IZVORNO IME: Horns |
REDATELJ: Alexandre Aja | ŽANR: drama, fantazija, horor |
ULOGE: Daniel Radcliffe, Juno Temple, Heather Graham |
TRAJANJE FILMA: 123 min | GODINA: 2013 | DRŽAVA: SAD, Kanada | PLAKAT FILMA |
POČETAK PRIKAZIVANJA: 13.11.2014 |
Datum prikazivanja je informativnog karaktera i kao takav je podložan promjenama. |
SADRŽAJ FILMA: |
Horns je fantastični horor snimljen prema bestselleru Joea Hilla. Glavni
protagonist je mladić Ig Perrish kojem nakon pogiblje djevojke na glavi počnu rasti rogovi. U malenom gradu u kojem živi ova pojava ga dodatno stigmatizira i pretvara u glavnog optuženika za djevojčinu smrt pa će nesretni Ig morati upotrijebiti supermoći koje mu daju rogovi kako bi čim prije pronašao pravog ubojicu. VIŠE Rogovi Optužen za ubojstvo djevojke i odbačen od svih, momak iz malog grada (Daniel Radcliffe) jednog se jutra probudi s parom rogova na glavi. Zahvaljujući nadnaravnim silama koje posjeduju, kreće pronaći pravog ubojicu. *** ROGOVI – IZJAVA REDATELJA O IZVORU – KNJIZI Nakon što već deset godina radim na hororcima, osjetio sam da sam previše blizak tom žanru i želio sam samoga sebe ponovno izumiti. Bilo je prirodno da se vratim svojem izvornom žanru – gothic. Kad sam pročitao kultni roman Horns (Joe Hill), zaintrigirala me ova suvremeno-američka alegorija i mješavina tonova. Dirnula me ljubavna priča, nasmijala satira i morbidno zabavio apsurdni prikaz ljudske prirode. Joe Hill koristi crni humor da bi prikazao različite vrste užasa – kroz motiv, nadnaravno i transgresiju tabua. Njegova priča ponovno potvrđuje društvenu definiciju normalnosti i propituje naše moderne ovisnosti i kontradikcije. No, knjizi me najviše privuklo što se pozabavio univerzalnom mitologijom na rubu rocknroll i pop kulture. Ne radi se samo o sukobu dobra i zla, ovo je natprirodni triler u čijoj je srži romantična potraga. Nakon što me Cathy Schulman (Mandalay) angažirala za redatelja, mjesecima sam sjedio nad knjigom – i nisam bio sam, bio je tu i naš scenarist Keith Bunin, zajedno smo razvijali scenarij da bi bio čim je više moguće vjeran romanu. Mnoštvo je tu slojeva, motiva i simbola koji film čine bogatijim. Želio sam istaknuti biblijski podtekst, ostati vjeran mješavini tonova i zadržati crni humor, romantiku i užas točno kakvi su u knjizi. Priča nas vodi od Igovih sjećanja na djetinjstvo, desetak godina ranije, i današnjice pa je bilo važno prikazati vrijeme "Stand By Me" generacije i odati počast čovjeku koji je jedna od mojih najvećih inspiracija, a to je Stephen King. Budući da je roman stekao kultni status širom svijeta, mislio sam da mi je dužnost poštivati njegove najoriginalnije elemente i ostati vjeran njegovim obožavateljima. No, za mene je najvažniji element u knjizi bila priča o vragu kao palom anđelu. Metaforički, Igov lik živio je u idiličnom raju s Merrin, do njenog ubojstva, nakon čega se Ig budi s rogovima na glavi. Otkriva da imaju moć navesti ljude da priznaju svoje najmračnije tajne i koristi te izazove da bi sastavio elemente Merrina ubojstva. Motivaciju za iskupljenje nalazi u ljubavi, ali treba mu i nešto đavolsko da bi stigao do istine. Da bi skinuo ljagu sa svojeg imena, doslovno se pretvara u vraga i koristi ta priznanja da bi riješio misterij i prodro u grješne dubine ljudske prirode ljudi iz njegove okolice. Ova mi priča izgleda kao obrnuta priča iz filma A Wonderful Life (Frank Capra), oda za „Twin Peaks“ (David Lynch) s dozom humora i tonom kakav ima Fight Club. O PODJELI ULOGA Kad smo počeli dijeliti uloge, želio sam pronaći glumca koji može prikazati i mračnu i romantičnu stranu palog anđela – drugim riječima, trebao bi biti prirodan i šarmantan s parom rogova koji mu rastu iz glave. Rogovi su na neki način bili dizajnirani čak i prije podjele uloga, a nakon proba i nakon istraživanja kako je vrag prikazan u radovima kao što su Inferno (Gustave Doré), Paradise Lost (Milton) ili Gérôme i Goya u