IZVORNO IME: Nightcrawler |
REDATELJ: Dan Gilroy | ŽANR: kriminalistički, drama, triler |
ULOGE: Jake Gyllenhaal, Rene Russo, Bill Paxton |
TRAJANJE FILMA: 117 min | GODINA: 2014 | DRŽAVA: SAD | PLAKAT FILMA |
POČETAK PRIKAZIVANJA: 27.11.2014 |
Datum prikazivanja je informativnog karaktera i kao takav je podložan promjenama. |
NAGRADE: Nominiran za nagradu Oscar u kategoriji originalnog scenarija. |
SADRŽAJ FILMA: |
Nije tajna da danas krv prodaje vijesti. Što brutalniji i što šokantniji događaj, to će više medijskog prostora dobiti. Shvatio je to i sociopat Lou Bloom (Jake Gyllenhaal) koji nakon bezuspješnog traženja posla odluči postati freelance TV reporter koji prati najcrnije od svih kronika – one noćne.
Ne bi u tome bilo ništa čudno da Lou na terenu ne počne uzimati stvari u svoje ruke s ciljem ostvarenja svoga američkog sna. VIŠE Noćne kronike „Znam da danas kultura poslovanja više ne podržava lojalnost poslu kakvu se moglo obećati prethodnim generacijama. I vjerujem, gospodine, da dobre stvari dolaze onima koji se ubijaju radeći te da dobri ljudi, kao što ste vi, koji su stigli na sami vrh, nisu tamo stigli slučajno. Moj je moto: želite li dobiti na lotu, trebate zaraditi da biste mogli kupiti srećku.“ — Louis Bloom, Noćne kronike Svake noći, dok grad spava, ekipe naoružane brzim automobilima, skupim kamerama i policijskim radio stanicama kruže područjem Los Angelesa u potrazi za pričama. Ti slobodnjaci, poznati kao noćni kroničari, u lovu su na sudare, požare, ubojstva i ostale nezgode i nesreće u nadi da će prodati reportaže lokalnim TV postajama. Poput loptice flipera jure s jedne policijske scene na drugu, motivirani jednadžbom koja kriminal i žrtve pretvara u dolare i cente. Scenarist i redatelj Dan Gilroy kaže da je ta noćna supkultura lovaca na vijesti savršen svijet za glavni lik: „Lou Bloom utjelovljenje je otuđene mlađe generacije u globaliziranom svijetu naučnika i minimalaca koji je zamijenio svijet obećanja stalnog zaposlenja i karijere. Lou živi u svijetu sve veće ekonomske neravnoteže i zatvorenih vrata. On ne mijenja sebe, već mijenja svijet oko sebe. To je bila moja šansa za stvaranje lika koji je pravi odraz društva. Na početku traži posao i, u klasičnoj američkoj priči o uspjehu, završava kao vlasnik kompanije koja se razvija. To je sretan kraj za njega, ali i noćna mora za društvo. Želio sam prikazati groznu pojavu da stvarni horor nije u njemu već u svijetu koji ga je stvorio i nagradio.“ Gilroy nastavlja: „Izazov je bio održati vezu između njega i gledatelja neprekidnim pronalaženjem ljudskosti u njegovu biću. Lou se poput biblije drži korporativnog scenarija multinacionalnih kompanija u koji iskreno vjeruje. Upija svijet poput spužve i neprekidno uči. To su razumljive ljudske kvalitete, kao što je njegova temeljna potraga za uspjehom i usponom. Empatiju pobuđuje svojom potragom za poslom i stalnom vezom. Te kvalitete, u kombinaciji s njegovom usamljenošću, čine ga ljudskim bićem.“ Jake Gyllenhaal pridružio se kao producent filmu Noćne kronike zahvaljujući snazi scenarija. Gilroy kaže: „Dogovorili smo se da ćemo ovo istraživanje odraditi zajedno. Jake je nevjerojatno talentiran i nisam želio spriječiti razvoj njegovih kreativnih instinkta.“ Pridružila im se i Mindy Marin, zadužena za podjelu uloga. Gilroy napominje: „Jake je silno želio biti uključen u podjelu uloga, a ja sam silno želio da se on u to uključi.