IZVORNO IME: Night at the Museum: Secret of the Tomb |
REDATELJ: Shawn Levy | ŽANR: avantura, komedija, obiteljski |
ULOGE: Robin Williams, Ben Stiller, Owen Wilson |
TRAJANJE FILMA: 97 min | GODINA: 2014 | DRŽAVA: SAD | PLAKAT FILMA |
POČETAK PRIKAZIVANJA: 25.12.2014 |
Datum prikazivanja je informativnog karaktera i kao takav je podložan promjenama. |
SADRŽAJ FILMA: |
Muzejskom čuvaru Larryju Daleyu (Ben Stiller) i Jedediahu (Owen Wilson) u novim se pustolovinama po svjetovima oživljenih izložaka ovaj puta pridružuju glumačke legende Robin Williams kao Theodore Roosevelt, Ben Kingsley i Mickey Rooney.
VIŠE Noć u muzeju: Tajna grobnice Pripremite se za punu pustolovina i dosad najdivljiju Noć u Muzeju u kojoj Larry Daley (Ben Stiller) putuje po svijetu i uz pomoć starih miljenika i novih likova kreće u epski pothvat kako bi spasio čaroliju prije nego što u potpunosti nestane. Zamislite kako bi bilo ušetati u najbogatije muzeje na svijetu, gdje oživljavaju sva čuda i povijest svijeta. To je bila početna točka svih Noći u muzeju, filmova koji su privukli gledatelje iz cijelog svijeta i zaradili više od milijarde dolara. Ove godine Ben Stiller je po treći put ponovio svoju ulogu čuvara u muzeju Larryja Daleyja, a Shawn Levy ponovno je preuzeo ulogu redatelja i producenta. Kad se izlošci u newyorškom Prirodoslovnom muzeju koji oživljavaju noću počnu čudno ponašati, Larry mora otkriti zašto se to događa. Ploča koja magično oživljava izloške počela se raspadati i jedino što je može popraviti nalazi se u Britanskom muzeju. Larry će napraviti sve kako bi spasio svoju muzejsku „obitelj“ i putuje zajedno s Nickom i eksponatima iz muzeja u London gdje zajedno moraju otkriti tajnu Ploče. Levy i Stiller čekali su pravi zaplet koji bi ih nagnao da se vrate u ovaj nevjerojatni svijet. Levy je usko surađivao sa scenaristima Davidom Guionom i Michaelom Handelmanom na scenariju. Guion je izjavio: „Levy nam je rekao kako želi da ovaj film postane kulminacija tema iz prethodna dva nastavka. Htjeli smo obraditi teme odrastanja i nastavljanja sa životom. Larryjev sin Nick (Skyler Gisondo) odrasta i traži slobodu, pa ga Larry mora pustiti da ode svojim putem. To prožima cijeli film.“ Odnos sina i oca je važan i za ostale likove: Ahkmenrah (Rami Malek) pokušava razriješiti odnos sa svojim ocem (Ben Kingsley), Nick razvija blizak mentorski odnos s Lancelotom (Dan Stevens), a Teddy (Robin Williams) je očinska figura Larryju. Čak i novi lik, pećinski čovjek Laaa, zove Larryja „dada“. Levy smatra kako je odnos Nicka i Larryja „dinamičan, s njime se gledatelji mogu poistovjetiti. Prvi nastavak je bio film o ocu i sinu i njihovoj nevjerojatnoj pustolovini. U ovom filmu smo se htjeli vratiti tome – a pogotovo teškoći prihvaćanja promjena i dopuštanja onime koje volimo da odu svojim putem. Za Larryja se to odnosi na njegovog sina koji uskoro odlazi iz njihovog doma na studij, tiče se i bića iz muzeja koje su u opasnosti da izgube svoju magiju, kao i posla koji je toliko utjecao na Larryja tijekom svih ovih godina.“ Ben Stiller se još uvijek sjeća kako se osjećao kad je pročitao scenarij za prvu Noć u muzeju: „Privukao je dijete u meni. Što se događa kad se muzej zatvori preko noći? Što bi se dogodilo kad bi sve oživjelo? Što se tiče trećeg filma, gledatelji su već povezani s likovima i kad se pojavila ideja da bi svemu moglo doći kraj, da ti likovi koje poznajemo možda više neće moći oživjeti preko noći i kako bi se nosili s time, pomislio sam da je to priča koju gledatelji ne očekuju. Zato mi se i svidjela.“ Dok su prva dva filma smještena u SAD-u, nova pustolovina odvodi cijeli tim u Ujedinjeno Kraljevstvo. „Bilo je zanimljivo otputovati van SAD-a,“ rekao je Levy. „To nam je omogućilo da iskusimo kulturni šok kao i tu ideju da ova tajna zapravo više nije tajna. Film se zove Tajna grobnice i bavi se pitanjem kako popraviti Ploču – koja tajna se krije u grobnici Ahkmenraha koja može spasiti Ploču i muzej? Druga tajna je, naravno, da i ovaj muzej oživljava noću, a u ovom filmu, najviše dosad, čarolija se širi van njegovih vrata u svijet.“ Britanski muzej je bio osnovan 1753. godine i postao prva javna nacionalna galerija. Danas muzej svake godine posjeti oko šest milijuna ljudi kako bi vidjeli njegovu zbirku izvanrednih nalaza iz cijelog svijeta, uključujući i Kamen iz Rosette i kipove iz Partenona. Film je nekoliko dana bio sniman u Londonu i u velikom dvorištu muzeja, najvećem zatvorenom javnom trgu u Europi. BEN STILLER JE LARRY DALEY…I LAAA Levy i Stiller si sigurno nisu olakšali stvari s ovim nastavkom – Stiller ne samo da je ponovio svoju ulogu Larryja Daleyja, već je i preuzeo ulogu Laaa, neandertalca koji izgleda isto kao i Larry. „Laaa je poput malog djeteta koje samo želi Larryjevu pažnju i ljubav, ali je ujedno i prapovijesni čovjek s tom zanimljivom crtom nevinosti. Nasmijala me ta ideja, a onda sam naivno pitao Levyja tko će zapravo odglumiti tog lika...