IZVORNO IME: Self/less |
REDATELJ: Tarsem Singh | ŽANR: drama, triler, ZF |
ULOGE: Ryan Reynolds, Ben Kingsley, Matthew Goode |
TRAJANJE FILMA: 117 min | GODINA: 2015 | DRŽAVA: SAD | PLAKAT FILMA |
POČETAK PRIKAZIVANJA: 16.07.2015 |
SADRŽAJ FILMA: |
Izvan tijela naći će se Ben Kingsley koji glumi izuzetno bogatog, ali neizlječivo
bolesnog čovjeka koji će učiniti nešto radikalno kako bi preživio. Odlučuje prenijeti svoju svijest u zdravo tijelo mladog, nepoznatog čovjeka. Tek kada počne uživati u svojoj besmrtnosti, shvaća koliku je cijenu morao platiti. VIŠE Izvan/sebe
Kad bih bar imao više vremena za život… Ovako svi mi mislimo i osjećamo se. No, što kad bi mogli dobiti dodatno vrijeme - po određenoj cijeni? U ovom provokativnom psihološkom znanstveno-fantastičnom trileru redatelj Tarsem Singh istražuje posljedice vječnog života.
Milijarder, industrijalac Damian Hale (glumi ga dobitnik Oscara Ben Kingsley) odavno je vladar svojeg svemira kojim upravlja iz New Yorka. Otuđio se od kćeri, aktivistice Claire (Michelle Dockery poznata po ulozi u „Downton Abbey“), a jedino je povezan s dugogodišnjim prijateljem i desnom rukom, Martinom O’Neilom (Victor Garber). Kad mu je dijagnosticiran rak, Damian je odlučan podvrći se radikalnom medicinskom postupku koji će za njega pokrenuti sat unatrag. Taj mu postupak nudi Albright (Matthew Goode), briljantni čelnik tajne organizacije koja brine o bogatašima. Za javnost se inscenira njegova smrt, a Damianova svijest je zapravo preseljena u tijelo zdravog čovjeka (Ryan Reynolds), mlađega od njega nekoliko desetljeća. Operaciju smatraju uspješnom. Dok se prilagođava novom tijelu i novom imenu (Edward) i započinje drugi život u New Orleans, sprijatelji se s Antonom (Derek Luke). No, uznemirujuće slike koje mu preplavljuju svijest nije lako objasniti Albrightovim riječima da „besmrtnost ima neke popratne pojave“. Kad ga privuče samohrana majka Madeline (Natalie Martinez), Damian počinje otkrivati misterij Edwardova porijekla - i onih koji bi ubili da zaštite organizaciju. Damian se sad bori za vlastiti život i za živote na koje je utjecao. Focus Features i Endgame Entertainment u produkciji Ram Bergman predstavljaju film Tarsema Singha Izvan/Sebe. U filmu glume Natalie Martinez, Matthew Goode, Victor Garber, Derek Luke, Michelle Dockery i Ben Kingsley. Podjelu uloga potpisuju Mary Vernieu, CSA, i Venus Kanani, CSA; glazbu Antonio Pinto; kostimografiju Shay Cunliffe; montažu Robert Duffy, a scenografiju Tom Foden. Direktor fotografije je Brendan Galvin. Izvršni producenti su Julie Goldstein, Dave Pomier i Lia Buman, a producenti Ram Bergman, James D. Stern i Peter Schlessel. Scenarij su napisali Alex Pastor & David Pastor, a film je režirao Tarsem Singh. A Focus Features Release. O PRODUKCIJI Braća David i Alex Pastor kažu da njihovu kreativnost motivira ono što ih noću drži budnima. David objašnjava: „Svi razumijemo želju za duljim životom. Željeli smo napisati scenarij o moćnom liku koji ima sve, ali čije ga tijelo izdaje te koji shvati da mu njegovo bogatstvo može kupiti nov život. Odlučili smo da se nećemo baviti tehničkim aspektima revolucionarne nove tehnologije, već stvoriti bajkovitu priču. Zanimale su nas moralne posljedice.“ Alex dodaje: „Što smo više razgovarali o tome, to sam bio više uzbuđen pomišlju na to koja je ne-novčana cijena takvog čina, koja se moralna i etička pitanja postavljaju - a to su univerzalne teme.“ David tvrdi: „Smrt nam je svima zajednička. To je veliki upitnik na kraju puta. Jesmo li spremni na to?“ Alex odgovara: „Mislim da nitko nikad nije stvarno spreman na smrt. Genetski smo programirani za borbu za preživljavanje i za život koliko god je dulji moguć.“ Tarsem Singh kaže: „Tražio sam nešto što bi bilo manje fantastično. Ovaj scenarij odvija se u budućnosti udaljenoj 20 minuta, tako da ga uopće nisam doživio kao znanstvenu fantastiku. Ali, svakako je triler s puno akcije, a upravo takav scenarij sam tražio.“ Singh se pita: „Bi li itko od nas želio živjeti vječno u tijelu koje stari, s kateterom? Ili bismo željeli neku drugu opciju? To je rasprava koja će se sigurno održati, obzirom na crno tržište na kojem danas novcem možete kupiti sve - od ukradene jetre do daleko više toga. Naš um može živjeti daleko dulje od naših fizičkih tijela, ali što tu možemo učiniti? Da su Einstein ili Steve Jobs živjeli malo dulje, napravili bi daleko više toga za čovječanstvo.