“ NINA Lou u svijetu noćnih kroničara ima pomoćnicu - to je Nina koju glumi Rene Russo, najpoznatija po ulogama u The Thomas Crown Affair i Get Shorty. Gilroy opisuje: „Nina je veteranka, već je tri desetljeća sudionica krvavog sporta televizijskih vijesti. Pedesetak joj je godina i pretjerano je uređena ljepotica koja je karijeru započela pred kamerama, da bi danas, nakon svega što je preživjela, bila madam kupleraja. I ona i Lou su potpuno formirani, nema promjena osim što je njen posao danas sigurniji no što je to bio ranije. Novinarske granice se i dalje pomiču, jednako kao što je to bilo tijekom cijele njene karijere. Na kraju filma i jedno i drugo bivaju nagrađeni za odluke i izbore koje su donosili.“ Gilroy je taj lik napisao za svoju suprugu, Rene Russo… „jer sam znao da ona to nosi u sebi. Ima nevjerojatnu sposobnost prikazivanja izvanjske čvrstoće i unutarnje osjetljivosti koja je od ključne važnosti za taj lik.“ U televizijskom okruženju u kojem često od vanjskog izgleda ne vidimo srž, Nina je od reporterke stigla do visokog položaja na kojem se jedva održava. Kostimografkinja Amy Westcott za nju je dizajnirala odjeću koja Ninu vraća u doba vrhunca slave, prije dvadesetak godina: „Žene na njenom položaju obično su osmislile svoj stil i držale su ga se. Ženstvene i snažne, još uvijek se pokušavaju uspeti na ljestvici redakcije.“ Ispod fasade slave, Nina se bori održati korak sa svijetom kojeg povezuje Internet, pametni telefoni koji nude informacije i zabavu 24 sata dnevno. Bez iPhone-a Nina je ugrožena vrsta na rubu da postane dinosaur. Da bi ostala u konkurenciji, pomiče etičke granice i potiče Lea da donese snimke od kojih se grči želudac. Njen očaj vidljiv je u riječima kojima opisuje redakciju: „Zamislite ženu koja trči ulicom vrišteći, prerezanog grkljana.“ POBOČNIK Gyllenhaal kaže: „Rick je utjelovljenje inteligencije ulice. Za tu smo ulogu primili na audiciju 60 ili 70 ljudi, ali onog trenutka kad je stigao Riz Ahmed, britanski glumac podrijetlom iz Pakistana, znali smo da je on naš beskućnik u očajničkoj potrazi za poslom. Sve nas je zadivio.“ Ahmed je, pripremajući se za ulogu, proveo neko vrijeme živeći s mladim beskućnicima u Los Angelesu, o čemu kaže: „Rick teško živi i mora se suočiti s problemom napuštenosti. Zakvači se za Loua jer u njemu vidi zaštitnika i mentora.“ Gilroy dodaje: „Rick je u osnovi OK, ali je očajnik koji donosi odluke suprotne onome što mu govori instinkt. Ne poštuje granice i mora platiti cijenu za to.“ LOKALNE TELEVIZIJSKE VIJESTI Gilroy kaže da Lou govori o istinitim činjenicama o lokalnim televizijskim vijestima i njihovom apetitu za priče iz svijeta kriminala i straha: „Unatoč opadanju kriminala, lokalne televizije stvaraju i prežvakavaju mit urbanog kriminala koji se uvlači u predgrađa. Te su priče prepune upozorenja. Krivična djela se lažno spajaju u šablone i predstavljaju kao rastuća prijetnja. Vijesti su zapakirane u proizvod čija je namjena prodaja oglašavanja.“ Gyllenhaal opisuje: „Lou ozbiljno pristupa poslu, kao i svemu ostalome u životu. Priprema se, istražuje. Njegov govor obiluje činjenicama i savjetima s Interneta. On je čudnovata kombinacija temeljne ljudskosti i modernog društva. Sate i sate provodi na Internetu učeći o svijetu, a sve što izgovori temelji se na istini. To mu pomaže u lovu, preživljavanju i sticanju.“ Kostimografkinja Amy Westcott kaže: „Lou ima mentalitet lovca i skupljača. On skuplja informacije od različitih ljudi na temelju vlastitog viđenja. Zbog toga je bilo važno osmisliti njegov izgled kao svjetlucajući predmet pun boje koji se ističe u mnoštvu.“ Gyllenhaal kaže: „Lou Bloom je kojot. Neprekidno je u potrazi za bilo čime što može naći. Stalno je gladan i uništit će sve što mu se nađe na putu ako je potrebno. Uspjet će po bilo koju cijenu.“ UZBUĐENJE LOVA Frenetična potraga za snimkama za vijesti temelj je uzbudljivih akcijskih scena. Gilroy kaže: „Kad tri automobila jure bulevarom Ventura u Los Angelesu ne možete predvidjeti gdje će završiti.