to nisu predstavljaju nov amblem mainstream senzualnosti. Na Valentinovo ove godine počet će se prikazivati filmska adaptacija čiji je trailer bio najgledaniji filmski trailer prošle godine na YouTube-u. Ulogu milijardera, poduzetnika Christiana Greya dobio je Jamie Dornan (televizijski The Fall, Once Upon a Time), dok znatiželjnu studenticu Anastasiu Steele glumi Dakota Johnson (The Social Network, 21 Jump Street). U priči se radi o Christianovom iskupljenju i o oslobađanju neiskusne Ane, a kroz te su likove čitatelji dobili priliku istražiti vlastite ranjive strane, maštu i težnje. Ovu erotičnu i autentičnu ljubavnu priču autorice E L James (pravim imenom Erika Mitchell) koja nas vodi u dubine bogatog i misterioznog svijeta koji iskreno istražuje odnos između muškarca i žene, kao i granice koje ćete sami sebi dopustiti prijeći, režirala je Sam Taylor-Johnson (Nowhere Boy). U filmu glume Dornan, Johnson, Luke Grimes (True Blood) kao Christianov brat Elliot; Victor Rasuk (Stalker) kao Anastasijin prijatelj José; Eloise Mumford (The River) kao Anastasijina najbolja prijateljica i cimerica Kate; dobitnica Oscara Marcia Gay Harden (Into the Wild) kao Christianova majka, Dr. Grace Trevelyan Grey; Rita Ora (Southpaw) kao Christianova sestra Mia; Max Martini (Captain Phillips) kao Christianov tjelesni čuvar Taylor; Callum Keith Rennie (Memento) kao Anastasijin očuh Ray; Jennifer Ehle (Zero Dark Thirty) kao Anastasijina majka Carla i Dylan Neal (Arrow) kao Carlin suprug Bob. Producenti filma su Michael De Luca (Captain Phillips, The Social Network), Dana Brunetti (Captain Phillips, The Social Network) i James; scenaristica je Kelly Marcel (Saving Mr. Banks); direktor fotografije Seamus Mcgarvey (The Avengers, Atonement); scenograf David Wasco (Pulp Fiction, Inglourious Basterds); montažerke Debra Neil-Fisher (The Hangover, Austin Powers: International Man of Mystery), dobitnica Oscara Anne V. Coates (Lawrence of Arabia, Erin Brockovich) i Lisa Gunning (Nowhere Boy, Salmon Fishing in the Yemen); kostimograf je dobitnik Oscara Mark Bridges (The Artist, There Will Be Blood); a skladatelj Danny Elfman (Silver Linings Playbook, Alice in Wonderland). Izvršni producenti filma su Marcus Viscidi (We’re the Millers) i Jeb Brody (Little Miss Sunshine). O produkciji Povijest romana U ljeto 2011. tiho se pojavio najdominantniji fenomen današnje književnosti i sve se češće moglo čuti isto pitanje: “Jeste li pročitali…?” Govorkalo se, zanimalo, znatiželja je rasla dok nije nadrasla pop kulturu. Roman Pedeset nijansi sive E L James bio je dostupan kao e-knjiga i mogao se otisnuti na zahtjev - tako je bio dostupan svima koji su, u svakom trenutku i ma gdje bili, željeli istražiti tu erotičnu ljubavnu priču. Roman, na površinskom sloju, istražuje odnos između enigmatičnog 27-godišnjeg milijardera Christiana Greya i seksualno neiskusne studentice Anastasie Steele. No, ispod toga, krije se veliki odmak od većinski popularnih ljubavnih priča. Ovo jest ljubavna priča, ali iznimno provokativna. Bavi se granicama i, posebno, seksualnim granicama, njihovim postavljanjem, poštivanjem i prekoračivanjem. Radi se o povjerenju i o poštivanju međusobno dogovorenih pravila. James objašnjava: “Pedeset nijansi donose jednostavnu ljubavnu priču o neiskusnoj djevojci koja je snažnija no što to sama zna, koja upoznaje muškarca bolne prošlosti, i o snazi bezuvjetne ljubavi koja vodi do ozdravljenja. Scene seksa stigle su na naslovnice, ali ono što se pravim obožavateljima trilogije svidjelo je zapravo ljubavna priča.” U ožujku 