IZVORNO IME: November Man |
REDATELJ: Roger Donaldson | ŽANR: akcija, triler |
ULOGE: Pierce Brosnan, Olga Kurylenko, Will Patton, Eliza Taylor, Luke Bracey |
TRAJANJE FILMA: 108 min | PLAKAT FILMA |
POČETAK PRIKAZIVANJA: 18.09.2014 |
SADRŽAJ FILMA: |
Bivši CIA operativac (Brosnan) morat će se aktivirati, no u pitanju će ovaj puta biti zadatak sasvim osobne prirode. Suparnik će mu biti bivši učenik, a u cijelu priču uplest će se visoko rangirani dužnosnici njegove agencije te sudionici ruskih predsjedničkih izbora… VIŠE November Man Poznat pod kodnim imenom „The November Man“ Peter Devereaux (Pierce Brosnan) izuzetno je opasan i vrhunski istreniran bivši agent agencije CIA, kojeg će misija vrlo osobne naravi povući iz mirovine. Mora zaštiti vrijednu svjedokinju Alice Fournier (Olga Kurylenko) koja bi mogla otkriti što se krije iza desetljećima stare urote. Uskoro otkriva da je i sam postao metom svog bivšeg prijatelja i suradnika Davida Masona (Luke Bracey). Rastu sumnje u postojanje dvostrukog agenta i Devereaux više nikome ne može vjerovati. U ovoj špijunskoj igri više nema pravila. KAKO PRIVUĆI ŠPIJUNA The November Man je špijunski triler današnjeg vremena. Mračan je i realističan, a istovremeno vjeran kultnim filmovima špijunskog žanra. Peter Devereaux je bivši agent koji sada živi miran i povučen život, a glumi ga Brosnan, poznat kao James Bond 1990.-ih, koji je vrlo iskusan u ulozi špijuna. Brosnan o liku: „Devereaux je složen lik. Godinama je bio špijun, učen je i inteligentan, a istovremeno je i uvježbani ubojica. Živi privid normalnosti, ali je progonjen duhovima prošlosti - kada ga upoznajemo, njegov život obilježen je dvojnošću – s jedne strane je mračni život obavještajca, a s druge miran građanski život stanovnika Lausanne.” Devereaux je tjeskoban i ciničan. Posljedice su to godina života u ulozi agenta, a špijunska igra nešto je s čime se najradije više nikada ne bi susreo. Sve preispituje i sumnjičav je prema svemu i svakome. Preispituje moral i etiku onoga čime se bavio, no još se uvijek u trenu pretvara u hladnog ubojicu. „Kod njega ništa nije crno ili bijelo – sve je sivo. Prilično je ubojit,” kaže Brosnan. Redatelj Roger Donaldson opisuje glavni lik: „ On je snažan, nemilosrdan, hladan lik i nosi nadimak The November Man. Ideja je da je on poput početka zime kada sve umire… i mislim da je Pierce sjajno odglumio ovu ulogu.” Devereauxov protivnik je David Mason, mladi, odlučni i smrtonosni agent agencije CIA koji mu je nekoć bio podređeni i prijatelj. Lovac je sada postao lovina. Devereaux je obučavao Masona i oni se jako dobro poznaju, znaju jedan drugome snage i mane, a sada su uvučeni u dvoboj u kojem konce vuku neki drugi ljudi. Masona glumi Luke Bracey. „Mason stalno želi biti bolji, on se ima potrebu dokazati. Devereaux mu je jednom bio poput očinske figure,” kaže Bracey. „Film se bavi pitanjem zapovjedi i poslušnosti, ali i njihovim preispitivanjem i donošenjem odluka – biranjem vlastitog puta.“ Luke komentira priliku da glumi uz bivšeg agenta 007: „ Bilo je to apsolutno uzbuđenje. Nisam mogao vjerovati kad sam dobio ulogu i mislim da sam stvarno imao sreće.