“ izjavio je Stiller. PANTEON ZVIJEZDA KOMEDIJE Omiljeni glumac i komičar Robin Williams koji je, nažalost, preminuo ranije ove godine, ponovio je svoju ulogu Teddyja Roosevelta, američkog predsjednika poznatog po svojim postignućima i različitim interesima. U ovom filmu Teddy je dobar Larryjev prijatelj koji mu daje vrijedne savjete i ponekad nastupa kao otac. Također je i pravi romantik i između njega i Sacajawee postoji određena romantična napetost. Teddyjev odnos s Larryjem je ključan, rekao je Williams. „Larry i Teddy su poput oca i sina u filmu. Teddy ga je uvijek smatro svojim sinom i davao životne savjete, makar je s druge strane stalno govorio Ne trebaš moj savjet, odrasla si osoba i znaš što trebaš napraviti. Ovaj film je pun suptilnih, ali istovremeno i važnih poruka o roditeljstvu.“ S raspadom Ploče sve je vidljiviji njezin utjecaj – izlošci postaju sve drveniji u svojim pokretima, sve voštaniji. Zajedno s Williamsom u filmu ponovo vidimo i Owena Wilsona i Stevea Coogana kao američkog kauboja Jedediah i rimskog centuriona Octaviusa. Njihovo neočekivano partnerstvo preraslo je u pravo prijateljstvo, unatoč početnoj mržnji i mnogim razlikama u karakteru, te povijesnom dobu i kulturi. Richard Gervais se također vratio kao McPhee, ravnatelj Muzeja i Larryjev šef. Ekscentričan lik koji ne shvaća da noću izlošci oživljavaju ponosi se svojim smislom za humor koji zapravo ne posjeduje. McPhee je htio preuzeti pohvale za Larryjev uspjeh, ali to mu se obije o glavu kad „živi“ eksponati podivljaju tijekom svečane večeri, zbog čega izgubi svoj posao umjesto Larryja. Kad Larryja i njegovu ekipu u kut stjera opaki kostur triceraptora spasi ih vitez u blistavom oklopu. To je Lancelot, utjelovljenje viteštva i hrabrosti, kojeg glumi Dan Stevens poznat po svojoj ulozi u hit seriji „Downton abbey“. Legendarni vitez Okruglog stola uvijek je spreman na nove podvige i odlučan je pomoći družini. Međutim, nije svjestan da nije prava osoba, jer ovo je prvi put da je oživio, i to predstavlja veliki problem Larryju i ostalima. Novo lice u filmu je i Tilly, noćni čuvar Britanskog muzeja. Tilly sjedi ispred muzeja u stražarskoj kućici i provodi vrijeme spavajući i pričajući na telefon. Žudi za društvom i oružjem koje je opasnije od čekića. One noći kad Larry i Laaa posjete muzej naći će se u više pustolovina nego što je ikad sanjala, a naći će i priliku za ljubav koju nikako nije očekivala. Australska senzacija Rebel Wilson preuzela je tu ulogu. Dobitnik Oscara Ben Kingsley glumi u filmu Merenkahre, Akhmenrahova oca i faraona Nila. Merenkahre je dao napraviti Ploču kako bi zauvijek održao svoju obitelj skupa, ali kad je zajednička američka i britanska ekspedicija otkrila njegovu grobnicu u Egiptu poslali su Merenkahre i njegovu ženu u Britanski muzej, a Akhmenraha u New York. Merenkahre je jedini koji zna tajnu grobnice posljednjih 4000 godina i samo njegovo znanje može održati Ploču i muzejske izloške na životu. Jedno je za Larryja nositi se s drevnim faraonom, a sasvim drugo sa svojim mladim sinom. Sedamnaestogodišnji maturant Nick Daley, kojeg glumi Skyler Gisondo, nikako se ne može složiti s Larryjem. Dok njegov otac želi da nakon srednje škole krene na fakultet, Nick želi sam donositi svoje odluke i postati DJ u nekoj udaljenoj i egzotičnoj zemlji. Larry želi ostati blizak s djetetom koje voli i doživljava njihovo putovanje u London kao priliku da se povežu, ali Nick bi radije bio negdje sasvim drugdje. U ovoj pustolovini sudjeluje još jedan mladić – ali iz drevnog Egipta – koji je i dao svoje ime magičnoj Ploči koja oživljava cijeli muzej. To je faraon Ahkmenrah, mlada egipatska mumija čija obitelj krije tajnu grobnice. Rami Malek je ponovno preuzeo tu ulogu. Jedan od najomiljenijih – i najproblematičnijih – izložaka u muzeju uopće nije osoba, već majmun kapucin Dexter koji svugdje gdje se nađe unosi kaos. Ali Dexter je i jako pametan i snalažljiv i u Britanskom muzeju se pokaže od velike pomoći. Glumi ga ženka kapucina Crystal koju je trenirao Thomas Gunderson. Vidjet ćemo ponovno i Attilu, dopadljivog Huna. Pravi Atilla iz 4. stoljeća je bio vođa jedne od najjačih vojski ikad, ali Attila iz našeg muzeja je omiljeni sudrug u borbi kojeg gumi Patrick Gallagher. Sacajaweu, jednu od legendarnih