IZVORNO IME: The Rover |
REDATELJ: David Michôd | ŽANR: akcija, kriminalistički |
ULOGE: Guy Pearce, Robert Pattinson, Scoot McNair |
TRAJANJE FILMA: 102 min | GODINA: 2014 | DRŽAVA: Australija | PLAKAT FILMA |
POČETAK PRIKAZIVANJA: 04.09.2014 |
SADRŽAJ FILMA: |
Usred australske pustare, u malo mjestašce upada banda koja mrzovoljnom Ericu ukrade automobil. Uslijed pucnjave, za sobom ostavljaju ranjenog člana za kojeg se uskoro uspostavi da je brat jednog od bjegunaca…
Film The Rover napeta je kriminalistička drama s odličnom glumačkom ekipom! VIŠE Rover Deset godina nakon kolapsa gospodarskog sustava zapadnih zemalja australski mineralni resursi su presušili. Društvo propada, vladavina prava više ne postoji a život je izgubio na vrijednosti. Eric (GUY PEARCE) hladan je i nemilosrdni lutalica koji je cijeli svoj život ostavio iza sebe. Kad mu banda pustinjskih lutalica ukrade automobil, jedino što mu je preostalo, Eric kreće u nemilosrdnu potragu. Putem nevoljko uspostavlja odnos s mladićem imena Rey (ROBERT PATTINSON), naivnim mlađim bratom jednog od članova bande čije je ime Henry (SCOOT McNAIRY), koji ga je ranjenog ostavio na krvavom poprištu posljednje pljačke. SADRŽAJ Australsko zaleđe deset godina nakon kolapsa zapadnog gospodarskog sustava. Bliska je budućnost koju obilježava društvena i gospodarska propast. Razne službe, zakon i red opasno su narušeni. Unatoč tome, ljudi iz cijeloga svijeta dolaze obrađivati rudnike, a među njima se doseljuju i društveni otpad te razni kriminalci. U središtu toga polusvijeta nalazi se Eric (GUY PEARCE). Nekad je bio farmer, no sada je lutalica. Ne posjeduje ništa osim automobila i ceste. Susrećemo ga u prljavoj kambodžanskoj zalogajnici usred ničega. Ulazi u lokal u kojem trešti pop glazba. U uglu spavaju dva Kmera. Eric sjeda za šank i naručuje čaj. Bježeći od zadnje pljačke koja je pošla po zlu, banda sitnih lopova – Henry (SCOOT McNAIRY), Archie (DAVID FIELD) i Caleb (TAWANDA MANYIMO) – ispred zalogajnice ukradu Ericov automobil. I tako počinje priča. Naime, Eric je spreman na sve kako bi vratio ukradeni automobil. Uspijeva pokrenuti uništeno vozilo koje su članovi bande ostavili pred zalogajnicom te susreće teško ranjenog Reya (ROBERT PATTINSON), Henryevog mlađeg i mirnijeg brata kojeg su ostavili teško ranjenoga na poprištu krađe. Eric i Rey nevoljko i silom prilika postaju partneri. Eric želi pronaći svoj ukradeni automobil, a Rey je jedina osoba koja bi mu u tome mogla pomoći. Putuju zajedno napuštenim područjima novog/starog australskog teritorija, susrećući one koji su uspjeli preživjeti i pobjeći. NAPOMENA REDATELJA DAVIDA MICH?DA „Radnja filma smještena je u neobičan kontekst bliske budućnosti, no film zapravo govori o današnjici. Radi se o ekonomskoj gramzivosti zapadnih zemalja koje su u stanju uništiti same sebe te o neizbježnim promjenama u ravnoteži svjetskih sila. Film govori o problemima ljudske pohlepe i ekološkog uništenja te iznad svega o njihovom utjecaju na ljudske živote. Za razliku od mnogih filmova smještenih u distopijsku budućnost, ja ne želim da se ovaj film promatra kao posljedica pojedinačnih kataklizmičkih ili apokaliptičkih događaja. Želim da ljudi prihvate film kao nešto što je u bliskoj budućnosti vrlo izgledno. Australsko zaleđe u filmu pripada svijetu deset godina nakon kolapsa gospodarskog sustava zapadnih zemalja. Bliska je budućnost koju obilježava društvena i gospodarska propast. Razne službe, zakon i red opasno su narušeni. Unatoč tome, ljudi iz cijeloga svijeta dolaze raditi u rudnicima kojima se hrani novi svjetski poredak, Azijsko stoljeće. Film na taj način reflektira američku i australsku groznicu iz 19. stoljeća. Ljudi iz cijeloga svijeta dolaze obrađivati rudnike, a među njima se doseljuje i društveni otpad te razni kriminalci. Ta slika ne predstavlja potpunu propast društva – radi se o inverziji dinamike današnje svjetske moći. To su Australija kao zemlja trećeg svijeta bogata prirodnim resursima, te nasilje i nemiri kao obilježja sadašnjeg stanja u državama kao što su Sierra Leone, Kina, Nigerija i Gvineja. U središtu takvoga svijeta nalaze se dva čovjeka – jedan opasno ogorčeni Australac, bivši vojnik i farmer koji je izgubio obitelj; drugi priprost i naivan američki mladić koji je premlad kako bi se sjećao vremena kad su stvari bile bitno drugačije.