“ Scenograf Kevin Kavanaugh pronašao je lokacije odgovarajuće za takve jurnjave u 3 sata ujutro: „Promatrali smo ulice, rasvjetu, svjetlost koja dopire iz okolnih kuća, teren… a zatim smo zatvorili ulice da bismo snimili film - to je prava zabava kojoj se veselimo.“ Veći dio filma snimljen je na ulicama Los Angelesa između ponoći i 6 sati ujutro, o čemu Gilroy kaže: „Nije to bilo lako za ekipu, ali vjerujem da je snimanje noću pomoglo izvući ono podsvjesno - i sam sam počeo manje razmišljati i više se prepuštati osjećajima. Istinski vjerujem u ideju da sve što osjećate i sve što se događa tijekom snimanja završi utkano u svaki kadar koji vidite na platnu.“ RIZIK I NAGRADA Lou Bloom postaje sociopat, utjelovljenje ekstremne verzije Austina i Howarda Raishbrooka, o čemu Austin kaže: „U stvarnosti rijetko prelazimo granicu koju postavlja zakon. No, za film smo pospješili scene i natjerali ga da učini ono što mi nikad ne bismo učinili. Ipak, film Noćne kronike silno je blizak istini.“ Braća kažu da su i sama ponekad emocionalno potresena scenama na koje bi naišla, kao kad su bespomoćno gledali ženu koja živa gori u automobilu: „Uvijek nosimo protupožarne aparate, za slučaj da nekome treba pomoć. Snimanje pada u drugi plan kad god smo u situaciji da možemo nešto poduzeti.“ GILROYEVA EKIPA Nakon što je gledao kako drugi redatelji oživljavaju njegovih prethodnih šest scenarija, Gilroy je prvi put sjeo u redateljski stolac: „Osjećao sam da sam spreman sam se okušati kao redatelj. Angažirao sam i svojeg brata Tonya kao producenta. Kao scenarist i redatelj autor je filma Michael Clayton koji je bio nominiran za Oscara. Njegovo iskustvo i položaj omogućili su mu da postigne puno.“ Koproducentica Jennifer Fox (Michael Clayton, Bourne Legacy), kako kaže Dan, je „jedna od privih koja me ohrabrila da se prihvatim režiranja. Gotovo svake je noći bila na setu i nastojala osigurati sve što nam je trebalo.“ Redatelj dodaje da su mu ključni suradnici bili i brat John (montažer) i direktor fotografije Robert Elswit. Dan i John su blizanci i bliski suradnici. Gilroy kaže: „John i ja smo bili sami u montaži. On sve vidi i jako dobro vlada materijalom. Ono što učini sa snimljenim materijalom obično je temelj filma.“ Na početku im je od velike pomoći bio i producent David Lancaster koji je projekt odnio u Bold Films. Lancaster kaže: „Dan ima snažnu viziju filma i posvećen je tonu djela, što je silno važno za ovakav film.“ DRUGAČIJA VIZIJA LOS ANGELESA Gilroy živi u Los Angelesu već 20 godina i želio se suprotstaviti klišeiziranoj percepciji grada: „Los Angeles ima iskonsku snagu i energiju. Između oceana, planina, vjetra Santa Ana, potresa i požara, on je neukroćena duha, posebno noću. Njegova intenzivna ljepota nije još ovako prikazana na filmu.“ Film Noćne kronike sniman je na 75 lokacija u Los Angelesu. Snimatelj Robert Elswit koristio je veliku paletu boja da bi grad prikazao kao otok usred divljine.“ Scenograf Kevin Kavanaugh (The Dark Knight) odabrao je lokacije Echo Park, Angelino Heights i centar Los Angelesa te brojne kuće na brežuljcima koje se ne vide često. ETIČKO PITANJE U filmu Noćne kronike Lou je dio sustava ponude i potražnje u kojem lokalne postaje naglašavaju kriminal u svojim reportažama ne bi li povećale gledanost. Gilroy kaže: „Ideja je prodati strah da bi povećali oglašavanje. Lokalne vijesti vrebaju ljude usađujući u njih osjećaj opasnosti. Ovaj film odupire se iskušenju da u nekoga uperi prst. Pokušali smo ostati neutralni. Ne dajemo moralni sud. Ovaj će film, nadamo se, različitim ljudima prenijeti različite poruke. Cilj je da gledatelji u glavnom liku prepoznaju dio sebe i svijeta u kojem se kreću.