žena s američkog Zapada, glumi ponovno Mizuo Peck. Sacajawea je bila kći šošonskog poglavice koja je pomogla Lewisu i Clarku tijekom njihove ekspedicije od Sjeverne Dakote do Pacifika. Njezina vještina i savjeti bit će od velike pomoći Larryju i njegovoj družini dok pokušavaju spasiti Ploču. Glumačke legende Dick Van Dyke, Mickey Rooney, koji je, nažalost, preminuo ranije ove godine, i Bill Cobbs ponovili su uloge starih noćnih stražara. Kad se Ploča počne raspadati Larry potraži pomoć od Cecila, kojeg glumi Dick Van Dyke, jer on možda ima informacije kako riješiti njihov problem. Cecil je možda u mirovini, ali nimalo nije usporio. Sad živi u zajednici umirovljenika gdje drži satove plesa i zumbe. Cecil je sin poznatog arheologa i vrlo je povezan s Pločom, zato je i radio u muzeju. Naime, kao dvanaestogodišnjak je pratio svog oca na iskapanja i slučajno otkrio grobnicu u koju se nalazila Ploča. U domu umirovljenika susret ćemo se opet ne samo sa Cecilom, već i Reginaldom, kojeg glumi Bill Cobbs, i Gusom, kojeg je utjelovio Mickey Rooney. KAKO JE MUZEJ OŽIVIO Ako sva bića u muzeju mogu magično oživjeti, onda je gotovo sve moguće. A kako bi sve bilo ostvareno, gotovo polovica filma napravljena je pomoću vizualnih efekata i digitalne magije. Jedna od najzanimljivijh scena u filmu odigrava se u litografiji poznatog nizozemskog umjetnika M.C. Eschera – to je scena u kojoj Larry, Eddy i Lancelot uđu u njegovu „Relativity“, čime počinje jedinstvena scena potjere u povijesti filma. To je potjera kroz nevjerojatan svijet s različitim plohama, gravitacijskim zakonima i beskrajnim mogućnostima, i ne bi bila moguća bez korištenja specijalnih efekata. Prvo je bio napravljen 3D model koji je odražavao geometriju i arhitekturu slike, a zatim previzualizacija – zamišljanje i snimanje te potjere bilo je nalik slaganju slagalice. Levy je rekao: „Napravili smo gotovo desetak verzija prije nego što smo se dogovorili kako će kadrovi izgledati, kako bi na kraju dobili određeni jezik koji će ispričati priču na dinamičan i zanimljiv način, ali ne previše složen kako se gledatelji ne bi izgubili. Kad se radi o nizu tako tehničkih kadrova važno je ne izgubiti pojam o onome što je zapravo važno u samoj sceni. Svaka slika je imala nekoliko slojeva i ploha s različitom gravitacijom, a ukupno je bilo šezdeset kadrova. Šezdeset kadrova puta tri sloja – trebalo je puno elemenata napraviti prvo individualno, a zatim spojiti u jedno. Ta sekvenca potjere zahtijevala je puno vremena i pažnje, ali mislim da je rezultat bio vrijedan svog tog napora i da ćemo gledatelji odvesti u pustolovinu koju dosad nikad nisu doživjeli.“ SNIMANJE NA LOKACIJAMA Noć u muzeju: Tajna grobnice je bio sniman na lokacijama u Londonu i New Yorku, kao i na setovima u Vancouveru, Britanskoj Kolumbiji. Više scena je snimljeno u pravim muzejima nego u prethodna dva filma. Snimano je u Velikom dvorištu Britanskog muzeja, najvećem naktrivenom prostoru u Europi, i Galeriji prosvjetiteljstva, jednom od najstarijih dijelova muzeja. „Unijeli smo naše likove u Britanski muzej, jer što su nestvarnije okolnosti, to je važnije da je što više filma temeljeno na stvarnosti,“ objasnio je Levy. „To znači snimanje sa stvarnim osobama na stvarnim lokacijama, s prirodnom glumom i likovima s kojima se gledatelji mogu poistovjetiti.“ Nakon snimanja vani na različitim lokacijama u kišnom Londonu, filmska ekipa se preselila u Britanski muzej. „Dobili smo pristup nevjerojatnom mjestu koje inače ne bi imali priliku posjetiti,“ rekao je Stiller. „Počeli bi snimati scenu s Kamenom iz Rosette, a završili bi je snimati u doba prosvjetiteljstva. Taj osjećaj kad snimate noću u napuštenim hodnicima je jedinstven.“ Makar se većina radnje odvija u Britanskom muzeju, sve počinje – kao i uvijek – u Prirodoslovnom muzeju u New Yorku. Filmska ekipa je ponovno sagradila potrebne setove, a dok je set ulaza u planetarij jednak onome u stvarnosti, interijer te prostorije je ipak drugačije interpretiran. Dizajner produkcije Martin Whist je rekao da je njegov koncept bio takav „da možeš jednostavno ušetati s ulice i ući u prostor koji je s tri strane otvoren prema gradu.“ I makar je Rose Center dio Prirodoslovnog muzeja, planetarij nije izravno povezan s glavnom dvoranom, kako je to prikazano u filmu. Mammoth Studios sa setovima, koji se nalazi blizu Vancouvera, velik je kao četiri nogometna igrališta, a setovi za ovaj film zauzeli su gotovo cijeli studio. Whist se u potpunosti posvetio svom zahtjevnom zadatku: „Radili smo setove za poznate lokacije, što je zahtijevalo poseban oprez. Za Britanski muzej zadržali smo osjećaj jednog od najbogatijih i najvećih muzeja u svijetu, naglašavajući njegovu veličinu i to da se radi o staroj instituciji koju godišnje posjećuju milijuni. Međutim, također smo unijeli promjene koje odgovaraju radnji filma – kako bi sve izgledalo uzbudljivije i jarkije.