XIX. stoljeću, znao sam da želim da izgledaju organski, da podsjećaju na satira ili jarca. Ig se morao obraćati i muškarcima i ženama da bi iz njih izvukao sažaljenje. Daniel Radcliffe bio je očiti izbor, a slučajno obožava tu knjigu. Ig je sjajan lik, i emocionalan je, pa je Daniel dobio mogućnost pokazati svoju stranu koju su tek malobrojni ranije vidjeli. Na početku je osjetljiv, bez šanse da postane heroj, odbačen od društva. Kad promatramo sjećanja na njegovu prošlost vidimo kako je odrastao i što ga je oblikovalo. No, Ig mora odrasti, ne može više biti nevinašce već mora utjeloviti dvojnost grijeha i iskušenja s dobrotom. On se mijenja u mračni i osvježavajući mit o vragu kako postaje sve veći manipulator i sve šarmantniji. Neprekidno ga progoni vlastiti gubitak i on očajnički pokušava pomiriti žudnju za normalnošću s potrebom da ljude oko sebe dovodi u iskušenje. Najobičnije situacije za njega postaju mučenje kako otkriva zastrašujuću istinu o tome što njegovi voljeni misle, njihove želje i frustracije. Neprekidna je to borba između dobra i zla koja uništava sva očekivanja na zloban, ali i bolan način. Tražeći glumicu koja može glumiti Merrin, željeli smo da može utjeloviti arhetip Eve. Merrin predstavlja prvu mitološku ženu i svu njenu urođenu dobrotu, čistoću i svjetlost u inače mračnom i sablasnom svijetu. No, iako se doima nježnom i njen duh nagoni Iga da osveti njenu smrt – otkrivamo skriveni altruizam i snagu da zaštiti Iga od gubitka i boli koju je osjećala nakon smrti njene majke. Juno Temple posjeduje tu dvostrukost – ljepotu i snagu. Glumiti Merrin dalo joj je mogućnost glumiti senzualnost kroz naivnost, a to zatim postaviti u kontradikciju s modernim realizmom. Ona je Igova muza i potiče ga da se bori za svoju prvu ljubav. O SNIMANJU I SCENOGRAFIJI Budući da je scenografija u ovom filmu zaseban lik, bilo mi je važno pronaći idealnu lokaciju za našu gustu šumu i metaforički raj. Vancouver izgleda kao da se podudara s opisima iz romana. Želio sam izbjeći šume koje su se već prečesto koristile za snimanje serijala za tinejdžere, pa sam pošao potražiti nešto jedinstveno. Mjesecima smo tražili po planinama, parkovima, među glacijalnim fjordovima, ne bismo li pronašli lokaciju za našu kućicu na drvetu. Pronašli smo jedno gusto područje s najnevjerojatnijom mahovinom koju sam ikad vidio, koja je pokrivala puteljke, visila s drveća i prirodno bila prerasla. To je izgledalo gotovo kao set, toliko je bilo savršeno. Naš scenograf Allan Cameron i ja bili smo kupljeni i to je postala naša lokacija za kućicu na drvetu i najvažniji set u filmu kojem smo se uvijek iznova vraćali. Tamo Ig i Merrin prvi put vode ljubav kao tinejdžeri, tamo se sklanjaju od svijeta i, konačno, Merrin je tamo ubijena. Kad smo počeli snimati film, ljeto je prešlo u jesen, što je savršeno odražavalo radnju naše priče. Idilična prošlost i djetinjstvo bili su zeleni i puni života, dok je mračna sadašnjost turobna, lišće polako gubi boju i pada. Gregory Crewdson snima fotografije koje me inspiriraju, na način naglašavanja natprirodnoga u zemaljskome. Želio sam stvoriti fasadu uzvišene prirode i mira u ruralnoj Americi kao suprotnost sceni smrti i tragedije. Pronašli smo savršeno radničko naselje, gradić drvosječa smješten među planinama, koje je izgledalo upravo kao ono što sam tražio. Na kraju je to postalo indirektno odavanje počasti seriji „Twin Peaks“ (David Lynch) u kojoj sam pronašao brojne paralele s našom pričom. Unatoč strašnim istinama koje nam Horn oslikava, želio sam poput eha prikazati hiperrealističnu stiliziranu kvalitetu kojoj se divim u Crewdsonovom radu, a da bismo to postigli, trebao nam je Frederick Elmes, snimatelj Blue Velvet i Wild at Heart, na koga je Lynch definitivno utjecao. On nam je pomogao pronaći novi vizualni jezik da bi se pospješio nadnaravan aspekt naše priče. O GLAZBI Još jedan lik, možda čak i važniji od slike, jest glazba, zajedno