2012. Universal Pictures i Focus Features uspjeli su dogovoriti filmska prava na trilogiju koju je objavio Random House. Autorica kaže: “Upoznala sam mnoštvo predivnih filmaša iz različitih studija Hollywooda i nije mi bilo lako odlučiti se. No, vjerujem da Donna Langley (predsjednica Universal) i njen tim mogu snimiti film koji će biti onoliko vjeran knjizi koliko to njeni obožavatelji očekuju i zaslužuju. Focus sam odabrala jer su bili uspješni s izazovnim materijalima i zbog toga… što me izvršni producent Jeb Brody zna nasmijati.” Producenti Michael De Luca i Dana Brunetti otputovali su u London gdje su radili na jednom drugom filmu. No, organizirali su niz sastanaka s autoricom nakon kojih su odabrani da produciraju film Pedeset nijansi sive. Brunetti kaže: “Mike i ja smo već surađivali na filmovima koji su snimljeni prema knjigama - 21, The Social Network i Captain Phillips. Nadam se da će nam to iskustvo biti veliki plus. Osim toga, na privatnom planu se jako dobro slažemo. Ono što je intrigantno je misterij upleten u priču - hoće li Ana popustiti Christianu i dati mu sve što on od nje traži i što je navikao dobivati? Hoće li ona potpisati ugovor ili će otići i nestati zauvijek? To pitanje održava napetost tijekom cijele priče dok ju čitamo i želimo da se osjeti i kroz cijeli film.” Producenti i James odabrali su Kelly Marcel kao najbolju moguću scenaristicu koja je za hvaljeni Saving Mr. Banks bila nominirana za nagradu BAFTA. James kaže: “Pedeset nijansi je dugačko djelo i impresioniralo me kako ga je Kelly uspjela sažeti u scenarij koji je zadržao srž romana. Uživala sam raditi s njom, donositi odluke o tome koje scene trebamo zadržati, a koje nam nisu potrebne.” Istovremeno, krenula je potraga za redateljem. Britanska redateljica kratkometražnih filmova Sam Taylor-Johnson, koja je režirala i dugometražni film o mladim danima Johna Lennona Nowhere Boy, predstavila je svoju viziju tona i materijala kao i svoje shvaćanje senzualnosti priče i tim je instinktivno znao da je upravo ona u stanju prenijeti strast kakvu su osjetili svi koji su imali doticaja s trilogijom. Taylor-Johnson objašnjava: “ Osnovni razlog zbog kojeg sam željela snimiti ovaj film je što je cijela atmosfera bajkovita - djevojka upoznaje princa koji je nedostupan, uspješan, predivan, bogat… ali priča se zatim počne zaplitati i rasplitati i pretvori se u nešto potpuno drugačije. To je ujedno priča o djevojci koja istražuje seksualnost i odrasta. Radi se o dvoje ljudi koji se zaljubljuju i pregovaraju što će, i što neće, raditi jedno za drugo; čega će se, i čega se neće, odreći jedno zbog drugoga. Ana se zaljubljuje prvi put - i odmah u jako složenu osobu. Christian pak prvi put počinje osjećati, disati i učiti o ljubavi.” Taylor-Johnson priznaje: “Ovo je osebujna, jedinstvena priča. Pokušavamo pronaći one delikatne, suptilne trenutke u kojima se njih dvoje počinju mijenjati. To je ono što mora kroz cijeli film biti savršeno usklađeno da bismo uspjeli prikazati put kojim prolaze.” De Luca zaključuje: “Razgovarali smo s brojnim ljudima, ali na kraju smo za scenarij i režiju odabrali one s jedinstvenom vizijom. Budući da su oboje - žene, možda to znači da one bolje shvaćaju priču. Bez obzira na to, na ovom filmu bili smo okruženi brojnim ženama, i to se za ovaj projekt pokazalo sjajnim.” O podjeli uloga Svi koji su sudjelovali u snimanju ovog filma već su bili čuli za romane. Francine Maisler i njen tim bili su zaduženi za pronalaženje glumaca - otišli su u New York City, Los Angeles i London, gdje je Jamie Dornan dobio ulogu