“ Cijela vojska talentiranih kipara i slikara radila je neumorno na grobnici Ahkmenraha. Većina velikih skulptura napravljena je od pjene, a hijeroglifi na stupovima i zidovima od stiropora. Nakon dugog istraživanja Whist se odlučio za prevlast plave boje u grobnici, jer „plava je bila vrlo popularna boja koja se koristila u određenim hramovima. Simbolizirala je bogatsvo i dostojanstvo, jer se radila od teško dostupnih minerala koji su se morali uvoziti.“ Snimalo se i u kanadskoj pustinji blizu Kamloopsa u Britanskoj Kolumbiji, kamo je više od 200 članova ekipe doputovalo za snimanje početne scene filma. Sagradili su arheološko nalazište iz 1930., s desecima radnika, prašnjavim starim autima i čak nekoliko deva. Kostimografkinja Marlene Stewart je također značajno doprinijela atmosferi filma svojim radom. Izjavila je kako joj je to bila „prilika osmisliti odjeću za različite povijesne likove iz različitih povijesnih doba, i unijeti zatim i fantastični element u cijelu priču.“ Za Lancelotov izgled istražila je srednjovjekovne oklope iz razdoblja od više od 300 godina. Rekla je: „Da netko nosi oklop koji je stopostotno povijesno točan vjerojatno se ne bi mogao kretati. Morali smo unijeti određene promjene – pogotovo za veću fleksibilnost i lakše kretanje. Svaki od dijelova oklopa je bio napravljen iz gline, a zatim napravljeni kalupi koji su korišteni za izradu dijelova iz plastike. Skenirali smo tijelo Dana Stevensa i napravili odijelo točno prema njegovoj mjeri. Makar nije težak kao što bi bio oklop od metala, ipak nije nimalo lagan.“ Preko oklopa morao je nositi verižnjaču, ali od gume. Iako je Stevensov kostim težio oko 20 kila, da je u cijelosti bio napravljen od metala bio bi dvaput teži, a verižnjača bi bila teška još kojih dodatnih 40 kila. Bilo je napravljeno sedam oklopa, svaki za različitu priliku (i različite težine), neki savitljiviji od drugih. Stewart je također morala „obući“ nekoliko mumija koje vidimo u filmu. Dok je istraživala proces mumifikacije saznala je da se lan koji se koristio znao namakati i šest mjeseci prije nego što bi se tijelo zamotalo i stavilo u sarkofag. „Mumija je imala nekoliko slojeva, poput babuške, a motala se na različite načine, ovisno o tome o kojem sloju se radilo. Puno smo to istraživali, ali naše mumije su se morale kretati, pa i plesati, i na to smo morali posebno paziti,“ rekla je Stewart. Za pripremu tkanine za kostim mumije bio je potreban složen proces. Lanena platna su se zatim bojala i rezala kako bi izgledala stara 3000 godina. Stewart i njezin odjel bili su odgovorni za gotovo 4000 kostima – za prapovijesne Neandartalce, drevne Egipćane, Rimljane i mumije, kauboje s Divljeg zapada, afrička plemena, arheologe iz 1930-tih, suvremene njujorčane i umirovljenike, vojnike iz Građanskog rata i vračove s Fijija. O GLUMCIMA BEN STILLER (Larry Daley) je glumac, redatelj, scenarist i producent. Zadnji projekt koji je režirao, producirao i u kojem je glumio bio je The Secret Life of Walter Mitty, a sljedeći film u kojem ćemo ga vidjeti je While Were Young s Naomi Watts i Amandom Seyfried. Poznat je po svojem radu u filmovima Tropic Thunder, Greenberg, Reality Bites, The Cable Guy, Zoolander, Permanent Midnight, Your Friends & Neighbors, Flirting with Disaster, Empire of the Sun, There’s Something About Mary, The Royal Tenenbaums, Night at the Museum and Night at the Museum: Battle of the Smithsonian, Tower Heist, Meet the Parents, Meet the Fockers and Little Fockers i Dodgeball: A True Underdog Story. 2011. godine glumac se vratio na Broadway, na kojem je prvi put nastupao 1986., u nagrađivanoj predstavi The House of Blue Leaves zajedno s Edie Falco i Jennifer Jason Leigh. Stiller aktivno sudjeluje u različitim humanitarnim aktivnostima, a časopis TIME ga je za njegov rad 2010. proglasio jednim od 100 najutjecajnijih osoba. ROBIN WILLIAMS (Teddy Roosevelt) je dobitnik Oskara i Emmya, višestruki dobitnik Grammyja i velika holivudska zvijezda koja je preminula ranije ove godine. U 2013. godini se vratio na televiziju u seriji „The Crazy Ones“, a vidjeli smo ga i u hitu The Butler, dok je 2014. nastupio u filmovima Boulevard, The Angriest Man in Brooklyn i A Friggin Christmas Miracle. Williams je započeo svoju karijeru kao stand-up komičar i tome se vratio tijekom hvaljene i rasprodane turneje Weapons of Self Destruction tijekom 2008.