“ Producent Ram Bergman napominje: „Kad sam dobio scenarij, osjećao sam da se s tim konceptom može poistovjetiti mnoštvo ljudi. Utemeljen je u stvarnosti. I tako imamo film koji je triler, ali i koji postavlja brojna pitanja.“ Jim Stern dodaje: „Film Izvan/Sebe je klasični pogled na cijenu Faustovske nagodbe. Znao sam da će izazvati brojne rasprave. David i Alex su, poput zmije, promijenili kožu. Ovaj film ima mnoštvo elemenata s kojima će se gledatelji moći poistovjetiti - kako se iskupiti, dobiti drugu šansu, zgrabiti mogućnost za više zabave u životu.“ Bergman kaže: „Na prvom sastanku Tarsem nam je izložio svoju viziju inspiriranu trilerima koje je tijekom 1960.-ih i 1970.-ih snimao Roman Polanski.” Stern dodaje: „Tarsem je u cijelosti shvatio kakav bi ovo film mogao biti. S druge strane, dobio je šansu istražiti likove puno dublje, a i priča mu se stvarno svidjela.“ Glumac Ryan Reynolds kaže: „Mislim da svakog gledatelja privlači aspekt ispunjenja želje koji je ključni dio filma. Produljiti život, prevariti smrt - ako imate prave resurse, ovakva znanost ne čini se pretjeranom. Volim likove koji moraju donijeti moralnu odluku, a Damian je posebno zanimljiv jer je moralno fleksibilan. Mislim da će se gledatelji zapitati bi li sami učinili takvo što.“ Alex objašnjava: „Odlučili smo da se Damian mora baviti građevinom - i tako sam sebi graditi spomenike. No, više se nije osjećao besmrtnim. Bio je sebičan, nametao svoju volju svima oko sebe, uzimao što mu je trebalo i nije mario za osjećaje drugih. Time je stekao bogatstvo, ali suočavajući se s kolateralnom štetom na ovom putovanju mora se pomiriti s načinom života koji je vodio.“ Reynolds kaže: „Razlog zbog kojeg Damian odlučuje promijeniti kožu ima narcisoidni element, ali vjerujem da se u sebi bori s nekim stvarima koje je u životu učinio i želi drugu šansu te mu je i stoga to toliko privlačno.“ Ben Kingsley kaže: „Mislim da je Damian uvijek imao veličanstveni ego. Iznimno je kreativan i maštovit. No, taj moćan čovjek ne sudi sam sebi preoštro. Iako mu nije preostalo previše vremena, on svaki dan ide na manikuru, masažu, kod brijača i krojača - i uporno poriče da umire. Trebao sam tu njegovu ranjivu stranu prikazati tako da svaki gledatelj u njemu prepozna sebi blisku i dragu osobu. Naš redatelj Tarsem Singh je savršen. Budući da je porijeklom s Indijskog potkontinenta, uvelike smo raspravljali o bogatoj kulturi čiji je važan element reinkarnacija. Damian se treba reinkarnirati i nalazi genija, Albrighta, koji će mu to omogućiti - bez obzira što taj postupak košta cijelo bogatstvo. Uz Tarsemovu poetičnost i mitologiju priče, Damian je kralj koji umire i ponovo postaje princ.“ Singh naglašava: „Damian je čovjek koji ima sve osim vremena, ali je sebičnjak koji nikad nije sredio svoj privatni život i koji nikad neće uspjeti izbrisati svoju prošlost. Vjerujem da je sve u mozgu, a da je srce samo pumpa. U filmu Izvan/Sebe Damian se suočava s odlukom da postane drugačiji čovjek.“ Goode se povjerava: „Jedini put kad sam bio stvarno izvan sebe bilo je kad sam trebao zapamtiti dijalog sa Sir Benom. Bilo je to van-tjelesno iskustvo - snimiti scenu s Benom Kingsleyem!“ Reynolds naglašava: „Nažalost, nije bilo šanse da snimim ijednu scenu s Kingleyem - jednako kao što se gusjenica i leptir nikad ne sretnu. No, privilegija je što mogu reći da smo glumili u istom filmu. Upoznali smo se i razgovarali o tome kako iskoristiti ono malo vremena što smo imali - što je i jedna od glavnih tema ovog sjajnog filma.“ Stern je već imao iskustva s filmovima u kojima dvojica glumaca glume isti lik - bio je to Looper (glume Bruce Willis i Joseph Gordon-Levitt). Producent kaže: „Tarsem je s nama razgovarao o kontinuitetu. Svaki je glumac imao svoj stil, a Tarsem bi ih pitao mogu li jedan drugoga ponoviti. U obje inkarnacije psihološka napetost je ključna komponenta njegova putovanja, a gledatelji raspolažu informacijama o kojima likovi na platnu ne raspolažu.