Christiana Greya. Taj je irski umjetnik dobio nagradu BAFTA za ulogu u The Fall, a poznat je i po ulozi u Once Upon a Time. Dornan kaže: “Naravno da su mi bile poznate te knjige. Trebali biste biti odavno mrtvi da ih ne poznajete.” James kaže: “Kad ga vidite na velikom platnu, znat ćete što me privuklo. Njegova prisutnost je snažna, a i ugodan je oku, što svakako pomaže.” Nakon Londona, Dornan je odletio u Los Angeles gdje je Taylor-Johnson trebala utvrditi mogu li on i Dakota Johnson izazvati kemijsku reakciju. Glumac kaže: “Dakota mi se odmah svidjela. I bilo mi ju je žao - morala je istu scenu odglumiti bezbroj puta s bezbroj različitih tipova. Kad sam došao na red, zamolio sam ju da se potrudi još jedanput, za mene. I to je i učinila.” Johnson se kroz smijeh prisjeća: “Najčudnije su te audicije kad filmaši između dvoje glumaca traže kemijsku reakciju. Ne poznajete se, ali trudite se uspjeti. Imate pred sobom par minuta pred mnoštvom ljudi, a pokušavate u kolegi kojeg prvi put vidjeti pronaći nešto što bi vam se svidjelo. To je čudna, nimalo normalna situacija, a kad se Jamie pojavio - neprekidno je sipao šale.” Johnson nastavlja: “Ali, ozbiljno, on ima takvo ozbiljno lice, zatvoren je i pitate se o čemu razmišlja - a to je upravo savršeno za Christiana. Osim toga, donosi mladost, onu koju Ana u njemu vidi u knjizi - tračak dječaka, upravo ono što Jamie jest. Zaista je poseban.” Johnson također dodaje: “Ovo je materijal koji me zainteresirao. Osjećate koliko se brzo svijet mijenja i koliko se toga odvija u tako kratkom vremenu. Seks je u knjizi živo opisan i to na ljude djeluje oslobađajuće.” Brunetti naglašava: “Ako je kemijska reakcija bitna za ijedan film, to je ovaj. Možete uzeti najboljeg glumca i najbolju glumicu na svijetu, ali kad su zajedno goli, tu nema pretvaranja. Kamera sve vidi.” James zaključuje: “To je zapravo sasvim jednostavno. Kako možete definirati tu kemijsku reakciju ili ju predvidjeti? Vidjevši njih dvoje zajedno na velikom platnu, znate da smo dobro odabrali.” Dornan kaže: “Christian je bio samo u vezama u kojima je on bio dominantan, u kojima su njegove partnerice pristajale na to da se prema njima ponaša kako on želi. Uvijek su postojala jednostavna pravila, jasna već prije početka veze. Sve dok se nije pojavila Anastasia.” Ana je tipična i netipična studentica - marljivo studira englesku književnost i tulumari, ali je fizički neiskusna jer još uvijek nije našla “onog pravog”. Johnson kaže: “Njena reakcija na Christianov opis veze kakvu želi je iznenađujuća. Pomislili biste da bi djevojka, koja još nije bila u takvoj vrsti veze, pobjegla. No, ana ne bježi već ga pokušava shvatiti.” Ana umjesto bolesne cimerice odlazi intervjuirati Christiana za studentski list. Nije nimalo pripremljena ni za intervju ni za reakcije enigmatičnog milijardera. Dornan objašnjava: “Ana se osjeća čudno, nelagodno. Njemu su važni kontrola i preciznost, ali kod nje je sve obratno i to ga privuče. Njen utjecaj na njega daleko je profinjeniji i dublji no što je ikad iskusio. U osnovi se radi o dvoje ljudi koji se zaljubljuju i moraju se suočiti s ogromnim preprekama koje sprječavaju da njihova veza bude normalna.” Johnson nastavlja: “Opasnost, i uzbudljivost, je u tome što priča ima sve elemente trilera - niste sigurni što će se dogoditi, hoće li se ona moći baš toliko promijeniti i i dalje ga toliko voljeti te hoće li i on biti u stanju učiniti isto za nju.” Taylor-Johnson tvrdi: “Ta je evolucija fino usklađena i pomno ju pratimo tijekom filma. Neke završne scene filma snimali smo prve, tako