-2010. Dobitnik je Oskara za svoju ulogu u filmu Gusa Van Santa Good Will Hunting, a bio je nominiran za tu nagradu i za svoj rad u filmovima The Fisher King, Dead Poets Society i Good Morning Vietnam. Za svoje nastupe osvojio je i mnoge druge poznate nagrade. Glumio je u Mrs. Doubtfire, The Birdcage, Jumanji, Hook, Patch Adams, Flubber, Night at the Museum i nastavku Night at the Museum 2: Battle of the Smithsonian i mnogim drugim filmovima. Bio je vrlo tražen za sinkronizaciju animiranih filmova, a najpoznatija mu je uloga duha u Aladdinu. Glumio je i u mnogim kazališnim predstavama. Bavio se humanitarnim radom, intenzivno surađujući s humanitarnom organizacijom „Comic Relief“ koja pomaže beskućnicima, a putovao je u Irak i Afganistan četiri puta gdje nastupao pred pripadnicima američke vojske. OWEN WILSON (Jedediah) izuzetno je talentiran i svestran glumac i apsolutni miljenik publike od filma Bottle Rocket. S prijateljem Wesom Andersonom nastavio je suradnju na projektima Rushmore i The Royal Tenenbaums (nominacije za nagrade BAFTA i Oscar za najbolji originalni scenarij). Nastavili su oduševljavati filmovima The Life Aquatic with Steve Zissou, The Darjeeling Limited, i animiranim filmom Fantastic Mr. Fox. Savršenim talentom za šarmiranje gledatelja glumac je nastavio ostvarivati odlične uloge u filmovima The Cable Guy, The Minus Man, Meet the Parents, Shanghai Noon, Shanghai Knights, Behind Enemy Lines, Zoolander i Wedding Crashers. Jednu od najhvaljenijih izvedbi ostvario je u Woody Allenovoj Oscarom nagrađenoj komediji Midnight in Paris. Dug popis filmova u kojima glumi uključuje naslove Anaconda, Armageddon, Permanent Midnight, The Haunting, Breakfast of Champions, I Spy, Meet the Fockers, Around the World in 80 Days, Starsky & Hutch, The Big Bounce, The Wendell Baker Story, Night at the Museum, You, Me and Dupree, Cars, Drillbit Taylor. Od najnovijih projekata tu su You are Here, Freezing People Is Easy, Squirrel to the Nuts, The Coup i The Grand Budapest Hotel, te animirani filmovi Turkeys i Free Birds, a uskoro ćemo ga vidjeti u Squirrel to the Nuts i Inherent Vice. DAN STEVENS (Sir Lancelot) je nedavno glumio u filmovima The Cobbler, The Guest i A Walk Among Tombstones, a prije toga smo ga mogli vidjeti i u The Fifth Estate, Summer In February, Vamps i Hilde. Međutim, najpoznatiji je po ulozi u seriji “Downton Abbey”, te serijama “Sense & Sensibility”, “Maxwell”, “Marple”, “Dracula”, “The Line of Beauty” i “Frankenstein”. Nastupao je u kazalištu u predstavama “The Heiress” i “Arcadia” i mnogim drugima. BEN KINGSLEY (Merenkahre) Nakon što je osvojio nagrade Oscar, Zlatni globus i BAFTA za svoju ulogu Mahatme Gandhija, Ben Kingsley nastavio je s upečatljivim radom u filmovima Bugsy, Sexy Beast i House of Sand and Fog za koje je bio nominiran za Oskara. Nedavno smo ga gledali u blockbusteru Iron Man 3 kao glavnog zlikovca „Mandarina“, znanstvenofantastičnom epu Enders Game, psihološkom trileru A Common Man i komediji A Birders Guide to Everything. Također je snimio Learning to Drive, posudio svoj glas u animiranom filmu The Boxtrolls, a nastupao i u Selfless Tarsema Singha. Nedavno je završio sa snimanjem filmova Our Robot Overlords i Eliza Graves. Imao je uloge u mnogim hvaljenim filmovima poput The Dictator, Shutter Island, Elegy, The Wackness, Transsiberian, a započeo je karijeru u poznatoj trupi Royal Shakespeare Company 1967. godine s ulogama u predstavama A Midsummer Night’s Dream, The Tempest, i glavnim ulogama u Othello, Hamlet, te kasnije u raznim predstavama poput The Country Wife, The Cherry Orchard, A Betrothal i Waiting for Godot. Filmsku karijeru pokrenuo je ulogom u trileru Fear Is the Key, ali prvu veliku ulogu dobio je u filmu Gandhi, nakon čega je glumio u Betrayal, Turtle Diary, Harem, Pascali’s Island, Without A Clue, The Children, Bugsy, Sneakers, Searching For Bobby Fischer, Dave, Schindler’s List, Oliver Twist, Lucky Number Slevin i mnogim drugima. STEVE COOGAN (Octavius) je već na početku svoje karijere osvojio nagradu Perrier za svoju predstavu, a ubrzo i nagradu BAFTA za „The Paul Calf Video Diaries“, te više nagrada za televizijski šou „Knowing Me, Knowing You“. 