“ O GLUMCIMA JAKE GYLLENHAAL (Louis Bloom / producent) bio je nominiran za Oscara i Zlatni globus te dobio nagrade BATA i National Board of Review-a. Glumio je u filmovima Prisoners (glume Hugh Jackman, Melissa Leo i Paul Dano) za koji je s glumačkom postavom dobio nagradu National Board of Review-a i Enemy (režija Dennis Villeneuve). Trenutačno radi na Southpaw (Antoine Fuqua), a zatim ga čeka Demolition (Jean-Marc Vallee). Uskoro će debitirati na Broadwayu u Constellations. Prvu njujoršku ulogu imao je 2012. u If There Is I Havent Found It Yet (Roundabout Theatre Company) za koju je bio nominiran za nagrade Drama League i Lucille Lortel. 2002. je glumio u revivalu This is Our Youth (Kenneth Lonergan) na londonskom West Endu, za što je dobio nagradu Evening Standard Theater. Njegovi su filmovi Brokeback Mountain (Ang Lee) za koji je bio nominiran za Oscara; End of Watch (David Ayer); Donnie Darko (Richard Kelly); Brothers (Jim Sheridan); Zodiac (David Fincher); Jarhead (Sam Mendes); Proof (John Madden); The Good Girl (Miguel Arteta); Moonlight Mile (Brad Silberling); Lovely and Amazing (Nicole Holofcener); October Sky (Joe Johnston) i Love and Other Drugs (Ed Zwick) za koji je bio nominiran za Zlatni globus. RENE RUSSO (Nina Romina) svestrana je glumica poznata po ulogama u Thor i Thor: The Dark World (glumi Anthony Hopkins) te Yours, Mine & Ours (glumi Dennis Quaid). Glumila je u remakeu klasika iz 1968. The Thomas Crown Affair (glumi Pierce Brosnan), komediji Tin Cup (glume Kevin Costner i Don Johnson), trileru Ransom (glume Mel Gibson, Gary Sinise and Delroy Lindo, režija Ron Howard), Showtime (glume Robert DeNiro i Eddie Murphy), Big Trouble (režija Barry Sonnenfeld), Lethal Weapon 3 (glume Mel Gibson i Danny Glover), Lethal Weapon 4 (glume Mel Gibson, Danny Glover i Joe Pesci), In the Line of Fire (glume Clint Eastwood i John Malkovich), Outbreak (glume Dustin Hoffman i Morgan Freeman), Get Shorty (glume John Travolta, Gene Hackman i Danny DeVito), Buddy i Rocky and Bullwinkle (glume Robert DeNiro i Jason Alexander). Debitirala je 1989. godine ulogom u Major League, a uslijedili su Mr. Destiny, One Good Cop (glumi Anthony LaPaglia) i Freejack (glumi Emilio Estevez). Rodom je iz Kalifornije, a odrasla je u Burbanku. S 18 godina preselila se u New York i počela raditi kao model za Ford Agency. Russo, njen suprug Dan Gilroy i njihova kći Rose žive u Los Angelesu. RIZ AHMED (Rick) tri je puta bio nominiran za British Independent Film Award za uloge u Shifty, Four Lions i Ill Manors. Nedavno je glumio u The Reluctant Fundamentalist (režija Mira Nair, glume Kate Hudson i Liev Schreiber), Closed Circuit (John Crowley, glumi Rebecca Hall) i Trishna (Michael Winterbottom, glumi Freida Pinto). Poznat je i kao zabavljač Riz MC. Jedan je od osnivača mančesterskog glazbenog događanja Hit & Run, a 2011. godine objavio je svoj prvi album MICroscope. BILL PAXTON (Joe Loder) glumio je u mini-seriji “Hatfields & McCoys” (History Channel, glumi Kevin Costner), za što je bio nominiran za nagrade Primetime Emmy i SAG-a. Glumio je u filmovima Edge of Tomorrow (Doug Liman, glumi Tom Cruise) i The Colony (Jeff Renfroe, glumi Laurence Fishburne), a tri je puta bio nominiran za Zlatni globus za ulogu u hvaljenoj seriji “Big Love” (glume Jeanne Tripplehorn, Chloë Sevigny i Ginnifer Goodwin). Od ostalih njegovih filmova izdvajamo Weird Science (John Hughes), Aliens (James Cameron), One False Move (Carl Franklin), Titanic, Apollo 13, Twister, Tombstone, True Lies, Mighty Joe Young, U-571, Vertical Limit, A Simple Plan (Sam Raimi) i A Bright Shining Lie (HBO) za koji je bio nominiran za Zlatni globus. 