sa zvukom filma. Ona daje ton romanu, jer mitologija vezana uz vraga je bogata i prožeta poviješću rocknrolla. Nije slučajno što je Igova obitelj glazbenička niti da Terry svira trubu. Zapravo, ime grada – Gideon – referenca je na biblijskog anđela koji svira trubu. Ig je DJ i crni labud ili izopćenik jer ne može svirati neki instrument, već može samo puštati glazbu, miksati i povezivati nas s boljom prošlošću. Tražili smo klasike, bezvremenske klasike. A tko bi bolje naglasio literarni romanticizam i otpor palog anđela nego što to mogu David Bowie, Marilyn Manson i the Pixies? Kako se naša priča odvija od tinejdžerske do odrasle dobi, želio sam prikazati estetiku adolescencije moje generacije. Kurt Cobain i Nirvana imali su velik utjecaj na film, ne samo lirski već i stilski. Kurt Cobain je sam po sebi bio ikona beznađa, ovisnosti i samouništenja kakvo predstavljaju i brojni likovi u filmu. Kostimi koje nosi Terry inspirirani su Cobainovim izgledom, a on čak na svojoj trubi svira pjesmu Daniela Johnstona (kojeg je Cobain predstavio svijetu). I kako je povijest rocknrolla obilježena njegovom posljednjom željom, tako Ig kreće na opasno destruktivan put prema pravdi i na kraju žrtvuje samoga sebe za ljubav. Doslovno i metaforički, „bolje je izgoriti nego izblijediti“. Glazba govori sama za sebe u ovom filmu. Želio sam ne samo da naš vizualni svijet ima dualnost, već da takva bude i glazba. Glazba koja je skladana za ovaj film kombinacija je Angela Badalamentia i Philipa Glassa. Moj skladatelj Rob, glazbeni genij, skladao je nešto grandiozno što zastrašuje, lirsko, nostalgično i klasično – istovremeno. On nas zaista prenosi u „san o mjestima na kojima ljubavnici imaju krila.“ ~ ALEXANDRE AJA rujan 2013. O RED GRANITE PICTURES Red Granite Pictures je američka filmska kompanija za financiranje, razvoj, produkciju i distribuciju. Osnovali su ju Riza Aziz i Joey McFarland 2010. godine. Aziz i McFarland su supredsjedatelji i producenti-partneri. Financijski direktor je Randy Hermann, pravno poslovanje vodi David Boyle, a Danny Dimbort i Christian Mercuri su supredsjedatelji distribucijskog odjela, Red Granite International. Kompanija i njen izvršni tim službeno su predstavljeni u svibnju 2011. na filmskom festivalu u Cannesu. Prvi film bio im je romantična komedija Friends With Kids (scenarij i režija Jennifer Westfeldt, glume Jon Hamm, Kristen Wiig, Adam Scott i Megan Fox), a uslijedili su triler Out of the Furnace (glume Christian Bale, Zoe Saldana, Forest Whitaker i Casey Affleck, režija Scott Cooper); The Wolf of Wall Street (režija Martin Scorsese, glume Leonardo DiCaprio, Margot Robbie, Jonah Hill, Matthew McConaughey, Kyle Chandler, Jon Favreau i Rob Reiner) za koji je DiCaprio dobio Zlatni globus, a film je bio nominiran za pet Oscara - za najbolji film, glavnu mušku ulogu, režiju, sporednu mušku ulogu (Jonah Hill) i scenarij; te Dumb and Dumber To (režija Pete i Bobby Farrelly, glume Jim Carrey i Jeff Daniels). O GLUMCIMA DANIEL RADCLIFFE (Ig Perrish) nedavno je glumio u Kill Your Darlings koji je premijerno prikazan na filmskom festivalu Sundance i dobio sjajne kritike. Uskoro ćemo ga moći vidjeti u romantičnoj komediji What If (glumi Zoe Kazan) i Frankenstein (glumi James Mcavoy). Nedavno je snimio i četverodijelnu mini-seriju „A Young Doctor’s Notebook“ (glumi Jon Hamm), originalnu komediju koja se temelji na zbirci kratkih priča koju je napisao slavni ruski autor Mihail Bulgakov. Nakon završetka snimanja završnog, osmog filma serijala Harry Potter 2010. godine, Radcliffe se nastavio dokazivati kao višestrani, priznati talent. 2011. godine glumio je u mjuziklu How to Succeed in Business Without Really Trying koji se deset mjeseci prikazivao pred punim gledalištima na Broadwayu, a 2012. je snimio The Woman in Black koji je najuspješniji britanski horor film svih vremena. 