1999. godine utemeljio je vlastitu produkcijsku kuću Baby Cow Productions s Henryjem Normalom. Coogana možemo vidjeti u filmovima Alan Partridge: Alpha Papa, The Trip to Italy, The King of Soho, Percy Jackson & The Olympians: The Lightning Thief, Night At The Museum: Battle of the Smithsonian i Philomena za koji je osvojio mnoge nagrade – kao koscenarist, te mnoge druge filmove. RICKY GERVAIS (Dr. McPhee) je najpoznatiji kao tvorac i zvijezda nagrađivanih hit serija “The Office” i “Extras”. Gervais se smatra jednim od najutjecajnijih britanskih komičara nakon Charlieja Chaplina i već je imao četiri međunarodne turneje. Njegov šou „Fame“ rasprodao se brže od ijedne druge predstave u Engleskoj. Napisao je scenarij za, režirao i producirao Cemetary Junction i The Invention of Lying, te glumio u Ghost Town. Triput je bio voditelj Zlatnog globusa, a TIME časopis ga je proglasio jednom od 100 najutjecajnijih osoba na svijetu. HBO je 2012. emitirao „Lifes Too Short“ i treću sezonu „The Ricky Gervais Show“, a Gervais je napisao, režirao i glumio u seriji „Derek“ za Channel 4 i Netflix. U 2014. je preuzeo glavnu ulogu u Muppets Most Wanted, snimio drugu sezonu nagrađivane serije „Derek“ i treću sezonu „An Idiot Abroad 3: The Short Way Around“. REBEL WILSON (Tilly) ubrzo se nametnula kao jedan od najvećih mladih talenata filmske industrije. Njena televizičnost i odličan osjećaj za komediju ovu su Australku proslavili u Americi. Probila se ulogom Kristen Wiigine smiješne cimerice u hit filmu Bridesmaids i mada se radilo o svega par scena publika ju je zapazila i htjela ju je opet vidjeti, a priliku je dobila u filmu Bachelorette, s Kirsten Dunst i Islom Fisher. Glumila je u filmu Michaela Baya Pain and Gain, uz Marka Wahlberga i Dwaynea Johnsona, te uspješnom Pitch Perfect, a trenutno snima i nastavak tog hita. Ostale uloge ostvarila je u Ice Age: Continental Drift, Small Apartments i Struck by Lightning, kao i Kung Fu Panda 3. SKYLER GISONDO (Nick Daley) je talentirani mladi glumac koji se probio nastupom u drami Hard Sell Seana Nalaboffom, u kojoj glumi zajedno s Kristin Chenoweth i Katrinom Bowden. Glumio je brata Gwen Stacy u The Amazing Spider-Man 1 i 2, te u filmovima The Three Stooges, Buttwhistle, Walk Hard i Four Christmases. RAMI MALEK (Ahkmenrah) je poznat po svojim ulogama u Twilight: Breaking Dawn Part 2, The Night at the Museum i Night at the Museum: Battle of the Smithsonian, te nagrađivanoj mini seriji “The Pacific”. Nakon istaknute uloge u „The Pacific“ glumio je u filmovima The Master, Aint Them Bodies Saints, Oldboy i Need for Speed. Puno je godina proveo na manjim kazališnim pozornicama, prije nego što je počeo dobivati uloge na televiziji u serijama poput “The Gilmore Girls”, “Over There”, “Medium” i napokon regularnu ulogu u humorističnoj seriji „The War at Home“. Poslije je nastupao u serijama „24“, „Alcatraz“ i „Believe“. PATRICK GALLAGHER (Attila) se vraća na velike ekrane u ulozi Attile koju je imao u prva dva nastavka Noći u muzeju. Glumio je u Master And Commander: The Far Side of the World, Sideways, Moving Target, Pale Saints, Full Disclosure, Dancing Ninja i California Solo, te u serijama kao što su “True Blood”, “Glee”, “Entourage,” “Endgame,” “Men of a Certain Age,” “Robocop,” “Earth: Final Conflict,” “La Femme Nikkita,” “Forever Knight,” “Kung Fu-The Legend Continues,” “Due South,” “Smallville,” “Battlestar Galactica,” itd. MIZUO PECK (Sacajawea) ponovno je Sacajawea koju je utjelovila u prva dva nastavka Noći u Muzeju. Mogli smo je vidjeti u filmovima A Case of You, Almost in Love, Scenes of the Crime, te televizijskim “Law & Order: Criminal Intent “All My Children” i “WitchBlade.” Nastupala je u mnogim kazališnim predstavama poput “365 Days/365 Plays” i “All’s Well That Ends Well”, te televizijskim i radio reklamama, ko i u časopisima. O FILMSKOJ EKIPI SHAWN LEVY (redatelj/producent) jedan je od najuspješnijih redatelja ovog desetljeća. Nedavno je režirao This is Where I Leave You, adaptaciju bestselera Jonathana Troppera. Osim režijom bavi se i produciranjem filmova putem svoje kompanije 21 Laps Entertainment koja se nalazi u sklopu 20th Century Foxa. Producirao je komediju The Watch, nadolazeći znanstvenofantastični film Story of Your Life, režirao Real Steel i The Internship, te režirao i producirao Date Night. Njegova kompanija 21 Laps producirala je i komediju What Happens in Vegas, a on sam je režirao i producirao filmove serijala Night at the Museum (Night at the Museum, Night at the Museum: Battle of the Smithsonian). Osim toga, režirao je i komediju The Pink Panther, te apsolutni hit Cheaper By The Dozen. DAVID GUION i MICHAEL HANDELMAN (priča, scenarij, izvršni producenti) upoznali su se dok su studirali na Yaleu, nakon čega su zajedno osnovali komičarsku grupu Circus Maximus, počeli pisati humoristične skečeve i zatim krenuli s pisanjem scenarija za filmove poput The Ex, Dinner for Schmucks, i Rentaghost koji će režirati Tom McGrath i u kojem