“ RAZVOJ I REALIZACIJA David Mich?d (Animal Kingdom, 2011.) autor je scenarija i redatelj filma Rover. Rover je divlji slow burn triler u skladu s tradicijom kultnih vesterna, u čijem se fokusu nalazi klasični antiheroj. Ideja za film pojavila se još 2007. kad su se prijatelji, redatelj David Mich?d i glumac Joel Edgerton, našli u Los Angelesu. „Radili smo 10 dana na samom kosturu priče. Zatim sam ja otišao i počeo pisati scenarij, pri čemu sam se toliko emotivno stopio s pričom da sam ga doista poželio i režirati,“ prisjeća se Mich?d. Mich?d je na neko vrijeme napustio rad na filmu Rover kako bi se posvetio režiji filma Animal Kingdom, za koji je kasnije Jacki Weaver bio nominiran za nagradu Oscar. Nakon spomenutog uspjeha, Mich?d se zbog svojeg narednog projekta, filma Rover, odlučio vratiti u Australiju i snimiti film s producenticom Lizom Watts (Porchlight Films) s kojom je surađivao na filmu Animal Kingdom. Ona se odmah oduševila pričom, o čemu kaže: „Priča je zvučala predivno, elegantno i jednostavno, međutim, kompleksnost koja se krila iza te jednostavnosti bila je ono što me privuklo.“ U tom se trenutku projektu priključio i producent David Linde. S redateljem je ubrzo uspostavio prisan odnos i suradnju. Linde se prisjeća: „Uvijek sam imao povjerenja u Davida zbog posvećenosti onome što radi… Liz je sjajna producentica pa smo bili dio projekta od samog početka i uspostavili odličnu suradnju. Bilo je to prvi puta da je Linde producirao film u Australiji. S obzirom da je netom prije u Sjedinjenim Državama osnovao Lava Bear Films, od samog je početka njegov doprinos produkciji filma bio izniman. Zanimljivo je da su prije no što su praktično počeli sa snimanjem osigurali distribuciju filma u približno 75 % država. U tome su im pomogli Roadshow Films koji je otkupio prava za Australiju i Novi Zeland, a FilmNation za veći dio ostalih država. Lava Bear je također plasirao film u određenim državama. Snimajući u Australiji produkcija je imala značajna sredstva od državne agencije Screen Australia, pomoću državnih tijela South Australian Film Corporation i Screen NSW. Uz pomoć Australian Producers Offset financiranje filma bilo je osigurano. Kod odabira glumaca Mich?d je odmah pomislio da je za ulogu Erica idealan Guy Pearce. Mich?d je glavni lik zamislio kao muškarca u 40-ima koji je bio svjedok polaganog ali stalnog kolapsa gospodarstva u svijetu o kojem film govori. „Htio sam protagonista koji je prisustvovao propasti svijeta, koji se sjeća kakav je svijet bio prije. Lik sam zapravo stvorio za Guya. Od samog sam početka želio stvoriti snažan i emotivan karakter koji je u isto vrijeme nekako nedostupan. Osjećam da sam proveo prilično vremena s Guyem, no unatoč tome on je i dalje za mene tajnovit. Ta ga osobina čini idealnim odabirom za tu ulogu.“ Pearce je s Mich?dom radio na filmu Animal Kingdom. Znao je da će Mich?d sigurno stvoriti nešto zanimljivo, no prvi susret sa scenarijem opisuje: „Priznajem da mi je na samom početku bilo teško prihvatiti priču, radilo se o nečemu vrlo emotivnom i subverzivnom… Zaplet je prilično izravan, no ono što se sa svijetom događa u filmu toliko je prikriveno da sam nekoliko puta morao pročitati scenarij i voditi duge razgovore s Davidom kako bih uistinu shvatio čemu on teži.