da taj odnos još nije bio sasvim oblikovan. No, upravo u tome najviše uživam - u radu s glumcima, u traženju emocionalne temperature.” Obitelj i prijatelji - dva odvojena svijeta Jennifer Ehle, dobitnica nagrada Tony i BAFTA, dobila je ulogu Carle, Anine majke. Njih dvije uglavnom komuniciraju telefonom, osim kad Ana stigne na vikend u Carlin dom u Svannahu. Ehle, koja je 1995. glumila Elizabeth Bennet u Pride and Prejudice (glumi Colin Firth), kaže: “Anin otac umro je dok je bila mala, tako da ga nikad nije upoznala. Carla je sad u četvrtom braku i misli da je ovog puta dobro odabrala. Ali, vjerojatno je tako mislila svaki put. Međutim, ona i Ana ostale su jako bliske. Snažno su povezane toplinom i ljubavlju.” Kad se Ana počne više družiti s Christianom, Carla se pomalo zabrine. Ehle kaže: “Njena reakcija na Aninog dečka je složena. Postoje trenuci sreće, ali također osjeća da se događa još nešto. Kad se Christian pojavi na njenom pragu u besprijekornom odijelu vrijednom 4000 dolara, Carli nije svejedno - impresionirana je, ali se ipak pita hoće li njena kći biti sretna.” Dr. Grace Trevelyan Grey, koja je usvojila Christiana, na čelu je matrijarhata. Ona i njen suprug Carrick Grey imali su jednog sina, Elliota, prije nego što su usvojili dječačića Christiana. Nakon toga dobili su i kćer Miu. Dornan objašnjava: “To je sasvim normalna obitelj, puna ljubavi, koja je omogućila Christian da postigne nešto unatoč groznom početku života.” Dobitnica Oscara Marcia Gay Harden glumi Dr. Grey i kaže: “Znala sam za fenomen, iako sam knjige počela čitati tek nakon što sam dobila ulogu. Počelo me zanimati kako se sve to uklapa u naše društvo. Antropolog Louis Leakey svojim je proučavanjima došao do zaključka da, što seks postaje bolji, veće su šanse da ćemo zadržati partnera.” Luke Grimes je Elliot, prava antiteza Christianu. BEzbrižan je i ne shvaća svojeg brata, njegove fascinacije, seksualne aspiracije ni što se odvija iza zatvorenih vrata. Ulogu Mie dobila je Rita Ora o kojoj Harden kaže: “Rita je potpuno neočekivana i savršena - ne afektira, predivna je glumica i pjevačica, a i zabavna je.” Anastasijinu cimericu Kate (koja zbog gripe nije mogla intervjuirati Christiana) glumi Eloise Mumford. Kate točno zna što želi od života i ne boji se to i ostvariti. Kroz susrete s Crhistianom i Anom, Kate i Elliot se upoznaju i počnu izlaziti. Iako je vjerna prijateljica, Kate nije svjesna puta kojim je Ana krenula s Christianom. Jose je Anin dobar prijatelj, mladić koji bi želio intimniji odnos s njom. Tog budućeg inženjera glumi Victor Rasuk koji kaže: “Jose se želi baviti fotografijom, pa ga Kate zamoli da fotografira Christiana za studentski list. Kako se priča razvija, shvaćamo da se izdaleka divi Ani, kroz objektiv, umjesto da joj se pokuša približiti. Kad se konačno okuraži, odabire krivi trenutak - oboje su pripiti i situacija nije nimalo dobra.” Delikatna ravnoteža između romana i velikog platna Taylor-Johnson kaže: “S veseljem sam se, i bez puno razmišljanja, prihvatila ovog projekta. No, od tog trenutka, sve je bilo kao da sam na supersoničnoj vožnji, a moja je odgovornost bila ogromna. Željela sam poklonicima dati ono što očekuju, ono što su pronašli u romanu. Koliko sam ja oblikovala film, toliko je i on oblikovao mene. Bilo je zanimljivo, materijal je snažan, a i ja sam mu željela dati nešto snažno.” De Luca objašnjava: “Način na koji je knjiga napisana, na koji su scene opisane, izrazito je vizualan. Brinula su me Anina razmišljanja, unutarnji monolozi iz knjige. No to je uobičajeni izazov pri