“ Victor Garber, koji glumi Damianovog vjernog prijatelja i poslovnog partnera Martina, kaže: „Toliko je preokreta u scenariju koje nisam mogao predvidjeti - s razvojem priče otkrivate da se događa puno više toga nego što ste mogli zamisliti. Od prve sam mislio da je ovaj scenarij istinski inteligentan, potpuno iznenađujuć i sasvim originalan. Danas je toliko ljudi userdotočeno na produljivanje života, ali ljudi odlaze do krajnjih granica. Koliko god mi pokušavali promijeniti sami sebe, i dalje ćemo u svojoj srži biti isti.“ Ben Kingsley i Victor Garber prijatelji su u stvarnom životu, a njihove zajedničke scene dodatno su uvjerljive. Kingsley kaže: „Victor je glumac koji dopušta kolegama ranjivost, a ja sam isti takav.“ Singh dodaje: „Kad ga Sir Ben pogleda, vidite mu u očima prijateljstvo i ljubav.“ Ryan Reynolds i Derek Luke također su prijatelji u stvarnom životu i s lakoćom su prikazali drugarstvo između Damiana i Antona. Reynolds kaže: „Derek je glumac na kojeg možete računati i to baš svakog pojedinog dana.“ Luke objašnjava: „Ono što mi se posebno sviđa kod snimanja filmova jest to što na scenarije još uvijek reagiram kao obožavatelj. U ovom scenariju svidjela mi se dobro pogođena kombinacija drame, napetosti, znanstvene fantastike i uzbuđenja. Za mene, kao glumca, ključno je da sve to djeluje realno. Ryan donosi tu kvalitetu, sposoban je navesti me da vjerujem u priču. Anton pomalo pokazuje Damianu kako živjeti život da bi prestao razmišljati o prošlosti i usredotočio se na ono što dolazi sljedeće. Treba uživati u atmosferi New Orleansa i južnjačkom gostoprimstvu. Anton je intrigantan lik - dobar je momak, ali njegova situacija je sve užarenija!“ Reynolds opisuje: „Taj lik suočava se s organizacijom koja ispod površine krije nešto zapanjujuće što mora ostati tajnom. Damian, s novim identitetom kao Edward, postaje bjegunac. Navikao je kontrolirati sve oko sebe, no odjednom je u situaciji u kojoj nema nikakvu kontrolu.“ Redatelj kaže: „Kako se zaplet pretvara u potjeru i borbu, surađivali smo sa scenaristima na tome da priča dobije element Ivice i Marice - mrvice koje će moći slijediti. Volim pitanja i odgovore nuditi vizualno, pa je ideja bila da Damian nešto vidi - bilo u svojem umu ili na fotografiji - što mora istražiti. Ono na što nailazi vodi ga do otkrivanja mračnijih nota priče.“ Singh kaže: „Te njegove slike na filmu se vide vrlo kratko, jer on želi pobjeći od njih. Nisu toliko lijepe koliko su intruzivne.“ Natalie Martinez, koja glumi Madeline, kaže: „Kad se njih dvoje upoznaju, njegov um se dodatno fragmentira, ali i uzdigne na višu razinu. Tajne počnu izlaziti na vidjelo. Kad se on pojavio na njenim vratima, ona je osjetila da nešto nije u redu - i vrata pakla se otvaraju.“ Bergman opisuje: „Stvari donekle izmaknu kontroli kad se u filmu pojavi Madeline, ali ona je ujedno i emocionalna srž filma. To je snažna žena jer takvom mora biti. Kad se Natalie pojavila na audiciji, bila je naš prirodan izbor.“ Reynolds naglašava: „Natalie je na neki način imala najteži zadatak u filmu jer upravo ona postaje oči i glas gledatelja. Ona svojoj ulozi daje šarm i toplinu.“ Martinez priznaje: „Čim sam pročitala scenarij shvatila sam da su sve moje scene iznimno emotivne i dramatične. Film Izvan/Sebe je film o drugoj šansi - i to ne samo za Damiana. Većina likova je suočena, ili se u prošlosti morala suočiti, s moralnim pitanjima i izborima. Damian je živio pod staklenim zvonom, on je alfa osoba, ima više novca no što može prebrojati i nije bio nesebičan. A zatim dobije šansu da se iskupi kao drugačija osoba drugačijoj grupi ljudi.“ Reynolds opisuje: „Kad Damian preseli svoju svijest i umre, za sobom ostavlja nered. Pokušao se pomiriti sa svojom odraslom kćeri Claire [glumi ju Michelle Dockery], ali nije uspio zatvoriti to poglavlje. Ipak, u novom životu dobije novu inspiraciju, čak i u trenucima velike opasnosti. Nauči da predaja ne znači nužno gubitak. Najveći njegov dobitak je kad nauči živjeti u sadašnjem trenutku i žrtvovati se.“ Reynolds zaključuje: „Naslov našeg filma svaki od glavnih likova u priči tumači drugačije. I svaki od gledatelja morat će odlučiti što znači njemu.“ |
Slažem se