IZVORNO IME: Mune, le gardien de la lune |
REDATELJ: Alexandre Heboyan, Benoît Philippon | ŽANR: animirani |
ULOGE: Zoran Pribičević, Siniša Ružić, Renata Končić Minea |
TRAJANJE FILMA: 85 min | GODINA: 2015 | DRŽAVA: Francuska | PLAKAT FILMA |
POČETAK PRIKAZIVANJA: 20.08.2015 |
SADRŽAJ FILMA: |
Kada faun imenom Mune postane čuvar Mjeseca, nespretnom nezgodom u opasnost dovede Mjesec i Sunce. To iskoristi zli i korumpirani titan Necrossa koji Sunce želi samo za sebe, čime će poremetiti ravnotežu dana i noći. Stoga Mune, uz pomoć prijatelja Glima i ratnika Sohonea, koji je ujedno čuvar Sunca, odlazi na uzbudljivu pustolovinu kako bi Sunce i Mjesec vratio na njihovo mjesto na nebu. VIŠE Mune: Čuvar mjeseca SINK
Izjave redatelja
Kad sam smišljao ovu priču o Čuvarima Sunca i Mjeseca, zamišljao sam zapanjeno lice djeteta koje otkriva misterij noći koja stiže nakon dana. Također, želio sam podići svijest o prilično temeljnom ekološkom pitanju - kakav bi utjecaj na naš planet imao nestanak Sunca i Mjeseca? Međutim, pravi izazov bio je održati poetičku koherentnost projekta bez stvaranja filma koji bi bio potpuni plod mašte. Morao se svidjeti najširem mogućem gledateljstvu, prenijeti istinski bajkoviti osjećaj bez kompromitiranja vlastitog identiteta. Da bismo očuvali čistoću projekta i istovremenu mu dali osjećaj klasike i pristupačnosti, morali smo pronaći pravi ritam i ravnotežu između akcije, humora i romantike. Benoît Philippon Cilj mi je bio da film Mune - čuvar mjeseca bude sinteza klasika animacije - zlatnih godina Disneya i filmova koje potpisuju Miyazaki, Paul Grimault i Michel Ocelot. Da ne zaboravimo moderni doprinos slavnih blockbustera iza kojih stoje Pixar i DreamWorks. Film Mune sjajna je animirana bajka i, istovremeno, moderni 3D film. U njemu se stapaju akcija, avantura, osjećaji i humor, a posjeduje i snoliku epsku dimenziju. Taj film također odlučno odbacuje moderne animacijske kodove. Posebno je složen stoga što su naši likovi križanci ljudi, životinja i tvari. Za razliku od većine filmova čija se stilizacija oslanja na 3D te sjene i različite nijanse sive, koristili smo tvar i teksture da bismo ostvarili svoje želje i ciljeve. Alexandre Heboyan BENOÎT PHILIPPON (redatelj) Scenarist i redatelj Benoît Philippon jednako uspješno stvara komedije i akcijsko-avanturističke filmove. Njegov debitantski film Sueurs (producent Samuel Hadida) privukao je pažnju neovisnih američkih producenata Christine Vachon i Frédérique Dumas (Orange Studio). Prema vlastitom scenariju režirao je film Lullaby (glume Forest Whitaker i Rupert Friend). Nakon toga Philippon i Jérôme Fansten snimili su animiranu seriju Mune - čuvar mjeseca. Mune su režirali Philippon i Alexandre Heboyan. Kako je nastao ovaj projekt? Isprva je Mune - čuvar mjeseca trebao biti kratkometražni igrani akcijski film u stilu Terrya Gilliama. Kad sam se počeo baviti pisanjem scenarija, osmislio sam lik koji je skinuo mjesec s neba harpunom i konopom. Uskoro sam shvatio da to ne drži vodu za kratkometražni film. Međutim, animacija je otvorila vrata novog carstva mogućnosti i potakla moju maštu. Na kraju sam usnio organski svijet oko Mjeseca i Sunca i svi su se likovi uklopili. Jesu li proces pisanja scenarija i estetski kodovi filma utjecali jedno na drugo? U potpunosti. Ispočetka sam sastavio svojevrsnu kozmogoniju filma, uključujući likove, lokacije, karakteristike planeta na kojem se odvija akcija, objašnjenja za smanjenu veličinu Sunca i Mjeseca… a pronašao sam i premisu filma - kretanje u potragu za Suncem koja je svojevrsna potraga za Svetim Gralom. Tad su mi se pridružili dizajner likova Nicolas Marlet i umjetnički direktor Aurélien Prédal. Upravo tijekom faze razvoja vizualnog