“ Usred svega je i Alice, socijalna radnica koja pomaže djevojkama pobjeći od seksualnog ropstva i trgovine ljudima. Ona je ključna u pronalasku Mire Filipove, koja ima vrlo inkriminirajuće dokaze protiv korumpiranog javnog dužnosnika. Uloga je napisana baš za Olgu Kurylenko. Ona je hrabra, lijepa, suosjećajna i pronicljiva žena koja se nađe usred priče i koja je prisiljena vjerovati Devereauxu da će joj pomoći. „Jako je hrabra, ali je ujedno i jednostavna. Ona nije agentica ili neka superjunakinja. Obična je žena koja se ohrabri napraviti nešto što je toliko izvan njene svakodnevice da to od nje ne biste očekivali.” Zatim je tu John Hanley, kojeg glumi Bill Smitrovich. On je manipulator i njegove metode su više no upitne. No moralna dilema je jesu li njegovi motivi u cijelosti pogrešni? To je ono što Devereaux mora utvrditi. Bill Patton je Perry Weinstein, Hanleyev nadređeni koji je upućen iz Langleya da uvede reda i uspostavi kontrolu. On je cijenjeni agent, okrutan i odlučan, a ima neke uistinu uvjerljive metode pritiska koje će primijeniti na Masona. Weinstein je stara garda, a mlade snage zastupa Celia, koju glumi Caterina Scorsone, a koja blisko surađuje s Masonom svjesna konflikata i pitanja koja se postavljaju. Debitantica je Eliza Taylor u ulozi Sarah, mlada žena koju će druženje s Masonom odvesti tamo gdje nije ni sanjala da bi ono moglo završiti. Tu je i čitav niz poznatih istočnoeuropskih glumaca, pa su tu Lazar Ristovski kao Arkady Federov, ubojica po imenu Alexa koju glumi mlada bosanska glumica i plesačica Amila Terzimehić, te Mediha Musliović, poznata bosanska glumica kao Natalia Ulanova. ODABIR ŠPIJUNA ZNANOG KAO „THE NOVEMBER MAN“ Producentica Beau St. Clair znala je da mora ponuditi nešto posebno da bi Pierce Brosnan ponovio ulogu špijuna. Partneri u kompaniji Irish DreamTime znali su da ne žele nešto već viđeno. Trebalo je to biti nešto suvremeno, špijun našeg vremena, osoba koja je dio stvarnog svijeta i koja se bavi suvremenim temama, a sve to dok ga nadzire njegov bivši štićenik. Upravo je izvršni producent Dino Conte prvi koji je serijal knjiga November Man Billa Grangera predstavio St. Clair. Prva knjiga serijala u 13 knjiga izdana je kasnih sedamdesetih. „Devereaux ne pokušava spasiti svijet, on zna što vidi, što se dešava i koji su motivi ljudi koje susreće. No on misli da stvari ipak može donekle izbalansirati,” kaže St. Clair. „Nije to scenarij u kojem će cijeli svijet eksplodirati, a jedan čovjek će ga spasiti. Tu je fokus na konkretnijim temama i problemima.” Scenaristi su Michael Finch i Karl Gajdusek, a na produkciji je radio Sriram Das iz kompanije Das Films. Redatelj je, na Brosnanov prijedlog, Roger Donaldson (The Bank Job, No Way Out, Thirteen Days) s kojim je glumac surađivao na filmu Dante’s Peak: „Scenarij me privukao jer je neobičan i mislio sam da mogu napraviti napet i zabavan film. Prilika za suradnju s Pierceom Brosnanom samo je dodala na privlačnosti, jer sam znao da će on utjeloviti Petera Devereauxa kao nitko drugi.” Donaldson jako poštuje glumčev rad, posebno u špijunskom žanru. Pierce se posebno divio i prirodnom talentu mladog Lukea Braceya: „ Luke je neustrašiv, hrabar i nadaren i divno je kad sve to prepoznate u jednoj osobi,“ kaže Brosnan. Redatelja su, uz sjajne glumce, oduševile lokacije snimanja: „Uživao sam u snimanju u Srbiji i Crnoj Gori i radeći sa šarenom ekipom iz svih krajeva. Ovo se pokazalo jednim od najzanimljivijih i najugodnijih iskustava moje redateljske karijere.