adaptaciji bilo koje knjige. No, najvažnije - ovo je stvarno dobra priča. A onda scenarij, režija, gluma, snimanje… prevode dobru priču u neodoljiv film.” Johnson kaže: “Uključivanje eksplicitne seksualne prirode knjige donosi iskrenost. Dvoje ljudi koji su se slučajno upoznali zapravo su jedno drugome Ahilova peta. Nema spasa, a upravo to se dojmilo legijama obožavatelja.” Ehle dodaje: “Sviđa mi se bajkovitost ove priče. Erika je predivno prikazala arhetipske priče tih likova - tamu, ljepoticu i zvijer, Pepeljugu…” Snimanje u Vancouveru Taylor-Johnson kaže: “Snimatelj Seamus McGarvey i ja surađujemo već 15 godina, tako da sad već komuniciramo tajnim kôdom, klikovima dupina. Scenograf David Wasco i dekoraterka Sandy Wasco radili su na gotovo svim filmovima Quentina Tarantina, posjeduju ogromno znanje i imaju dobar osjećaj za nevjerojatne prostore kao što je Christianov stan.” Budući da za Christiana novac ne predstavlja nikakav problem, predstaviti njegov svijet značilo je prikazati ekstravaganciju, luksuz i sve najbolje što se novcem može kupiti - to predstavlja velik izazov za budžet filma, bez obzira koliko velik bio. Sve je trebalo biti impresivno i nadprosječno. Johnson kaže: “Bez toga, ovo bi bio film o seksu, a u ovoj se priči ne radi o tome.” Scene koje se odvijaju u Seattleu, Vancouveru, WA i Portlandu, OR, snimane su na 55 lokacija u Vancouveru B.C. Iako se radnja odvija tijekom ljeta, film je sniman u prosincu, što je dalo pomalo maglovitu atmosferu. Da bi se ekipa zaštitila od tisuća obožavatelja, riječi “pedeset nijansi” su bile zabranjene, prognane sa svih setova, iz korespondencije, tiskanih materijala… i zamijenjene riječima “Avanture Maxa i Banksa” (Max je Jamesin pas, a Banks je Marcelin psić). Od lokacija snimanja izdvajamo Fairmont Hotel Vancouver koji je poslužio kao Heathman Hotel i University of British Columbia koji je udomio Washington State University. Ostale lokacije uključuju kafić u Gastownu i gradić Ladner u kojem je trgovina u kojoj Ana radi dok studira Christianova Crvena soba izgleda futuristički, poput filmova Stanleya Kubricka. Umjetnici čija djela možemo vidjeti u filmu su Ed Ruscha, John Baldessari, Rob Pruitt, Peter Millett, Allan Switzer, Brent Comber, Chris Shepherd, Marta Barisca, Michael Joo, Harlan Miller, Jake & Dinos Chapman, Gary Hume, Rodney Graham, Gerda Lattey, Farik Aldin, Arno Kortschot, Georgie Hopton, Gary Aylward i Eric Blum, a jedno od umjetničkih djela rad je same redateljice. Otvaranje vrata Crvene sobe Jedan od najzahtjevnijih setova je “Crvena soba” koju Christian koristi za svoje ekstremne seksualne sklonosti. Anu ništa nije moglo pripremiti na ovaj svijet alternativnih žudnji. Soba predstavlja mračnu stranu, onu za koju Ana mora odlučiti hoće li ju prihvatiti. James je tu sobu detaljno opisala. Ona je Christianovo utočište i najintimnija soba njegova stana. Johnson objašnjava: “Stvar je u pristanku. Treba precizno objasniti što će se raditi, što neće, što bi on želio, što ona ne bi željela. Christian odmah shvati da će se Ana zauzeti za sebe, da je ona njegov izazov. Prvi put on ne kontrolira odnos i pokušava se tome prilagoditi. Tako postaje ranjiv, a zbog toga se ona još više zaljubljuje u njega. I on u nju.” Filmaši su angažirali konzultante za opremanje Crvene sobe odgovarajućim rekvizitima. Taylor-Johnson kaže: “Pitanje je bilo što bi Christian koristio. Nešto iz Japana, nešto što je dizajnirao Marc Fraser-Jones, puno skupih i unikatnih stvari. Neki su nam rekviziti od rukom šivane talijanske kože, zapravo, sve je dobro usklađeno