“ Sljedeći je korak bio odabrati ostale glumce. S obzirom da mu je uspjeh filma Animal Kingdom otvorio mnoga vrata u Los Angelesu, imao je privilegije prilikom pozivanja na audiciju velikih imena. Na taj je način uspio dovesti na audiciju Roberta Pattinsona. Mich?d nije nikad gledao film Twilight, no nakon audicije mu je odlučio ponuditi ulogu Reya. „Njegova izvedba na audiciji je zaista bila sjajna i dirljiva. Također mi se svidjelo što sam odmah vidio da on doista želi tu ulogu,“ prisjeća se redatelj. Mich?d se nakratko sastao s američkim glumcem Scootom McNairyem u New Orleansu dok je on snimao film Killing Them Softly. Tada je zaključio da je u filmu Rey premlad kako bi ga glumio McNairy, no činio se idealnim odabirom za ulogu Reyeva brata Henrya. Mich?d je nadalje pažljivo odabrao ostale glumce, a to su David Field, Tawanda Manyimo, Gillian Jones, Antony Hayes i Susan Prior. O PRODUKCIJI Film Rover snimljen je u dalekoj Južnoj Australiji u razdoblju od sedam tjedana. Flinders Ranges činio se najlogičnijim odabirom za područje snimanja filma. Mich?d objašnjava: „Želio sam brežuljke, ali i područja koja su urbana, kao i neke potpuno opustošene predjele, pri čemu je krajolik istovremeno morao biti iznimno lijep.“ Područje je obuhvaćalo gradiće kao što su Quorne, Bruce, Hammond, Parachilna i Leigh Creek. Najdulje se snimalo (tri tjedna) u gradiću Marree koji se nalazi na osmosatnoj udaljenosti sjeverno od mjesta Adelaide, pored jezera Eyre. Bilo je to prvi puta da se u tom gradiću od 90 stanovnika snima neki film. Cijela glumačka ekipa, zajedno s ekipom filmaša, u razdoblju snimanja udvostručila je broj stanovnika tog gradića. Zbog izolirane lokacije, ekipa filma zbližila se s lokalnim stanovništvom. Pattinson se prisjeća: „Bilo je doista zanimljivo. Nikada prije nisam snimao na nekoj sličnoj lokaciji. Zaista je zabavno raditi s ekipom u malom gradiću gdje se svakodnevno svi druže. Na taj način sa svima razviješ prisan odnos.“ Scenograf Jo Ford objašnjava: „U Južnoj Australiji možeš pokucati na gotovo svaka vrata i zamoliti da te puste unutra kako bi vidio je li to mjesto pogodno za snimanje. Radi se o vrlo otvorenim ljudima čije su nam životne priče također poslužile za film.“ U početku je najveći problem lokacije Flinders Ranges bilo vrijeme – osobito vrućina, te hoće li glumci i osoblje biti u stanju raditi u takvim uvjetima. Snimalo se tijekom najtoplijih i najsuših mjeseci. Watts se prisjeća: „Filmom smo od samog početka htjeli postići da publika osjeti tu vrućinu.“ Prilikom pripremanja filma i prvih posjeta gradiću filmaši su se susreli s temperaturom od 50 °C te su bili uvjereni da će svi odustati još prije samog početka. Stoga se tom problemu odmah pristupilo planski i ozbiljno. Mich?d je imao vrlo jasnu viziju o tome kako bi stvari trebale izgledati. Ford objašnjava: „David svakako ima viziju onoga što želi i tu perspektivu uvijek dijeli sa svojim suradnicima.“ Potrošeno je izrazito mnogo vremena na razradu najboljeg načina na koji prenijeti priču i iluziju propasti svijeta. Direktor fotografije, Natasha Braier kaže: „Izazov je bio pronaći jezik filma s obzirom da je film iznimno minimalistički. Ima nekoliko akcijskih scena, no sve se ipak vrti oko atmosfere i odnosa te napetosti između to dvoje ljudi.“ Braier objašnjava kako su kameru postavljali na tlo kako bi dočarali propast, a rasvjeta je dolazila s razine tla. Filmaši su za snimanje odabrali format Super 35 film koji je po njihovom mišljenju mnogo bolji od digitalnog, pogotovo za snimanje u okruženju s tako intenzivnim kontrastima i vrućinom. „No, uglavnom je to bio asketski odabir“, dodaje Braier. Na kraju se ispostavilo da je Rover bio zadnji igrani film snimljen u Australiji takvim formatom. Film Rover sniman je od 28. siječnja 2013., tijekom sedam tjedana po šest radnih dana, a završen je 16. ožujka 2013. Postprodukcijski dio obavljen je u Sidneyu, Australiji, tijekom 13 tjedana montaže i miksanja. Vizualne efekte odradio je Fuel VFX iz Sidneya. PRIČA I GLAVNI LIKOVI Priča filma Rover smještena je u uništenom svijetu, deset godina nakon kolapsa gospodarskog sustava zapadnih zemalja. U razdoblju koje Mich?d povezuje sa zlatnom groznicom ili suvremenim događanjima u Sierra Leoneu, Kini i Gvineji, rudnici su gotovo jedina grana industrije koja u Australiji još uvijek funkcionira s ciljem podupiranja rastućeg gospodarstva Kine i ostalih azijskih država. Stoga ljudi iz cijeloga svijeta dolaze na rad u to područje. S teškim vremenima za gospodarstvo dolazi i beznadna borba za opstanak kojom se na marginama tog svijeta pojavljuju brojni kriminalci. Pierce dodaje: „Život je doista postao beznadan i mislim da postoji velika mogućnost da naš svijet krene tim putem… Mislim da je Rover samo prikaz jednog načina kako su stvari mogle ili kako bi mogle krenuti po zlu.