“ ŠPIJUN NAŠEG VREMENA Scenaristi Michael Finchi Karl Gajdusek (Predators, Oblivion) dosta su se bavili istraživanjem za film. Pročitali su svih 13 knjiga i proučavali političke prilike osamdesetih. Odlučili su Masona učiniti jednim od glavnih likova. Gajdusek: „Cijela poanta adaptacije priče za film bila je oživljavanje sjajnih likova koje je Granger stvorio. Kod Devereauxa ostali smo vjerni Grangeru, a našli smo način da Masona moderniziramo kako bi bio poput našeg suvremenika.” Originalni serijal vrtio se oko tzv. hladnog rata i povijesti toga vremena, a Finch i Gajdusek osjetili su da je to potrebno osuvremeniti. „Morali smo priču prenijeti u sadašnjost, a to je značilo odrediti mjesto i političke prilike koje rezoniraju trenutnu geopolitičku situaciju. Ima povezanosti s hladnim ratom, mada je naša priča iz današnjeg vremena, ali to danas je rezultat onoga što je začeto tada,“ kaže Finch. The November Man je pravi špijunski film kakav već dugo čekamo. Napet, realističan i aktualan. Ovdje pratimo špijuna koji mora nadmudriti i nekako nadvladati protivnike. „Mislim da su ovo jako važne stvari. Svijet u kojem živimo pun je tajni i političara, a oni se bore za moć na globalnoj razini – geopolitička situacija jako je volatilna,“ kaže Brosnan. Priča prati događaje koji slijede kada radnje iz prošlosti prijete sadašnjosti i budućnosti korumpiranog ruskog predsjedničkog kandidata Arkadyja Federova. Jedan je akt vojne agresije usmjeren na poticanje rata u politički nestabilnoj Čečeniji, a u svjetlu stoljetnog sukoba čečenskih nacionalista i islamista i Rusije, priča, mada izmišljena, istovremeno je zastrašujuća i realna. Druga politička bomba koja mu prijeti je seksualno izrabljivanje i kontrola nad mladom i bespomoćnom ratnom zarobljenicom Mirom Filipovom. Previše je vidjela i previše zna i sad je prijetnja njegovoj kampanji. Federov neće prezati ni pred čim kako bi ostvario ambicije, ali pitanje je i tko je sve znao za to i koliko ljudi mora umrijeti da bi ih on ostvario? BEOGRAD – VIZIJA, STIL I AKCIJA Mada je scenarij predviđao Berlin, troškovi snimanja naveli su producente da razmotre druge opcije i producent Sriram Das posjetio je brojne gradove. Posjet Beogradu 2012. pokazao se pravim otkrićem. Lijep i kozmopolitski grad imao je puno za ponuditi, a gradske vlasti i Vlada Srbije bili su susretljivi u skoro neviđenoj mjeri. Osim toga, uhodana domaća filmska industrija značila je lokalnu visokokvalitetnu i iskusnu ekipu. Redatelja je grad toliko oduševio da je od njega napravio skoro pa lik u filmu i iskoristio sve što su lokacije imale za ponuditi. Cilj je bio pokazati grad kakvim jest – živopisan, uzbudljiv i jedinstveno šarolik kako kulturološki tako i arhitektonski. Film je pun akcije i kretanja, pa je grad maksimalno iskorišten. Tako vidimo tržnicu, kolodvore, kafiće, restorane, aleje i parkirališta. Grad je omogućio korištenje svojih najvažnijih građevina: Skupštine, Vijećnice, slavne tvrđave Kalemegdan i dr., a snimano je i u privatnim stanovima. Korištene su razne vrste efekata i leća, a Lacourbas objašnjava: „Gledatelje više nije toliko briga za trzaje kamere i kutove, već im je važno da se osjećaju kao da su usred akcije, pa smo na brojne načine nastojali postići upravo to.