i prilagođenu muškarcu koji voli skupe stvari.” Christianov stan osmišljen je na temelju radova poznatih arhitekata kao što su Norman Foster, John Parson i Hugh Newell Jacobsen. Pedeset nijansi stila - kostimi, rekviziti i vozila Svijet kakvog je James zamislila prikazuje se kroz Christianov nevjerojatan odabir kravata i naizgled beskrajan i beskrajno luksuzan vozni park, pa do Aninog odrastanja u ženu kroz haljine sjetnog glamura i senzualnosti koja kao da nije s ovog svijeta. Oscarom nagrađeni kostimograf Mark Bridges (There Will Be Blood, The Master, Boogie Nights, Silver Linings Playbook) koristi odjeću da bi prikazao osjećaje. Sva Christianova odijela sašivena su po mjeri, a Dornan kaže: “Rijetko nosim odijela, pa sam uživao u odijelima koja su sašivena baš za mene.” Bridges objašnjava: “Njegova odijela šalju signale o Christianovom životu. Koristili smo vunu i jednostavne krojeve da bi se Jamie osjećao u njima što slobodnije, kao da je u trenirci. S vremenom, kako ga mijenja veza s Anom, on postaje sve manje “zaštićen” svojom odjećom.” Istovremeno, Ana se polako i suptilno pretvara u mladu ženu s novim poimanjem sebe same. Johnson objašnjava: “Na početku filma Ana ne vodi brigu o tome kako izgleda, iako je slatka i jedinstvena. S vremenom postaje sve svjesnija vlastitog tijela i toga kako na njemu stoji odjeća. Mark je za nju dizajnirao haljinu koja je odraz one haljine koju je Faye Dunaway nosila 1968. u The Thomas Crown Affair. Jednostavno je prelijepa.” Bridges objašnjava: “Kontrast među likovima najočitiji je u sceni u kojoj se upoznaju, kad ga Ana dođe intervjuirati u njegovom uredu. Ona je obučena kao studentica, Christian je u odijelu s kravatom, a svi zaposlenici u Grey Enterprises obučeni su šik, nose visoke potpetice i odmah je jasno da je Ana riba na suhom. Kasnije, kako se razvija njihova veza, ona “odrasta”, stil joj je čišći, jednostavniji, ona postaje gracioznija.” Bridges nastavlja: “Svim čitateljima romana poznato je da je najveća ikona odjevnih predmeta Christianova srebrna kravata. Na to smo pazili više nego na išta drugo - debljina, čvrstoća i, naravno - koliko sive boje. Sve inačice te kravate dizajnirane su s posebnom pažnjom i svaka je šivana rukom.” Budući da Ana donosi boju u Christianov život, paleta boja njegove odjeće mijenja se, nije više hladno siva i plava već poprima i toplije tonove. Rekviziter Dan Sissons kaže: “Dali smo sve od sebe da repliciramo neke od stvari iz knjige, uključujući jelovnike, izbor vina… Vjerojatno je najvažniji bio “ugovor” koji su Christianovi odvjetnici pripremili za Anu. Uživali smo što je Erika bila prisutna, uvijek smo ju mogli pitati za mišljenje, a i sama je imala brojne ideje. Pokazala mi je fotografiju prekrasnih antičkih šalica, koje je prije više od 100 godina izradila tvornica koja više ne postoji. Rekla je da bi bila presretna kad bismo našli nešto slično. Koji rekviziter ne bi uživao u takvom izazovu? Pronašli smo ih šest, s potpuno identičnim uzorkom, i to u roku kraćem od 48 sati.” Tu je i originalno prvo izdanje Anine omiljene Tess of the d’Urbervilles (Thomas Hardy) iz 1891., a Christianova knjižnica obiluje knjigama o tehnološkom razvoju (primjerice, o Tesli), tehnološkim i dizajnerskim inovatorima (Michelangelo), ekologiji, novim znanstvenim procesima informatičkih sustava… ništa što bi Thomas Hardy napisao. Christian svojom rastrošnošću, koliko i bajkovitim životnim stilom, podsjeća na Jamesa Bonda. Svaka njegova igračka mora biti najbolja i najveća. Ima najnoviju flotu Audi automobila, uključujući sportski