2012. godine Radcliffe je vodio Saturday Night Live i Entertainment Weekly ga je proglasio zabavljačem godine. Dobio je i nagrade Teen Choice i Scream te bio nominiran za dvije nagrade People’s Choice. Od ostalih njegovih filmova izdvajamo nezavisni December Boys i televizijski My Boy Jack snimljen prema istinitoj priči o sedamnaestogodišnjem sinu Rudyarda Kiplinga koji je poginuo u I. svjetskom ratu (glume Kim Cattrall, Carey Mulligan i David Haig). Radcliffe je glumio i u drami Equus (Peter Shaffer) 2007. na West Endu i 2008. na Broadwayu te dobio, između ostalih, nagradu za najboljeg glavnog glumca koja se dodjeljuje na Annual Theatre Fan Choice Awards u organizaciji Broadway Worlda, kao i bio nominiran za nagrade Drama League i Drama Desk (režija obiju produkcija: Thea Sharrock, glumi dobitnik nagrade Tony, Richard Griffiths). Obožava seriju „The Simpsons“ i dva puta ju je sinkronizirao. Gostovao je u nagrađivanoj seriji Extras (glumi Ricky Gervais), a prvi put je viđen kao mladi David Copperfield u BBC/PBS prezentaciji klasičnog romana Charlesa Dickensa. JUNO TEMPLE (Merrin Williams) dobila je 2013. godine nagradu BAFTA EE za zvijezdu u usponu, a nedavno je završila snimanje filma Far From The Madding Crowd (režija Thomas Vinterberg) i nezavisnog LEN & CO (glumi Rhys Ifans) te pilota za HBO, THE LONG PLAY koji će režirati Martin Scorsese (glume Bobby Cannavale i Olivia Wilde). Uskoro ćemo ju moći vidjeti i u MALEFICENT (glumi Angelina Jolie) i SIN CITY: A DAME TO KILL FOR (Robert Rodriguez, glume Josh Brolin i Ray Liotta). 2013. godine glumila je u tri filma koji su premijerno prikazana na filmskom festivalu Sundance - AFTERNOON DELIGHT (režija Jill Soloway, glume Kathryn Hahn i Josh Radnor), MAGIC MAGIC (Sebastian Silva, glume Michael Cera i Emily Browning) i LOVELACE (glumi Amanda Seyfriend). Prije toga Juno je glumila u četvrtom filmu serijala Batman - THE DARK KNIGHT RISES (Christopher Nolan); KILLER JOE (glume Matthew McConaughey i Emile Hirsch, režija William Friedkin), DIRTY GIRL (glume Bill Macy, Milla Jovovich i Mary Steenburgen; scenarij i režija Abe Sylvia) i LITTLE BIRDS (glume Leslie Mann i Kyle Gallner; scenarij i režija Elgin James). Ostali su njeni filmovi THREE MUSKETEERS (Paul W. S. Anderson, glume Orlando Bloom, Christoph Waltz i Logan Lerman), ST. TRINIAN’S 2 (glume Rupert Everett i Colin Firth), CRACKS (glumi Eva Green, režija Jordan Scott), KABOOM (glumi Thomas Dekker), GLORIOUS 39 (Stephen Poliakoff, glume Bill Nighy i Julie Christie), YEAR ONE (Harold Ramis, glume Jack Black i Michael Cera), THE OTHER BOLEYN GIRL (glume Natalie Portman i Scarlett Johanssen), ATONEMENT (glume James McAvoy i Keira Knightley) i NOTES ON A SCANDAL (glume Judi Dench i Cate Blanchett). JOE ANDERSON (Terry Perrish) hvaljeni je londonski kazališni glumac koji ostavlja svoj trag i na televiziji i filmu. Trenutačno snima seriju „The Divide“ (Richard LaGravenese), a nedavno je završio nezavisni film Shiva & May (glumi Jessica Biel) i MGM-ov Hercules (Brett Ratner, glumi Dwayne Johnson). Anderson je glumio u završnom poglavlju Twilight Saga Breaking Dawn Part 2 (glume Kristen Stewart, Robert Pattinson i Taylor Lautner) kao i u akcijskom trileru The Grey (Joe Carnahan, glumi Liam Neeson). Pažnju gledatelja privukao je glavnom ulogom u mjuziklu Across The Universe (Julie Taymor, glume Evan Rachel Wood i Jim Sturgess), a uslijedili su Amelia (glume Hilary Swank i Ewan McGregor), remakeu klasika The Crazies (George A. Romero), akcijskoj komediji Operation: Endgame, Flutter (režija Giles Bor), Supremacy (Deon Taylor, glumi Danny Glover), Becoming Jane (glume Anne Hathaway i James McAvoy), Control (glume Sam Riley i Samantha Morton), The Ruins, Copying Beethoven (Agnieszka Holland, glume Diane Kruger i Ed Harris), The 27 Club i High Times (Gary Yates). Anderson je glumio i u različitim kazališnim produkcijama, od A Midsummers Night Dream do Master & Margherita (Chichester Festival Theatre). |
Slažem se