“ Watts se slaže kako je beznađe koje je prikazano u filmu potencijalno realno: „Svijet je u filmu prikazan na relevantan način s obzirom na gospodarski kolaps 2008., a Australija je tu krizu preživjela djelomično zahvaljujući izvozu u Kinu i svojim rudnicima.“ Mich?d objašnjava: „U filmu se snažno osjeća azijski duh, no htio sam da publika osjeti da se radi o ljudima koji su došli iz svih dijelova svijeta.“ Rey je Amerikanac s juga koji je s bratom doputovao u Australiju kako bi radili u rudniku. Pattinson i McNairy su jedini likovi s američkim naglaskom u filmu, a pojavljuju se i mandarinski, kambodžanski i, naravno, australski. Watts i Linde opisuju kako film sadrži elemente vesterna, najviše zbog krajolika i dinamike likova. Priča je naizgled jednostavna; ona prati putovanje dva glavna lika, Erica (PEARCE) i Reya (PATTINSON) koji krenu u potragu za Reyevim starijim bratom Henryem (McNAIRY). No, zaplet donosi razvoj likova i njihovih odnosa pri čemu njihovo putovanje postaje intenzivno emocionalno. Kad se Eric u filmu pojavi prvi put, vidimo ga kao nekoga tko je došao do kraja svojeg puta. Svijet oko njega se raspao, pa se tako i Eric osjeća kao da je na kraju snaga. Eric se od samog početka nalazi na nekom svom individualnom putovanju. Njegov automobil je jedino što mu je preostalo, pa, kao takav, za njega ima veliko značenje. Upravo zbog toga odlučuje, bez obzira na posljedice, pronaći bandu koja mu je ukrala automobil. U trenutku njihovog susreta, Rey putuje kako bi preživio. Ranjen je i ostavljen uz cestu od ostalih članova bande. Od trenutka kad ga je susreo, Eric mu nastoji pronaći liječničku pomoć jer želi da ozdravi, a želi mu i pomoći u potrazi za automobilom. Pattinson opisuje Reya kao osobu koju je okolina cijeli život štitila, iako je i on njima predstavljao teret. „On je vrlo spor, neprestano treba tuđu pomoć i ljudi su mu potrebni kako bi o njemu brinuli.“ Kroz film se provlače momenti koji upućuju na napredak u njihovom odnosu. Pearce objašnjava: „Eric pronalazi iskru života i ljubavi kroz Reya, no to ga ne mijenja i ne daje mu nadu, već ga na neki način zbunjuje, jer je predugo živio u nekoj vrsti depresije... Vidimo da Eric počinje gajiti osjećaje prema tom dječaku, što za Erica nije dobro.“ O GLUMCIMA GUY PEARCE (ERIC) osvojio je brojne australske i internacionalne glumačke nagrade. Nedavno je imao jednu od glavnih uloga u internacionalnom filmskom hitu Iron Man 3 u kojem uz njega glume i Robert Downey Jr., Gwyneth Paltrow i Don Cheadle. Zadnju ulogu imaju je u igranoj drami Hateship, Loveship (u glavnim ulogama uz njega su još i Kristen Wiig i Jennifer Jason Leigh), kao i u filmu Breath (glume Felicity Jones i Kyle MacLachlan) koji je vrlo dobro primljen na filmskom festivalu Sundance. Pearce je također imao jednu od glavnih uloga 2012. u filmu Prometheus koji je bio nominiran za Oscara (glume Michael Fassbender, Charlize Theron i Noomi Rapace), a glumio je i u filmu Lawless (glume Shea LaBeouf, Tom Hardy i Gary Oldman). 2012. osvojio je nagradu Prime Time Emmy® za najboljeg sporednog glumca u miniseriji ili filmu za ulogu u „Mildred Pierce“. U istoj je kategoriji 2012. bio nominiran za nagradu Zlatni globus. 