glumi Ben Stiller. Zajedno će režirati svoj scenarij za The Chief, adaptaciju romana Ride a Cockhorse Raymonda Kennedyja. MARK FRIEDMAN (priča) je zajedno s Alfonsom Cuarónom osmislio priču za i bio izvršni producent serije “Believe”, kao i serije “The Forgotten”. Napisao je scenarij za Home of the Brave za MGM. CHRIS COLUMBUS (producent) je jedan od najuspješnijih filmaša koji je poznat po filmovima kao što su Gremlins, The Goonies, Home Alone i Home Alone 2 i koji je pokrenuo jednu od najuspješnijih franšiza ikad – sa prva dva Harry Potter filma. Trenutno radi na projektu Pixels u kojem glume Adam Sandler, Michelle Monaghan, Peter Dinklage i Sean Bean. Režirao je i bio producent filma Percy Jackson & the Olympians: The Lightning Thief. Rano je počeo raditi kao scenarist, a kasnije i redatelj mnogih hitova, poput komedija Mrs. Doubtfire i Nine Months i filmova kao što Stepmom i Bicentennial Man. Nakon uspjeha Harry Potter filmova režirao je filmsku verziju mjuzikla Rent, a nedavno i romantičnu komediju I Love You, Beth Cooper. Također je producirao i filmove The Help, Fantastic Four i Fantastic Four: Rise of the Surfer, Night at the Museum i Night at the Museum: Battle of the Smithsonian, Cheaper by the Dozen, Christmas with the Kranks (koji je i napisao) i Jingle All the Way. MARK RADCLIFFE (izvršni producent) je ovim filmom nastavio dugu suradnju s Chrisom Columbusom s kojim je radio na filmovima Heartbreak Hotel, Harry Potter and the Sorcerer’s Stone, Harry Potter and the Chamber of Secrets, Mrs. Doubtfire, Stepmom, Rent, Bicentennial Man, Nine Months, I Love You, Beth Cooper. Također je producirao i treći nastavak Harry Potter franšize Harry Potter and the Prisoner of Azkaban, te filmove The Help, Percy Jackson & The Olympians: The Lightning Thief, Fantastic Four, Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer, Christmas with the Kranks, Jingle All the Way, Night at the Museum, Night at the Museum: Battle of the Smithsonian i mnoge druge. Njegov sljedeći projekt je Pixels u kojem glume Adam Sandler, Michelle Monaghan, Peter Dinklage i Sean Bean. MARY McLAGLEN (izvršna producentica) unuka je oskarovca Victora McLaglena (The Informer, The Quiet Man) i kćer redatelja Andrewa McLaglena (McLintock!, Shenandoah, The Rare Breed). Prvi film koji je producirala bio je Cold Feet, a radila je kao izvršna producentica filmova Real Steel, The Guilt Trip, Dodgeball: A True Underdog Story, Pay It Forward i Envy, te koproducentica One Fine Day, Sgt. Bilko, Moonlight and Valentino, The Client i Sommersby. Radila je na sedam filmova Sandre Bullock: All About Steve, The Lake House, Miss Congeniality 2: Armed and Fabulous, Two Weeks Notice, Divine Secrets of the Ya-Ya Sisterhood, Practical Magic i Hope Floats, a Noć u Muzeju: Tajna grobnice je njezina četvrta suradnja s Shawnom Levyjem s kojim je radila i na The Internhip i This Is Where I Leave You. JOSH McLAGLEN (izvršni producent) radio je na brojnim slavnim filmovima s najpoznatijim holivudskim redateljima. Neki od njih su Tango and Cash, Alien 3, Titanic, The X-Files, Cast Away, The Polar Express, Beowulf, Avatar, Night at the Museum, Night at the Museum: Battle of the Smithsonian, Date Night, Real Steel te očekivani X-Men: Days of Future Past. Dvaput je bio nominiran za nagradu DGA – za Avatara 2009. godine i Titanic 1997. godine. Jedan je od pionira motion capture tehnologije. DAN LEVINE (izvršni producent) predsjednik je kompanije 21 Laps Entertainment, Shawna Levyja, a prije toga bio je izvršni potpredsjednik produkcije u kompaniji Paramount Pictures, te nadgledao projekte kao što su Cloverfield, G.I. Joe, Friday the 13th, Shooter i Stardust. Ranije je radio u kompaniji Dimension Films i na filmu The Amityville Horror, te u kompaniji Jersey Films, gdje je bio izvršni producent poznate komedije Along Came Polly i filma Freedom Writers kompanije Paramount. Neki od ostalih filmova su Super Troopers, Camp, L.A. Confidential, Fight Club, A Time To Kill i City of Angels. Prošle godine bio je izvršni producent na komediji The Internship s Vinceom Vaughnom i Owenom Wilsonom. GUILLERMO NAVARRO (direktor fotografije) osvojio je Oscara za svoj rad na Pan’s Labyrinth Guilllerma del Toroa, s kojim je nastavio surađivati na filmovima Cronos, The Devil’s Backbone, Hellboy, Hellboy II: The Golden Army i Pacific Rim. Nedavno smo njegov rad mogli vidjeti u filmovima The Twilght Saga: Breaking Dawn Part 1 i The Twilight Saga: Breaking Dawn Part 2, I Am Number Four, The Resident, Night at the Museum, Desperado, Four Rooms, From Dusk Till Dawn, te mnogim drugim filmovima i