2001. režirao je i glumio u Frailty (glumi Matthew McConaughey), a 2005. je režirao The Greatest Game Ever Played (glumi Shia LaBeouf). Producirao je The Good Life, Traveller u kojem uz njega glume Mark Wahlberg i Julianna Margulies i Parkland. Karijeru je počeo kao rekviziter i producent Big Bad Mama (Roger Corman), a kasnije je glumio u Mortuary and Night Warning, Near Dark, Boxing Helena, The Dark Backwards, Broken Lizard’s Club Dread, Trespass, Indian Summer, The Evening Star, Streets of Fire, Frank And Jesse, Navy Seals, Predator 2, The Vagrant, Pass The Ammo i Haywire (Steven Soderbergh). Jedini je glumac koji je četiri puta zaronio do olupine Titanica za vrijeme snimanja dokumentarnog filma Ghosts of the Abyss (James Cameron). Paxton je rođen u Ft. Worth, Texas, a danas sa suprugom i djecom živi u Kaliforniji. O FILMAŠIMA DAN GILROY (redatelj i scenarist) završio je Dartmouth College. Njegovi su filmovi The Fall, Two for the Money i Real Steel (glumi Hugh Jackman), a zajedno s bratom Tonyem Gilroyem napisao je scenarij za The Bourne Legacy. Njegov otac Frank D. Gilroy (The Subject Was Roses) dobitnik je nagrada Tony i Pulitzer, a brat mu je hvaljeni filmski montažer John Gilroy (Miracle, Michael Clayton, Salt, Warrior). Gilroy je rođen u Kaliforniji, a živi u Los Angeles sa suprugom, glumicom Rene Russo, i njihovom kćeri Rose. MICHEL LITVAK (producent) belgijski je industrijalac i osnivač Bold Films, kuće koja je producirala i financirala Whiplash; Nightcrawler (glume Jake Gyllenhaal i Rene Russo); The Coup (glume Owen Wilson, Pierce Brosnan i Lake Bell) i Lost River (Ryan Gosling, glume Christina Hendricks, Saoirse Ronan, Ben Mendelsohn i Eva Mendes). Produciraju i televizijske serije. Njegovi su raniji filmovi Drive (glumi Ryan Gosling, režija Nicolas Winding Refn) i Bobby (režija Emilio Estevez, glume Sir Anthony Hopkins, Demi Moore, Shia LaBeouf, William H. Macy i Sharon Stone). DAVID LANCASTER (producent) osnovao je u lipnju 2014. Rumble Films, nakon što je od 2006. bio jedan od predsjednika Bold Films. Trenutačno radi na Eye in the Sky (glume Helen Mirren, Aaron Paul, Barkhad Abdi i Alan Rickman, režija Gavin Hood). Uskoro ćemo moći vidjeti i Whiplash (režija Damien Chazelle, glume Miles Teller i J.K. Simmons), The Coup (glume Owen Wilson, Pierce Brosnan i Lake Bell) i Lost River (režija Ryan Gosling, glume Christina Hendricks, Saoirse Ronan, Ben Mendelsohn i Eva Mendes). Producirao je i serije “The Black Box” za ABC Television Network i “Dominion”. Radeći za Bold Films producirao je Drive (glumi Ryan Gosling, režija Nicolas Winding Refn), ‘Night, Mother (glume Sissy Spacek i Anne Bancroft), A Love Song for Bobby Long (glume John Travolta i Scarlett Johansson), Persons Unknown (režija George Hickenlooper, glume Naomi Watts, Kelly Lynch i Joe Mantegna), Bobby, The Hole 3D, Middle of Nowhere (glume Susan Sarandon i Anton Yelchin) i Legion (glume Paul Bettany i Dennis Quaid). Lancaster i Marsha Norman su na Broadwayu producirali mjuzikl The Bridges of Madison County koji je dobio nekoliko nagrada Tony i night, Mother koja je dobila nagradu Pulitzer. JENNIFER FOX (producentica) producirala je The Bourne Legacy (Tony Gilroy, glume Jeremy Renner, Rachel Wiesz i Edward Norton), We Need to Talk About Kevin (Lynne Ramsay, glume Tilda Swinton, John C. Reilly i Ezra Miller), Michael Clayton (Tony Gilroy, glume George Clooney, Sydney Pollack, Tilda Swinton i Tom Wilkinson) za koji je bila nominirana za Oscara, Duplicity (Gilroy, glume Julia Roberts, Clive Owen, Tom Wilkinson i Paul Giamatti) i The Informant (režija Steven Soderbergh, glumi Matt Damon). Od 2001. do 2007. bila je predsjednica producentske kuće Section Eight čiji su vlasnici Steven Soderbergh i George Clooney. Producirala je Syriana (Stephen Gaghan) za sporednu ulogu u kojem je George Clooney dobio Oscara, Good Night, and Good Luck (režija Clooney) koji je bio nominiran za šest Oscara; A Scanner