2011. osvojio je nagradu Screen Actors Guild-a za najbolju sporednu mušku ulogu u filmu The Kings Speech, u kojem glavne uloge imaju Colin Firth i Helena Bonham Carter. Za istu je ulogu bio nominiran za nagradu British Independent Film Award. Pearce i David Mich?d su prije filma Rover surađivali na filmu Animal Kingdom, za koji je bio nominiran za nagradu AFI-a (2010.) i Film Critics Circle of Australia (2011.) kao najbolji sporedni glumac. Ostale prestižne nominacije uključuju nagradu AFI-a u kategoriji najboljeg glumca za filmove Bedtime Stories (2009.), Death Defying Acts (2008.) i The Proposition (2005.). Bio je nagrađen i 2002. godine za film Memento, a kritika je vrlo pozitivno ocijenila i njegov nastup u filmovima L.A. Confidential (1996.) i The Adventures of Priscilla the Queen of the Desert (1994.). U kazalištu je glumio u predstavama Poor Boy, Sweet Bird of Youth i A Midsummer Nights Dream. ROBERT PATTINSON (REY) postao je poznat diljem svijeta zahvaljujući ulozi vampira Edwarda Cullena u filmu The Twilight Saga, a nedavno je glumio u filmu Cosmopolis (David Cronenberg). Pattinsona je filmska industrija prvi puta primijetila kao 19-godišnjaka u filmu Harry Potter and the Goblet of Fire u kojem je glumio lik imena Cedric Diggory. 2012. godine glumio je u Water for Elephants (glume Reese Witherspoon i Christoph Waltz). Prije toga glumio je u drami Remember Me (glume Pierce Brosnan, Chris Cooper i Emilie de Ravin). Pattinson je također glumio u filmu Bel Ami temeljenom na istoimenom romanu koji je napisao Guy de Maupassant. U njemu glumi mladog novinara u Parizu koji se druži s pariškim glamuroznim i utjecajnim ženama (glume ih Uma Thurman, Kristin Scott Thomas i Christina Ricci). Pattinson je započeo profesionalnu karijeru u filmu Sword of Xanten, u kojem uz njega glume Sam West i Benno Fürmann. Imao je ulogu u nagrađenom filmu How to Be (režija Oliver Irving). Glavnu ulogu, kao Salvador Dali, imao je u filmu Little Ashes (režija Paul Morrison). U kazalištu je glavnu ulogu imao u predstavi Our Town, a glumio je i u predstavama Anything Goes, Tess dUrbervilles i Macbeth. SCOOT McNAIRY (HENRY) nagrađivani je glumac i producent. Glumio je u filmu Argo (Ben Affleck). Film je 2013. osvojio nagradu Oscar u kategoriji najboljeg filma, a McNairy, Ben Affleck, Bryan Cranston i John Goodman su za svoje uloge podijelili nagradu SAG-a. McNairy je nedavno imao glavnu ulogu u filmu Frank (glume Michael Fassbender i Maggie Gyllenhaal) i u akcijskom filmu Non-Stop (glume Liam Neeson i Julianne Moore). Ostvario je uloge i u filmu Twelve Years a Slave (režija Steve McQueen) koji je nagrađen Oscarom 2014. u kategoriji najboljeg filma; i u Touchy Feely uz Ellen Page i Allison Janney, koji je imao premijeru 2013. na filmskom festivalu Sundance. McNairy je bio nominiran kao najbolji glumac za nagradu British Independent Film za ulogu u filmu Monsters (režija Gareth Edwards). Film u kojem je imao glavnu ulogu i čiji je bio producent osvojio je nagradu John Cassavetes 2009. Imao je također glavnu ulogu u filmu Killing Them Softly u kojem glume Brad Pitt i James Gandolfini, a prikazan je u natjecateljskom dijelu filmskog festivala u Cannesu 2012. Sporednu ulogu imao je i u filmu Promised Land koji je režirao Gus Van Sant te u kojem uz njega glume Matt Damon i John Krasinski. McNairy i njegov dugogodišnji prijatelj John Pierce osnovali su The Gropu Films. Trenutačno rade na produkciji filma Frank and Cindy (glume Rene Russo i Oliver Platt). McNairy također radi na produkciji nastavka filma Monsters. DAVID FIELD (ARCHIE) jedan je od najpriznatijih australskih glumaca. Filmsku karijeru je započeo zapaženom ulogom u višestruko nagrađivanom filmu Ghosts of the Civil Dead, a nastavio je u hvaljenim filmovima kao što su Chopper, Gettin Square, Two Hands, The Night We Called it a Day, The Oyster Farmer, Blackrock i mnogim drugima. Najnoviji su mu filmovi Mystery Road i znanstveno fantastični The Battle of the Damned. Nedavno je glumio u uspješnoj seriji „A Moody Christmas“, a glumio je i u nagrađivanim serijama „Wild Boys“, „Rake Series 1“, Wilfred“, „The Circuit“ i drugima. Surađivao je s važnim australskim kazališnim kompanijama. Proslavio se i kao redatelj kazališnih predstava kao što su Whos Afraid of Virginia Wolf? i Dealers Choice te Misanthrope i Pauline Hambone. No, najpoznatiji je kao redatelj igranog filma The Combination. Osvojio je nagrade kao što su IF Award, Helpmann Award i Sydney Theatre Critic Award. ANTHONY HAYES (SOLDIER 