izgleda filma došli smo na ideju pokretnih hramova, tako da su grafički dizajn i predlošci uvelike utjecali na zaplet i drastično promijenili naraciju. Postupno smo zatim tesali scenarij sve dok nije bio spreman. Kako ste razvili likove? Svaki je lik dobio poseban organski identitet koji odgovara elementu iz okoliša - Mune je biće šume, Glim je od voska - topi se na suncu i smrzava noću, Sohone je mineral, neuništivi jantar. Kad smo to utvrdili, sve se uklopilo u zaplet - ako Mune skine Mjesec s neba, mora postojati zloćo koji želi Sunce, pa se dan i noć udružuju da bi povratili sjajnu zvijezdu. Oduvijek mi se sviđa ideja o udruživanju suprotnih strana radi zajedničkog cilja. Zahvaljujući svojoj avanturi, ti likovi odrastaju. Mune je nevin na početku, no s vremenom postupno prihvaća odgovornost koju mu donose njegove moći i sazrijeva u velikog Čuvara Mjeseca. Glim je dirljiva, ona je neprekidna tema svih mojih projekata - lik s “hendikepom” - budući da je od voska, silno je krhka, no njena hrabrost dokazuje da je jedan od najsnažnijih likova filma. Zapravo, ona spašava Sunce. Sviđa mi se ta ideja potpune promjene ličnosti. S druge strane, Sohone je njihova potpuna suprotnost - želio sam da bude arogantni div. Otkud crpite inspiraciju? Volim ju crpiti iz različitih izvora. Primjerice Mune je inspiriran fantastičnim, poetičnim likom koji ne govori mnogo, ali pobuđuje nepodijeljenu empatiju - to je Edward Scissorhands. Ponešto nam je dao i Spiderman. A tu su i Buzz Lightyear (Toy Story) i Han Solo. Objasnite nam sile zla. Odlučio sam da Zlo želim predstaviti pomoću lave. Fasciniraju me podmorske vulkanske erupcije. Necross je stoga vulkan koji eruptira kad se razbjesni. Očito ima mračnu stranu kao Darth Vader. I njegovi minioni Mox i Spleen su mali vulkani. Mox je neprekidno bijesan, kao Joe Dalton, dok Spleen istinski ne voli biti loš. Aurélien Prédal i Nico Marlet imali su sjajne ideje vezane uz njega - ogromnu stijenu s rukama koje vise i vuku se, ostavljaju trag putem kojim prođe… A Phospho? Dosjetio sam se da postoji svijet čiji izvor svjetlosti nisu ni Sunce ni Mjesec - podmorski svijet nastanjen zadivljujućim fosforescentnim bićima. Tako smo zamislili zmaja koji svijetli u svijetu mraka. Phospho je naš Obi-Wan Kenobi, iako smo željeli izbjeći klišej starijeg mudraca. Zato imamo inspirativnog zmaja sprčkanog lica koji govori kao pijani irski mornar! Kakav je suradnik Alexandre Heboyan? Poznajemo se odavna. Pozvao sam ga da zajedno režiramo Mune, ali zapravo više zasluga pripada njemu jer je ušao u svijet koji nije bio njegov, a tako se brzo prilagodio. Na koncu smo prestali komunicirati jer to više nije bilo potrebno - bili smo na istoj valnoj duljini. ALEXANDRE HEBOYAN (redatelj) Alexandre Heboyan diplomirao je na prestižnom Gobelins art school. Animirani redateljski prvijenac bio mu je La Migration Bigoudenn koji mu je donio brojne nagrade (Siggraph nagrada žirija, Canal+ Award at Emagiciens, Ars Electronica Prize, itd). Karijeru je počeo radeći kao animator na filmu Azur et Asmar (Michel Ocelot), a zatim ga je DreamWorks angažirao za filmove Kung Fu Panda i Monsters Vs. Aliens. Želja za režiranjem vratila ga je u Francusku gdje su on i Benoît Philippon režirali Mune - čuvar mjeseca. Što vas je privuklo projektu koji je pokrenuo Benoît Philippon? Sviđao mi se njegov originalni pristup bajci, kombinaciji poezije, avanture i humora. Benoît je već razradio glavni lik (Mune), primjerice, opisujući ga kao “tipa s velikim ušima i krznom, samo u plavoj boji”. Sve su poetske situacije već postojale. Očito, proveli smo mnoštvo vremena istražujući i dizajnirajući, ali film je već imao solidne temelje. Kako je to biti ko-redatelj? Benoît ima iskustvo