Darkly (Richard Linklater, glume Keanu Reeves, Robert Downey Jr., Woody Harrelson i Winona Ryder); PU-239; Rumor Has It... (Rob Reiner, glume Jennifer Aniston, Kevin Costner, Shirley MacLaine i Mark Ruffalo); The Jacket (režija John Maybury, glume Adrien Brody i Keira Knightley); Criminal (režija Gregory Jacobs, glume John C. Reilly, Diego Luna i Maggie Gyllenhaal), Ocean’s Eleven, Welcome to Collinwood, Full Frontal, Far From Heaven, Insomnia, Confessions of a Dangerous Mind, Ocean’s Twelve, The Good German i Ocean’s Thirteen. Prije toga radila je za Universal Pictures na brojnim filmovima, uključujući Erin Brockovich (Steven Soderbergh). TONY GILROY (producent) režirao je Michael Clayton koji je bio nominiran za sedam Oscara, dok je Tony bio nominiran za Oscara za režiju i scenarij te za nagrade Directors Guild-a i Writers Guild-a. Prema vlastitom scenariju režirao je i Duplicity (glume Julia Roberts i Clive Owen), a napisao je i scenarije za The Bourne Identity, The Bourne Supremacy i The Bourne Ultimatum. 2012. godine sudjelovao je na pisanju scenarija i režirao Bourne Legacy (glume Jeremy Renner, Rachel Weisz i Edward Norton). Taylor Hackford je prema njegovim scenarijima režirao Dolores Claiborne (glume Kathy Bates i Jennifer Jason Leigh); The Devil’s Advocate (glume Keanu Reeves, Al Pacino i Charlize Theron) i Proof of Life (glume Russell Crowe i Meg Ryan). Gilroy je i jedan od scenarista filma State of Play (glume Russell Crowe, Rachel McAdams i Ben Affleck). Napisao je scenarije za Armageddon (Michael Bay, glume Bruce Willis, Ben Affleck, Liv Tyler i Billy Bob Thornton); Extreme Measures (Michael Apted, glume Gene Hackman, Hugh Grant i Sarah Jessica Parker) i The Cutting Edge (glume D.B. Sweeney i Moira Kelly). Odrastao je u državi New York. Otac mu je dobitnik nagrade Pulitzer, Frank D. Gilroy. On i njegov brat Dan Gilroy napisali su scenarij za The Bourne Legacy, a njegov drugi brat John Gilroy montirao je filmove Michael Clayton, Duplicity i The Bourne Legacy. GARY MICHAEL WALTERS (izvršni producent) izvršni je direktor Bold Films koji je osnovao industrijski mogul Michel Litvak. Bio je izvršni producent filmova Whiplash, The Coup (glume Owen Wilson, Pierce Brosnan i Lake Bell) i Lost River (Ryan Gosling, glume Christina Hendricks, Saoirse Ronan, Ben Mendelsohn i Eva Mendes). Za televiziju je producirao “Dominion” i “Black Box” (glume Kelly Reilly i Vanessa Redgrave). Njegovi su raniji filmovi Drive (režija Nicolas Winding Refn) i Bobby koji je bio nominiran za Zlatni globus (glume Anthony Hopkins, Sharon Stone, Shia LaBeouf, Demi Moore i Martin Sheen). BETSY DANBURY (izvršna producentica) veteranka je u svijetu nezavisnih filmova, a među slavnim redateljima s kojima je surađivala su Dan Gilroy, Paul Haggis, Anthony Hopkins, Tony Kaye, Martin McDonagh, Paul Mazursky, Mark Rydell i Kevin Smith. Bila je koproducentica filma Crash koji je dobio Oscara 2005. Sudjelovala je i na produkcijama filmova Seven Psychopaths, Employee of the Month, Slipstream, O i Pumpkin kao i televizijskog filma Revenge of the Bridesmaids. Na početku karijere radila je za Savoy Pictures i UPM. ROBERT ELSWIT, A.S.C. (direktor fotografije) dobitnik je Oscara za film There Will Be Blood (Paul Thomas Anderson), za koji je dobio i nagradu ASC (American Society of Cinematographers). Za Oscara je bio nominiran i za Good Night, and Good Luck (George Clooney). Elswit je snimio Inherent Vice (Paul Thomas Anderson, glume Josh Brolin i Reese Witherspoon) i Mission: Impossible 5 (Christopher McQuarrie, glume Tom Cruise, Paula Patton i Jeremy Renner), a među slavnim filmašima s kojima je surađivao su David Mamet, Ben Affleck, Phillip Noyce, Rob Reiner, Mike Newell, Curtis Hanson, Joel