1-vojnik broj 1) glumi od svoje devete godine te je već dulje od 20 godina prisutan na malom i velikom ekranu s ulogama u filmovima Beneath Hill 60, Rabbit Proof Fence (režija Phillip Noyce) Bootmen, Ned Kelly (glumi Heath Ledger). Za sporednu ulogu u uspješnom australskom filmu The Boys, 1998. godine bio je nominiran za nagrade AFI-a i FFCA-a. Nagradu AFI-a osvojio je 2005. godine u kategoriji sporednog glumca u filmu Look Both Ways te 2006. godine za film Suburban Mayhem. Na televiziji je glumio u ABC-evoj seriji „The Slap“ (glume Antony LaPaglia i Melissa George), u mini seriji „Bastard Boys“ i drugima. Uz glumu bavi se pisanjem i režijom. GILLIAN JONES (GRANDMA/baka) glumila je u brojnim filmovima, uključujući najnoviji film Mad Max: Fury Road, ali i u filmovima kao što su So Close to Home, Terra Nova, Oscar and Lucinda, What I Have Written, Shame, Twelfth Night i drugima. Njezine kazališne uloge uključuju predstave Solomon and Marion, The Glass Menagerie, Cloud Nine, Old Man, Antigone i druge. SUSAN PRIOR (DOROTHY (DOT) PEEPLES) stekla je iskustvo radeći u kazalištu, na filmu i televiziji. Za Sydney Theatre Company glumila je na predstavi Riflemind koju je režirao Philip Seymour Hoffman. Za tu je ulogu bila nominirana za nagradu Helpmann Award. Glumila je u igranim filmovima Careless Love, Not Suitable for Children, Animal Kingdom, A Cold Summer, Suburban Mayhem, Idiot Box, Heaven’s Burning, A Wreck A Tangle i View From Greenhaven. RICHARD GREEN (STOREKEEPER-VLASNIK DUĆANA) osvojio je nekoliko međunarodnih filmskih nagrada. Učitelj je i glazbenik te podučava Dharug, lokalni jezik grada Sydneya. Sudjelovao je i u produkcijama serija „Redfern Now“, „Gods of Wheat Street“ i „The Convict“. Osim toga, glumio je i u višestruko nagrađivanoj kazališnoj produkciji The Fence. TAWANDA MANYIMO (CALEB) rođen je 1981. u državi Zimbabve. U dobi od 22 godine preselio se na Novi Zeland, gdje je u kazalištu započeo umjetničku karijeru. Ostvario je nekoliko uloga u kazalištu, na filmu i televiziji. Trenutačno živi u Aucklandu. JAMES FALLON (COLIN) rođen je u Sydneyu 1982. godine Zbog svoje visine od 107 cm imao je uloge patuljaka kao što su Elf, Minion, Sportsman, Damon, Humpty Dumpty i „Mini Me“. James je, zahvaljujući ujedno i svojoj visini, ostvario niz snažnih i zapaženih uloga. O FILMAŠIMA DAVID MICH?D (SCENARIST, REDATELJ i PRODUCENT) debitirao je kao redatelj filmom Animal Kingdom iz 2010. godine, s kojim je osvojio nagradu World Cinema Grand Jury Prize na filmskom festivalu Sundance. Proglašen je najboljim Prvim filmom (Best First Film – New York Film Critics Circle), a Jackie Weaver je bila nominirana za nagrade Oscar i Zlatni globus u kategoriji najbolje sporedne glumice. Animal Kingdom osvojio je 10 nagrada koje dodjeljuje Australian Film Institute, uključujući za najbolji film, najbolju režiju i najbolji originalni scenarij (ukupno 18 nominacija). David potpisuje i scenarij za film Hesher, koji je napisao u suradnji s redateljem (Spencer Susser), a u kojem glume Joseph Gordon Levitt i Natalie Portman. Autor je i dokumentarnog filma Solo, kojemu je Australian Film Institute također dodijelio nagrade. Za kratke filmove Netherland Dwarf i Crossbow David je osvojio nagrade diljem svijeta pa tako i na filmskim festivalima u Berlinu, Veneciji i filmskom festivalu Sundance. Od 2003. do 2006. bio je izdavač australskog časopisa Inside Film. LIZ WATTS (PRODUCENTICA) nezavisna je producentica, a radila je na produkciji filmova Animal Kingdom, The Home Song Stories, Little Fish, te filmova Jewboy i Walking On Water koji su bili izabrani za filmski festival Sundance kao i za filmski festival u Cannesu. Kao izvršna producentica radila je na filmovima Prime Mover, Lou, (glumi John Hurt) te na proslavljenom filmu The Hunter u kojem glavnu ulogu ima Willem Defoe (2012.). Prije filma Rover radila je na njemačko-australskoj produkciji filmova Lore (režija Cate Shortland) i Dead Europe. Oba filma premijerno su prikazana na međunarodnom filmskom festivalu u