R8, sedan S8 i najnoviji A3 koji poklanja Ani (filmaši su bili sretni što su ga uspjeli osigurati za snimanje budući da se u prodaji pojavio tek nakon završetka produkcije). Christian ima i helikopter - najnoviji EC130, najveći helikopter koji može biti u privatnom vlasništvu i košta oko 2 milijuna dolara. O glazbi Taylor-Johnson kaže: “Savršena glazba od jednako je ključnog značaja kao i izgled filma. Izbor pjesama iznimno je važan za emocionalni odjek filma. To je kao i u stvarnom životu - dok sjedite i ispijate šalicu čaja, ono što svira na radiju može vas odvesti u sasvim drugi svijet. Glazba je silno važna za mene i za ovaj film. Mora ga pokretati i održavati na pravoj temperaturi.” Skladatelj Danny Elfman, koji je četiri puta bio nominiran za Oscara, skladao je temu za televizijski “The Simpsons” i već dugo surađuje s redateljem Timom Burtonom. Taylor-Johnson kaže: “Obožavam Burtona i upravo je zato moj izbor bio - Elfman. Danny je sjajan skladatelj. Njegove su skladbe mračne, zabavne, sve ono što imamo u filmu. Suradnja s njime je poput sna. Mogla sam otići do njega, slušati ga dok sklada za scene i to je bilo potpuno čarobno.” Elfman kaže: “Prvo me privukao žanr koji ne postoji, a zatim i susret sa Sam. Odmah mi se svidjela i osjećao sam da će ovo biti zabavan projekt. Moja je glazba jednostavna, tematska, jer joj je i zadatak jasan. Radi se o dvoje ljudi koji su zajedno, o njihovoj ljubavi - ili ne-baš-ljubavi - i seksualnoj napetosti. Opisi u knjizi donose ono što daje glazba u filmu. Ana u knjizi pomisli “Oh, Bože, ovaj tip je sjajan!” i sad je zadatak glazbe da tu poruku prenese u film.” U filmu možemo čuti skladbe “Ana and Christian” i “Did that Hurt?”, a Elfman kaže: “Kad god skladate nešto ritmično i jednostavno, stvarate puls. Dosljedno svirate jedan ton. Napraviti nešto ugodno ima hipnotički utjecaj. Nemam često šansu raditi takvo što.” Glazbena urednica Dana Sano bila je zadužena za album na kojem je 16 pjesama superzvijezda i legendi kao što su Frank Sinatra (“Witchcraft”), The Rolling Stones (“Beast of Burden”) i Annie Lennox (“I Put a Spell on You (Fifty Shades of Grey)),” kao i novi materijali Ellie Goulding (“Love Me Like You Do”), Sia (“Salted Wound”), Skylar Grey (“I Know You”), Jessie Ware (“Meet Me In The Middle”), Laura Welsh (“Undiscovered”), Vaults (“One Last Night”), AWOLNATION (“I’m on Fire”) i The Weeknd (“Where You Belong” i “Earned It (Fifty Shades Of Grey)”). Taylor-Johnson je režirala i spot za posljednju pjesmu, na kojem su joj se pridružili i Johnson i McGarvey. Čak je i svjetska zvijezda Beyoncé sudjelovala na albumu snimivši potpuno iznova i ekskluzivno “Crazy in Love (2014 Remix)”, a tu je i remix njenog hita “Haunted (Michael Diamond Remix)”. **** Universal Pictures i Focus Features, u produkciji Michael De Luca, predstavljaju Pedeset nijansi sive. U filmu glume Dakota Johnson, Jamie Dornan, Jennifer Ehle i Marcia Gay Harden. Za podjelu uloga bila je zadužena Francine Maisler, CSA, a glazbu je skladao Danny Elfman. Glazbena urednica je Dana Sano. Kostimografiju potpisuje Mark Bridges; montažu Debra Neil-Fisher, ACE, Anne V. Coates, ACE i Lisa Gunning; a scenografiju David Wasco. Direktor fotografije je Seamus McGarvey, ASC, BSC. Izvršni producenti su Marcus Viscidi i Jeb Brody, a producenti Michael De Luca p.g.a., E L James p.g.a. i Dana Brunetti p.g.a. Film je snimljen prema romanu E L James, a scenarij je napisala Kelly Marcel. Film Pedeset nijansi sive režirala je Sam Taylor-Johnson. © 2014 Universal Studios. www.fiftyshadesmovie.com |
Slažem se