Schumacher, Guillermo Arriaga, Brad Bird i Tony Gilroy. Snimio je filmove The Bourne Legacy, Mission: Impossible – Ghost Protocol, The Town, Salt, The Burning Plain, Redbelt, Michael Clayton, Syriana, Punch-Drunk Love, Magnolia, 8MM, Tomorrow Never Dies, Boogie Nights, Hard Eight, The River Wild i Paris Trout. Elswit je rođen u Kaliforniji, a diplomirao je na USC School of Cinematic Arts. KEVIN KAVANAUGH (scenograf) radio je za The November Man (Roger Donaldson), Whip It (Drew Barrymore), The Dark Knight Rises (Christopher Nolan), The Dark Knight, The Prestige, Casa De Mi Padre, Going the Distance, The Lake House, John Carter, Transformers, Mission Impossible II and III, 8 Mile i Eagle Eye. Rodom je iz južne Klaifornije, a završio je San Francisco State University. Tijekom studija radio je za American Zoetrope studios za vrijeme snimanja filmova The Godfather: Part III i Bram Stoker’s Dracula. Tri godine bio je asistent Francisa Coppole. Danas živi blizu Pasadene sa suprugom i dvoje djece. JOHN GILROY (montažer) prvi put surađuje s bratom Danom, a do sad je surađivao sa svim članovima svoje obitelji, osim s predivnom majkom Ruth Gilroy. John je montirao tri filma koje je režirao njegov brat Tony: The Bourne Legacy (glume Jeremy Renner, Edward Norton i Rachel Weisz), Duplicity (glume Julia Roberts i Clive Owen) i Michael Clayton (glume George Clooney, Tom Wilkinson i Tilda Swinton) koji je bio nominiran za sedam Oscara, a John je bio nominiran i za nagrade BAFTA i ACE Eddie Award. Gilroy je montirao i Pacific Rim (Guillermo del Toro, glume Charlie Hunnam, Idris Elba, Rinko Kikuchi i Ron Perlman) i Salt (režija Phillip Noyce, glume Angelina Jolie i Liev Schreiber), a redatelj Gavin OConnor angažirao ga je za Warrior, Pride and Glory, Miracle i Tumbleweeds. Ostali su njegovi filmovi Narc, Suspect Zero, Trust The Man, Shadow Magic, First Born, Game Day, Billy Madison i Ticker, kratkometražni film u serijalu “The Hire” (glumi Clive Owen) za koji je Gilroy dobio nagradu Clio. Gilroy je završio Dartmouth College, a na početku karijere montirao je The Luckiest Man in the World koji je njegov otac Frank D. Gilroy režirao prema vlastitom scenariju. AMY WESCOTT (kostimografkinja) dizajnirala je kostime za Black Swan (2010.) za koji je bila nominirana za nagradu BAFTA i dobila nagradu Costume Designers Guild-a. 2008. godine Amy i Mickey Rourke surađivali su na filmu The Wrestler (režija Darren Aronofsky), za koji je ona dobila nagradu Costume Designers Guild-a. Radila je i za After Earth (M. Night Shyamalan, 2013.), What’s Your Number? (Mark Mylod, 2011.), 13 (Gela Babluani, 2010.), Smart People (Noam Murro, 2008.), The Squid and The Whale (Noah Baumbach, 2005.) i brojne druge. JAMES NEWTON HOWARD (skladatelj) osam je puta bio nominiran za Oscara, uključujući za originalnu skladbu za filmove Defiance, Michael Clayton, The Village, The Fugitive, The Prince of Tides i My Best Friend’s Wedding te za najbolju originalnu pjesmu za Junior i One Fine Day. Howard i Hans Zimmer dobili su 2009. gdoine nagradu Grammy za glazbu za The Dark Knight. Nominacije za Grammy donijeli su mu i glazba za Blood Diamond, Dinosaur i Signs te pjesma za One Fine Day. Nagradu Emmy dobio je za temu za „Gideon’s Crossing“, a još je dva puta bio nominiran za Emmy za teme serija „ER“ i „Men“. Za Zlatni globus bio je nominiran za glazbu za remake filma King Kong (Peter Jackson) za pjesme za Junior i One Fine Day te za simfonijsku glazbu za Defiance. 2008. godine dobio je World Soundtrack Award kao skladatelj godine za rad za filmove Charlie Wilson’s War, Michael Clayton i I Am Legend. Nagrađivane su i njegove kompozicije za The Dark Knight (2009.) i Blood Diamond (2008.). 