“ Film nudi dosta akcije, pa su kaskaderi i SFX imali dosta posla. Koordinator Mark Mottram, koji je radio na filmovima o Bondu bio je dubler za Brosnana. Imao je tim od četiri kaskadera samo za Brosnana. Za neke scene čak se 30 srpskih i ruskih kaskadera pridružilo britanskom timu, posebno u scenama automobilskih potjera. U filmu možemo vidjeti i brojne eksplozije, a kako je kod njih sve trebalo biti snimljeno iz prvog pokušaja, tu nije bilo mjesta pogrešci, a posebno je zahtjevna bila eksplozija kombija samo 10 metara od zgrade. O GLUMCIMA PIERCE BROSNAN (Peter Devereaux) ima dvije nominacije za Zlatni globus, a karijera mu cvate kao glumcu i producentu. Nedavno je snimio čitav niz novih filmova: Love Punch, A Long Way Down, The Coup i Survivor, a producirao je i glumio i u How To Make Love Like An Englishman. Trenutno snima The Moon and The Sun s redateljem Seanom McNamarom. Nedavno smo ga mogli gledati u Love Is All You Need Susanne Bier, a u cameo ulozi vidjeli smo ga u komediji The World’s End. Filmografija slavnog glumca uključuje naslove: I Don’t Know How She Does It, Salvation Boulevard, Percy Jackson & The Olympians: The Lightning Thief, The Ghost Writer, Remember Me, The Greatest, Mamma Mia!, Married Life, Seraphim Falls, The Matador, The Tailor of Panama, Grey Owl, Dante’s Peak, Mars Attacks, The Mirror Has Two Faces, Mrs. Doubtfire, The Lawnmower Man, Mr. Johnson te filmove o slavnom agentu 0007 Goldeneye (1995.), Tomorrow Never Dies (1997.), The World Is Not Enough (1999.) i Die Another Day (2002.). Brosnan i Beau St. Clair 1996. osnovali su produkcijsku kuću Irish DreamTime koja je dosad producirala deset filmova: The November Man, How to Make Love Like an Englishman, The Greatest (2010.), Shattered (2007.), The Matador (2005.), Laws of Attraction (2004.), Evelyn (2002.), The Thomas Crown (1998.), The Match (1999.) i The Nephew (1998.). Ovaj rođeni Irac dobitnik je brojnih nagrada, među kojima su Goldene Kamera za rad za zaštiti okoliša, nagrada za životno djelo (Chicago Film Festival), izbor za međunarodnu zvijezdu godine (Cinema Expo, Amsterdam), počasni doktorat iz umjetnosti (Dublin Institute of Technology), počasni doktorat (University College Cork) i Red Britanskog Carstva. LUKE BRACEY (David Mason) nova je holivudska zvijezda, koju ćemo, među ostalim naslovima, gledati kao Johnnyja Utaha u filmu Point Break kompanije Alcon, a produkcija će početi krajem godine. Bracey će ići stopama kojima su išli Ryan Gosling, Channing Tatum i Liam Hemsworth te će glumiti u filmskoj adaptaciji bestselera Nicholasa Sparksa. U The Best of Me, glumi zabludjelog tinejdžera koji se zaljubljuje u kćer iz jedne od najprestižnijih obitelji u gradu. Nedavni je završio snimanje Me Him Her i trilera Money is Money s Gemmom Arterton. Gledali smo ga i u filmu GI Joe: Retaliation. Prekrasna OLGA KURYLENKO (Alice Fournier) cijenjena je i iznimno nadarena glumica. Trenutno snima akcijski triler Momentum, a prije toga završila je snimanje filma A Perfect Day redatelja Fernanda Leóna de Aranoe s Beniciom Del Torom i Timom Robbinsom. Prije toga glumila je u redateljskom prvijencu Russella Crowea The Water Diviner, koji ćemo moći gledati krajem godine. Glumila je i u Vampire Academy