u dokumentarcu It Might Get Loud. Također je za redatelja Nicolasa Echverria snimio Cabeza de Vaca koji se natjecao za najbolji strani film na Oscarima. MARTIN WHIST (dizajner produkcije) produkcijski je dizajner i priznati visokoobrazovani umjetnik koji redovito izlaže slike i skulpture na međunarodnim izložbama. Već petnaest godina radi na filmu i reklamama na svim aspektima umjetničkog stvaranja, od izrade stolarije do produkcijskog dizajna. Film Super 8, redatelja J.J. Abramsa radio je 2011., a noviji filmovi su mu The Cabin in the Woods, The Factory, Devil, The Promotion, Cloverfield, Smokin’ Aces i Tenacious D in the Pick of Destiny. Bio je umjetnički direktor filmova The Island, Along Came Polly, Down with Love, Phone Booth i Lemony Snicket’s A Series of Unfortunate Events. DEAN ZIMMERMAN (montažer) iz obitelji je slavnih montažera. Otac mu je slavni Don Zimmerman, zvani “Big D”. Prvi film koji je samostalno montirao bio je Date Night, a ostali naslovi su mu Gulliver’s Travels, Real Steel, Mirror Mirror i The Watch, This is Where I Leave You, The Internship, Real Steel, Night at the Museum: Battle of the Smithsonian i Date Night. ALAN SILVESTRI (glazba) već više od trideset godina sklada i utire nove glazbene putove uzbudljivim i svježim melodijama kojima osvaja Hollywood i gledatelje diljem svijeta. Počeo je kao bubnjar, ali uskoro razvija ljubav za klarinet, saksofon i gitaru. Studirao je skladanje na koledžu Berklee u Bostonu. Nedavno je skladao glazbu za A Million Ways to Die in the West, Captain America: The Winter Soldier, Thor: The Dark World i The Croods. Nakon Berkleeja Alan odlazi na američku turneju s Wayneom Cochranom i bendom C.C. Riders. Ubrzo seli u Hollywood i radi glazbu za svoj prvi film 1972. godine pod nazivom The Doberman Gang. Nastavlja raditi glazbu za manje poznate filmove, a probija se kao skladatelj radom na drugoj sezoni serije ChiPs. Njegov rad primjećuje Robert Zemeckis, te mu daje sjajnu priliku na filmu Romancing the Stone. Tako je počela iznimno uspješna suradnja koja se nastavila serijalom Back to the Future te filmovima Who Framed Roger Rabbit, Forrest Gump (nominacija za Oscar za glazbu), Contact, What Lies Beneath, Cast Away (Grammy za najbolji instrumental), The Polar Express (pjesma Believe, koju je napisao s Glenom Ballardom osvaja Grammy te nominaciju za Oscar), Beowulf, A Christmas Carol i Flight. Radom na više od 100 projekata Alan se dokazao u svim žanrovima, od akcije (Predator, The Abyss, Identity, G.I. Joe- The Rise of Cobra), preko vesterna (Young Guns 2, The Quick and the Dead) i fantastičnih filmova (Stuart Little, Lilo and Stitch, Night at the Museum, Captain America i The Avengers) do komedije (Father of the Bride, The Parent Trap, What Women Want) i drame (The Perez Family Maid in Manhattan). S obitelji Silvestri bavi se vinogradarstvom i proizvodi izvrsna vina od grožđa Chardonnay, Pinot Noir i Syrah. ERIK NASH (supervizor vizualnih efekata) ima bogatu karijeru dugu tri desetljeća. Bio je nominiran triput za Oscara, za svoj rad na filmovima I, Robot, Real Steel i Iron Man 3. Kao supervizor vizualnih efekata radio je na filmovima poput Pirates of the Caribbean: At World’s End, Armageddon i O Brother, Where Art Thou?, a prije toga kao direktor fotografije i vizualnih efekata na filmovima Apollo 13, Star Trek: Nemesis, Stealth and Titanic. Za svoj rad na serijama Star Trek osvojio je dvije Emmy nagrade. MARLENE STEWART (kostimografkinja) ima magisterij iz engleske povijesti sa Sveučilišta UC Berkeley i diplomu iz dizajna koju je zaradila nakon studija na Fashion Institute of Design & Merchandising. Iza sebe ima dugu i uspješnu karijeru, a radila je s nekim od najprominentnijih filmaša današnjice. Stewart je veteranka glazbenih spotova, a surađivala je sa zvijezdama poput Smashing Pumpkins, The Bangles, Eurythmics, The Rolling Stones, Janet Jackson i Debbie Harry. Išla je na turneju s Madonnom tri puta i dizajnirala odjeću za neke od njenih najslavnijih spotova kao što su Vogue, Material Girl, Like a Prayer i Express Yourself. Spot Vogue donio joj je MTV Music Video Award za najbolju kostimografiju. Čitavo to vrijeme dizajnirala je linije moderne ženske odjeće Covers koje su se prodavale u trgovinama u New Yorku, Londonu, Tokiju, Parizu, Milanu i Rimu. Neki od filmova koje je radila su Real Steel, Ivica i Marica: Lovci na vještice 3D, Date Night, Night at the Museum, Tropic Thunder, Stop-Loss, The Holiday, Hitch, 21 Grams, Ali, Coyote Ugly, Gone in 60 Seconds, Enemy of the State, The Phantom, True Lies, Terminator 2, JFK, The Doors i Siesta. |
Slažem se