Torontu. Na televiziji je radila na dvije sezone serije „Laid“, zatim za „Marthas New Coat“, „Delivery Day“ te na dokumentarnim filmovima kao što su Buried Country; The Pitch i Island Style. Watts radi za kompanije Beyond Productions, Southern Star i Film Australia. Surađivala je sa svim važnim investicijskim tijelima diljem Australije te je čvrsto povezana s financijskim i produkcijskim tijelima, zahvaljujući čemu surađuje s najvećim redateljskim i glumačkim talentima. DAVID LINDE (PRODUCENT) je, kao producent, izvršni producent i poduzetnik, odgovoran je za brojne komercijalno uspješne filmove nekih od najtalentiranijih svjetskih filmaša. 2011. osnovao je Lava Bear Films. Kompanija je povezana s velikim filmskim studijima, distributerima i kompanijama koje kreiraju budućnost distribucije nezavisnog filma. Lindeovi partneru su, među ostalima, Guillermo del Toro, Shawn Levy i David S. Goyer. Prije osnivanja kompanije Lava Bear, Linde je bio predsjednik kompanije Universal Pictures, a prije toga je imao poziciju supredsjednika u kompaniji Focus Features. Tijekom njegova mandata te su kompanije lansirale hitove među kojima su The Bourne Ultimatum i Fast and Furious te Tarantinov Inglorious Basterds i Brokeback Mountain koji je režirao Ang Lee. Bio je supredsjedatelj (i partner) uvažene produkcijske kompanije Good Machine, Inc. te predsjednik i osnivač Good Machine International (GMI). Upravo je u toj kompaniji Linde započeo suradnju s velikim imenima kao što su Ang Lee, Alfonso Cuaron, Zhang Yimou i Joel i Ethan Coen. Linde je također dugo vremena bio uključen u produkciju filmova izvan engleskog govornog područja. Tako je nedavno bio izvršni producent filma Biutiful (režija Alejandro Gonzales Innaritu) koji je bio nominiran za nagradu Oscar ®. NATASHA BRAIER (DIREKTORICA FOTOGRAFIJE, ADF) rođena je u Argentini, a studirala je na National Film and Television School u Velikoj Britaniji. Njezin igrani film XXY 2008. osvojio je nagradu kao najbolji film na Critics Week na filmskom festivalu u Cannesu. Film The Milk of Sorrow (režija Claudia Llosa) 2010. bio je nominiran za nagradu Oscar u kategoriji najboljeg filma na stranom jeziku. Radila je na filmu The Swimmer za Olimpijske igre 2012. Film je osvojio nagradu BAFTA-e u kategoriji najboljeg kratkog filma te je bio prikazan i na filmskom festivalu u Cannesu. Prošle godine radila je na filmu Chinese Puzzle (francuski filmaš Cédrc Klapisch), trećem dijelu trilogije u kojoj glavne uloge imaju Audrey Tatou i Romain Duris. PETER SCIBBERAS (MONTAŽER) rođen je u Australiji te je posljednjih sedam godina intenzivno radio u filmskoj i reklamnoj industriji. Za svoj rad nagrađivan je u svojoj zemlji i šire. 2011. godina bila je za Petera iznimno uspješna. Njegov prvi igrani film Hail odabran je za sudjelovanje u konkurenciji filmskog festivala u Veneciji, postavši tako prvim australskim filmom odabranim u posljednjih 10 godina. Iste je godine njegov kratkometražni film Meathead odabran za filmski festival u Cannesu, a osvojio je i nagradu Kristalni medvjed za najbolji kratkometražni film na filmskom festivalu u Berlinu. U području reklame osvojio je također brojne nagrade, surađujući s redateljima kao što su Steve Ayson, Justin Kurzel, Nick Ball, Glendyn Ivin, Ben Wheatley, Julius Avery, Sean Meehan i Hamish Rothwell. JO FORD (SCENOGRAFKINJA) započela je karijeru kao scenografkinja u australskoj filmskoj industriji prije više od trideset i pet godina. Osmislila je scenografiju mnogih igranih filmova uključujući australski klasik We of the Never Never i novozelandski The Quiet Earth. Također je radila na brojnim kratkometražnim filmovima. Za televiziju je radila na scenografiji filmova My Brother Jack, After the Deluge i The Road from Coorain. Film Rover je njezin drugi igrani film na kojem surađuje s redateljem Davidom Mich?dom; prvu suradnju ostvarili su na filmu Animal Kingdom. ANTONY PARTOS (ORIGINALNA GLAZBA) jedan je od najnagrađivanijih australskih filmskih skladatelja. Radio je na filmovima Animal Kingdom, The