Marka Watersa (Mean Girls), a 2013. gledali smo ju uz Toma Cruisea u znanstvenofantastičnom filmu Oblivion te u Terrence Malickovom To The Wonder. Neki od ostalih naslova su joj Erased, tv-serija Magic City, Seven Psychopaths, There Be Dragons, Land of Oblivion, Quantum of Solace, Hitman, Max Payne, Tyranny, Centurion, L’Annulaire (The Ring Finger), Paris Je T’Aime i Le Serpent. O FILMAŠIMA Rođeni Australac ROGER DONALDSON (redatelj) 1965. emigrirao je u Novi Zeland. Prvo se bavio fotografijom, a zatim se posvetio produkciji i režiranju televizijskih reklama i dokumentaraca, uključujući i seriju avanturističkih filmova sa Sir Edmundom Hillaryjem, svjetski poznatim istraživačem. Zatim radi iznimno uspješnu seriju Winners and Losers nakon koje je slijedio njegov prvi film Sleeping Dogs (1977.), sa Samom Neillom u prvoj filmskoj ulozi). Prvi američki film bio mu je The Bounty (1984.), s Melom Gibsonom, Anthonyjem Hopkinsom, Danielom Day Lewisom, Liamom Neesonom i Lawrenceom Olivierom u produkciji Dina De Laurentiisa. Slijedili su Marie (1985.), No Way Out (1987.), Cocktail (1988.), Cadillac Man (1990.), White Sands (1992.), The Getaway (1994.), Species (1995.), Dante’s Peak (1997.), Thirteen Days (2000.), The Recruit (2002.), The World’s Fastest Indian (2005.), The Bank Job (2008.) i Seeking Justice (2011.). Donaldson ima vinograd na položaju Gibbston Valley, Central Otago, Novi Zeland, i proizvodi crni pinot, chardonnay i sivi pinot pod etiketom „Sleeping Dogs“. MICHAEL FINCH (koscenarist) jedan je od scenarista filma Predators, kao i adaptacije video igre Agent 47 za Fox International te adaptacije scenarija za American Assassin kompanije CBS Films. Osim toga radio je Hell Bent, Hansel And Gretel 2, Masters Of The Universe i mini-serijuThe Legend Of Lochinvar. KARL GAJDUSEK (koscenarist) jedan je od scenarista filma Oblivion te sutvorac i izvršni producent filma Last Resort. Film Trespass radio je 2011., a slijedili su The Mechanic i Unknown. Najnoviji projekt mu je znanstvenofantastična serija The Spark i adaptacija romana Garyja Shtyengarta Super Sad True Love Story. Neke od predstava koje je napisao su Greedy, FUBAR, Fair Game, Silverlake, Malibu, Waco, Texas, Mon Amour i postavljaju se diljem Amerike. Diplomirao je na Yaleu i magistrirao na Kalifornijskom sveučilištu u San Diegu. BEAU ST. CLAIR (producentica) i Pierce Brosnan osnovali su Irish DreamTime te su surađivali na već deset filmova. Od novijih treba spomenuti How to Make Love Like an Englishman, dok je prethodio The Greatest sa Susan Sarandon i Carey Mulligan. St. Clair je producirala filmove The Matador, The Thomas Crown Affair, The Laws of Attraction, Evelyn i Shattered. SRIRAM DAS (producent) kompaniju Das Films osniva u veljači 2007. s fokusom na adaptaciju književnih djela za film i nezavisno tržište. Kompanija trenutno ima čak dvadeset projekata u različitim fazama razvoja, među kojima je i Into the Forest. Kompanija je odradila izvršnu produkciju na filmu How to Make Love Like an Englishman, s Pierceom Brosnanom, Salmom Hayek i Jessicom Albom, a prvi filmVeronika Decides to Die u režiji Emily Young kompanija je producirala 2008. Prije ulaska u svijet filma Sriram je radio za Merrill Lynch, Structured Solutions Group na trgovini vrijednosnicama. Diplomirao