s pisanjem scenarija i režiranjem akcijskih filmova, dok moje iskustvo leži u animaciji, tako da je naša suradnja bila jako stimulativna. Nadugo smo raspredali o svemu da bismo osigurali da sve bude kako treba. A tu je bio i ko-scenarist Jérôme Fansten. Neprekidno smo nabacivali nove ideje. Je li Vaše iskustvo rada u SAD-u za DreamWorks bilo od koristi za ovaj film? DreamWorks bi za isti film angažirao do 300 ljudi u precizno razrađenu i izvrsno organiziranu grupu stručnjaka. Tamo sam shvatio značenje timskog rada, komuniciranja, dijeljenja informacija,… Na filmu Mune surađivalo nas je 150, tako da je moje iskustvo iz velikog studija u SAD-u bilo neprocjenjivo. Nicolas Marlet, kojeg ste upoznali radeći za DreamWorks, također se priključio ovom projektu još u ranoj fazi. Točno. Nicolas je jedan od najboljih dizajnera likova u današnjoj animaciji. Radio je za Shark Tale, Over the Hedge, How To Train Your Dragon i Kung Fu Panda. Čim sam mu rekao za Mune, odgovorio je da želi dizajnirati naše likove! Nicolas je prva vila-kuma koja je ovaj film obasula svojom čarobnom prašinom. Kako ste dizajnirali različite lokacije prikazane u filmu? Poigravali smo se sa suprotnostima između svjetova dana i noći. Svijet dana je civiliziran, dok noću naša plemena žive s biljkama. Da bismo ih mogli razlikovati, dodijelili smo im snažne kromatske kodove. Nemojte zaboraviti niti podzemni svijet, brlog titana Necrossa u središtu planeta, u sjeni crvenog i narančastog. Film je vizualno jedinstven. Ideja je bila stvoriti 3D okoliš koji će se razlikovati od američkih produkcija, posebno od Pixara koji već 15 godina postavlja standarde (Toy Story, The Incredibles i Finding Nemo). Uspjeli smo stvoriti jedinstvenu teksturu i boju zahvaljujući umjetnicima, a ne računalima. Kako ste organizirali rad u Parizu i Montrealu? Tijekom 18 mjeseci radilo se na razvoju projektu i dizajnu likova i okoliša u Parizu, dok se stvarna slika stvarala u Kanadi. Jonathan Germain i Stéphane Stoll došli su u Pariz da bismo osigurali da svi radimo na isti tehnički i umjetnički način. Zatim sam ja putovao u Montreal gdje je tim vodio Jonathan Germain, odgovoran za pretakanje naše vizije u 3D. Iako se radi o bajci, film je često zabavan. Da biste dobili dozu humora, umjetnici moraju imati slobodu izražavanja unutar zadanog okvira. Uvijek sam ih ohrabrivao na to - oni su od početka likovima udahnjivali vlastiti smisao za humor. Kako 3D doprinosi ovom filmu? Budući da film donosi priču o Suncu i Mjesecu kroz zemlju snova i podzemlje, željeli smo 3D iskoristiti za transponiranje “solarnog” svijeta - željeli smo dubinu kadrova, veći volumen. S druge strane, noću nema života, prostor je skučen i 3D naglašava kontrast između ta dva okoliša. 3D smo koristili i za podzemni svijet, gdje nam je trebalo dubine. Međutim, scene sna su u 2D. Zbog čega? Snovi i noćne more prikazuju paralelni svijet u kojem likovi nailaze na čudna i predivna stvorenja. Željeli smo da se to razlikuje od ostatka filma i zbog toga smo odabrali 2D. Pomogao nam je mali pariški studio La Cachette čiji talentirani umjetnici rukom crtaju i animiraju sličicu po sličicu. S kojim ste se najvećim poteškoćama suočili? Najviše s obiljem tvari i teksture - primjerice, kad svjetlost sja kroz vosak. S druge strane, naši likovi imaju širok spektar realističkih izraza lica za svaku emociju. Nadalje, imamo čiste crtane likove čija je jedina svrha nasmijati gledatelje. A tu su i stilizirani likovi, kao što je Phospho. Da bi se svi međusobno uklopili, bilo je važno uskladiti film tako da ima jedinstvenu DNK. I, na kraju, tu su velike varijacije u veličinama - od minijaturnih pauka i mrava do ogromnih kamenih stvorenja viših od 300 metara. |
Slažem se