2009. godine njegov koncert “I Would Plant a Tree” izveo je Pacific Symphony. Howard je dobio prestižnu nagradu Henry Mancini za životno postignuće koju dodjeljuje ASCAP. Skladao je za više od 100 filmova, od kojih izdvajamo The Sixth Sense, Unbreakable, Signs, The Village, Lady in the Water, The Happening, The Last Airbender i After Earth koje je režirao M. Night Shyamalan; Darling Companion, Grand Canyon, Wyatt Earp, French Kiss, Mumford i Dreamcatcher koje je režirao Lawrence Kasdan; Pretty Woman, Runaway Bride, My Best Friend’s Wedding, America’s Sweethearts, Duplicity, Charlie Wilson’s War i Larry Crowne u kojima glumi Julia Roberts i tri animirana filma za Walt Disney Studios - Dinosaur, Treasure Planet i Atlantis: The Lost Empire. Među njegovim ostalim filmovima su The Hunger Games, The Hunger Games: Catching Fire, Snow White and the Huntsman, The Bourne Legacy, Salt, Water For Elephants, Gnomeo & Juliet, Green Lantern, The Green Hornet, Love and Other Drugs, The Great Debaters (with Peter Golub), Batman Begins, Collateral, Snow Falling on Cedars, Outbreak, Hidalgo, Peter Pan, Freedomland, Falling Down, Primal Fear, Glengarry Glen Ross, Waterworld, The Devil’s Advocate i Dave. Howard svira klavir od četvrte godine. Studirao je na Music Academy of the West (Santa Barbara) i USC Thornton School of Music. Surađivao je s velikim glazbenicima među kojima su Barbra Streisand; Earth, Wind and Fire; Bob Seger; Rod Stewart; Toto; Glenn Frey; Diana Ross; Carly Simon; Olivia Newton-John; Randy Newman; Rickie Lee Jones; Cher; Chaka Khan i Elton John. Njegovi su najnoviji projekti Maleficent (Robert Stromberg) i Pawn Sacrifice (Ed Zwick). BRIAN ROSS (glazbeni urednik) karijeru glazbenog urednika počeo je radeći za filmove kao što je nagrađivaniTumbleweeds (režija Gavin O’Connor), a u novije je vrijeme radio za Michael Clayton, Miracle, Warrior, Duplicity, Narc i Crossing Over. NIC RATNER (glazbeni urednik) radi za film od 1985. kao glazbeni urednik i montažer glazbe. Surađivao je s velikim skladateljima kao što su Elmer Bernstein i James Newton Howard, kao i s filmašima među kojima su Mike Nichols, Tim Burton, Richard Linklater, Tony Gilroy i Dan Gilroy. Živi u New Yorku. MINDY MARIN, C.S.A (podjela uloga) karijeru je započela u Paramount Pictures i Warner Bros. Television. Osnovala je Casting Artists, Inc. 1989. godine, otkad potpisuje više od 100 filmova. 1991. osnovala je producentsku kuću Bluewater Ranch Entertainment, kao i Bluewater Ranch Books sa sjedištem u Santa Monici (California). Njenu prvu knjigu The Secret to Tender Pie objavio je Ballantine Books. Potpisuje podjelu uloga za Mission Impossible 5 (režija Christopher McQuarrie, producenti JJ Abrams, Tom Cruise i David Ellison), Danny Collins (scenarij i režija Dan Fogelman, glume Al Pacino, Annette Bening, Jennifer Garner i Christopher Plummer), The Good Lie, The Hangover III (režija Todd Phillips), Jack Reacher, Drive (glume Ryan Gosling i Carey Mulligan), Crazy, Stupid, Love (glume Steve Carell, Ryan Gosling, Julianne Moore i Emma Stone) za koji je dobila nagradu Artios koju dodjeljuje Casting Society of America, Juno koji je bio nominiran za Oscara, Up in the Air (glumi George Clooney) i Wanted (glume Angelina Jolie, Morgan Freeman i James McAvoy). Sudjelovala je na produkcijama 2 Days in the Valley, Night at the Golden Eagle, The Deep End (glume Tilda Swinton i Goran Visnjic), The Alibi (glume Steve Coogan i James Marsden), The Family Stone (glume Sarah Jessica Parker, Diane Keaton i Rachel McAdams) i Thank You For Smoking (glumi Aaron Eckhart) koji je bio nominiran za Oscara. Od 2013. članica je Academy of Motion Picture Arts and Sciences. Živi u Santa Monici (California) i na Bluewater Ranch North u Bolinasu (California). |
Slažem se