je cum laude na Harvardu, a magistrirao na Yaleu. Nagrađivani romanopisac i novinar BILL GRANGER (autor predloška „There Are No Spies”) karijeru počinje 1963. kad se zapošljava u kompaniji United Press International. Kasnije kao novinar radi za Chicago Tribune, pišući o policiji, kriminalu i politici te prati rasne nemire šezdesetih i Demokratsku konvenciju 1968. Uskoro prelazi u Chicago Sun-Times, i biva nagrađen nagradom koju dodjeljuje Associated Press za reportažu o sudioniku My Lai masakra. Napisao je i niz reportaža o Sjevernoj Irskoj za Newsday. Do 1978. Bill Granger je bio autor reportaža za Time, The New Republic i druge tiskovine, a bio je i kolumnist, televizijski kritičar i predavao novinarstvo na čikaškom koledžu Columbia. Književnu karijeru počinje 1979. djelom The November Man, koja je postala senzacija i pretvorila se u serijal. Drugi roman Public Murders donio mu je nagradu Edgar udruženja Mystery Writers of America 1981. godine. Ukupno je objavio serijal od 13 romana, tri publicističke knjige i devet romana. Preminuo je 2012. LISA WILSON (izvršna producentica) već je četrdeset godina u filmskoj industriji, a sudjelovala je u nastanku filmova kao što su CRASH i THE WHOLE NINE YARDS. Wilson je 2012. pokrenula The Solution Entertainment Group (The Solution) s Mylesom Nestelom te je kao izvršna producentica radila LAGGIES, FELONY, GRAND PIANO, THE FORGER, HOW TO MAKE LOVE LIKE AN ENGLISHMAN i JENNY’S WEDDING. Tu je i romantična komedija TWO NIGHT STAND te INFINITELY POLAR BEAR koji dolazi 2015. Ranije je bila na mjestu predsjednice Međunarodne distribucije kompanije GK Films, gdje je sudjelovala u projektima IN THE LAND OF BLOOD AND HONEY, EDGE OF DARKNESS, THE RUM DIARY, LONDON BOULEVARD i dr. Ubrzo po dolasku u kompaniju osniva Parlay Films i kao izvršna producentica radi RED LIGHTS, ARBITRAGE i THE WORDS. Osim toga radila je i HENRY’S CRIME i VAMPS. Prije toga bila je na čelu Hyde Park International u koju je došla iz Yari Film Group gdje je sudjelovala u radu na filmovima HOSTAGE i CRASH. Već je četvrti mandat u Odboru saveza IFTA a članica je BAFTA LA. MYLES NESTEL (izvršni producent) Myles Nestel osigurao je financiranje više od 75 filmskih i televizijskih produkcija čija vrijednost prelazi milijardu dolara. Nestel 2012. osniva The Solution Entertainment Group (The Solution) s Lisom Wilson. Zajedno su producirali i u cijelosti financirali LAGGIES, a Nestel kao izvršni producent radi FELONY, triler GRAND PIANO, THE FORGER, HOW TO MAKE LOVE LIKE AN ENGLISHMAN i JENNY’S WEDDING. Među projektima u kojima sudjeluje su i romantična komedija TWO NIGHT STAND te INFINITELY POLAR BEAR koji dolazi 2015. Prije toga, Nestel je financirao i izvršno producirao Robert Rodriguezov film Machete u kojem glume Jessica Alba i Robert De Niro, te film Machine Gun Preacher, oba putem kompanije Merlina. Prije toga bio je na čelu kompanije Oceana Media Finance LLC za financiranje filmova, a koju je kupila American Capital Strategies. S tom je kompanijom radio filmove Spread, The Greatest, “13”, Tell Tale i Conviction. Ranije je bio jedan od osnivača Cobalt Media Group koja je financirala naslove House of Sand and Fog, Timeline, House on Haunted Hill, Open Range, Gothika, Swimfan i Band of Brothers. |
Slažem se