Home Song Stories, Disgrace (glavna uloga John Malkovich), Unfinished Sky i Accidents Happen (glavna uloga Geena Davis). Filmovi Animal Kingdom, Unfinished Sky i The Home Song Stories osvojili su nagradu AFI-a za najbolju originalnu filmsku skladbu. Skladao je glazbu i za vrlo uspješne serije „The Slap“, „Mabo“, „Rake“ i „Crownies“. Njegovi najnoviji projekti su australska dramska serija „Redfern Now“ i vrlo hvaljen televizijski film Devils Dust. SAM PETTY (MONTAŽA ZVUKA I OSTALA GLAZBA) bavi se montažom zvuka za film još od 1996. godine i filma The Boys. Od tog razdoblja do danas radio je na približno 30 igranih filmova, desetak dokumentarnih filmova, na kazališnim produkcijama za Belvior Street i Sydney Theatre Company te na brojnim kratkometražnim filmovima. Skladao je glazbu za mnoge igrane i dokumentarne filmove te je za svoj rad osvojio brojne lokalne i internacionalne nagrade. Nedavno je počeo režirati vlastite filmove. CAPPI IRELAND (KOSTIMOGRAFKINJA) radila je za neke od najboljih redatelja u Australiji, ostvarujući nagrađivane projekte. U novije vrijeme, osim za film Rover radila je i za film The Mule. Prošle godine je dizajnirala kostime za svoj prvi visokobudžetni film I Frankenstein (režija Stuart Beattie). Proteklih je godina bila dio ekipe filmova Animal Kingdom, Oranges and Sunshine i Balibo, kao i TV drame „The Slap“. Od pet nominacija za nagradu AFI/AACTA-a osvojila je dvije i to prvu 2007. godine za The Home Song Stories, a drugu 2008. godine za The Tender Hook. Nadzirala je kostimografiju raznih igranih filmova poput Little Fish (režija Rowan Wood) te dizajnirala kostime za Umu Thurman u filmu Kill Bill Vol 1 & 2. Na televiziji je surađivala na filmovima Wentworth, Saved, na seriji „Laid“, zatim na filmovima Stranded i So Close to Home te ABC-evom Stepfather i Foxtelovom Love My Way. Ireland je također bila zapažena kao dizajnerica kostima za brojne televizijske reklame. FIONA REES-JONES (ŠMINKA I FRIZIRE) radila JE u svim televizijskim i filmskim žanrovima. Nakon što je 2000. osvojila nagradu Best Makeup For a Feature Film, radila je na brojnim australskim i internacionalnim projektima, uključujući filmove The Boys are Back (glavna uloga Clive Owen), December Boys (glavna uloga Daniel Radcliffe), I Frankenstein (glavna uloga Aaron Eckhart) te najnoviji The Mule (glavna uloga Hugo Weaving). KIRSTY MCGREGOR (PODJELA ULOGA) je izvršna direktorica kompanije McGregor Casting koju je osnovala 2002. Kirsty glumi od svoje šeste godine. Odrastajući, glumila je u razni kazališnim i televizijskim projektima, od kojih je najznačajniji bio australski kultni hit Brides of Christ. U dvadesetim godinama otkrila je strast prema bavljenju odabirom glumaca za razne projekte. Kristy je, radeći u svom stanu, postavila temelje za nešto što je danas poznato kao jedna od najrespektabilnijih agencija za odabir glumaca u Sydneyu. 2013. nominirana je za nagradu Prime Time Emmy ® za rad na seriji autorica Jane Campion i Emile Sherman „Top Of The Lake“. To se vjerojatno ne bi nikad dogodilo da je David Mich?d i Liz Watts nisu angažirali na filmu Animal Kingdom. DAVE MORLEY (VFX SUPERVIZOR (VIZUALNI EFEKTI), FUEL VFX) jedan je od najtalentiranijih australskih skladatelja i VFX supervizora. Dave je započeo karijeru kao 3D umjetnik, prije nego što se specijalizirao u 2D tehnici za igrane filmove. Od nedavno radi kao stručnjak za vizualne efekte, a radio je na filmovima Australia, The Spirit te na međunarodnim uspješnicama kao što su Mission Impossible: Ghost Protocol i Captain America. Tijekom tog razdoblja povezao se s redateljem Frankom Millerom koji ga je pozvao da za njega radi na seriji televizijskih reklamnih kampanja za parfem Gucci, u kojima glume Evan Rachel Wood i Chris Evans. Dave je 2008. dobio priznanje za svoj rad na vizualnim efektima u filmu Rogue (režija Greg McLean) osvojivši nagradu koju dodjeljuje Australian Film Institute. Za istu je nagradu bio ponovo nominiran 2010. za filmove Tomorrow, When The War Began i The Tree. |
Slažem se