IZVORNO IME: The Imitation Game |
REDATELJ: Morten Tyldum | ŽANR: biografski, drama, triler |
ULOGE: Benedict Cumberbacht, Keira Knightley, Charles Dance |
TRAJANJE FILMA: 114 min | GODINA: 2014 | DRŽAVA: Velika Britanija, SAD | PLAKAT FILMA |
POČETAK PRIKAZIVANJA: 01.01.2015 |
Datum prikazivanja je informativnog karaktera i kao takav je podložan promjenama. |
NAGRADE: Dobitnik nagrade Oscar za: Adaptirani scenarij Nominiran za nagradu Zlatni globus u pet kategorija: najbolji film (drama), glavna muška uloga, sporedna ženska uloga, scenarij i originalna glazba. |
SADRŽAJ FILMA: |
Film Igra oponašanja snimljen je prema istinitoj priči Alana Turinga, genijalnog britanskog matematičara i informatičara koji je tijekom Drugog svjetskog rata uspio dekodirati šifrirani komunikacijski sustav kojeg su nacisti koristili u međusobnoj komunikaciji. Jednako intrigantan bio je i njegov privatan život.
VIŠE Igra oponašanja IGRA OPONAŠANJA je dramatični prikaz života i rada jednoga od najneobičnijih heroja Britanije, Alana Turinga. Benedict Cumberbatch (The Fifth Estate, Star Trek Into Darkness, televizijski "Sherlock") i Keira Knightley (nominirana za nagradu BAFTA-e za Atonement, nominirana za Oscara za Pride and Prejudice) u filmu glume kao Turing i njegova saveznica Joan Clarke, a uz njih glume i Matthew Goode (Stoker, A Single Man), Mark Strong (Tinker Tailor Soldier Spy), Rory Kinnear (Skyfall), Charles Dance (Gosford Park, "Game of Thrones"), Allen Leech (In Fear, "Downton Abbey") i Matthew Beard (An Education). Norveški filmaš Morten Tyldum, koji je 2012. bio nominiran za nagradu BAFTA-e za Headhunters, režirao je film prema scenariju koji je Graham Moore napisao na temelju knjige Alan Turing: The Enigma čiji je autor Andrew Hodges. Producenti filma su Teddy Schwarzman (Black Bear Pictures), Ido Ostrowsky i Nora Grossman (Bristol Automotive). Izvršni producent je Moore, a koproducent je Peter Heslop (The King’s Speech). Direktor fotografije je Óscar Faura (The Impossible), montažer William Goldenberg (dobitnik Oscara za Argo), scenografkinja Maria Djurkovic (Tinker Tailor Soldier Spy), kostimografkinja Sammy Sheldon Differ (Kick-Ass), šminka i frizure Ivana Primorac (Anna Karenina), podjela uloga Nina Gold (Les Miserables) i glazba Alexandre Desplat (nominiran za Oscara za Argo). Film je sniman u Engleskoj tijekom osam tjedana, a lokacije uključuju London, Oxfordshire, Buckinghamshire i Dorset, uključujući viktorijansku kuću koja je bila dom Iana Fleminga, napuštenu bazu RAF-a, stanicu Kings Cross, školu Sherborne koju je pohađao mladi Turing i Bletchley Park centar za dešifriranje, dok su neki interijeri snimljeni u studijima HDS/CHAK89 (Middlesex). KRATKI SINOPSIS Tijekom zime 1952. godine britanske su vlasti ušle u dom matematičara, kriptoanalitičara i ratnog veterana Alana Turinga (Benedict Cumberbatch) da bi istražila prijavljenu provalu. Umjesto toga uhapsili su samog Turinga optuživši ga za ‘ogromnu nemoralnost’ koja je dovela do osude zbog krivičnog delikta homoseksualnosti – oni koji su ga optužili nisu znali da inkriminiraju pionira moderne kompjutorizacije. Na čelu šarolike grupe učenjaka, lingvista, šahovskih prvaka i obavještajaca zaslužan je za razbijanje koda njemačkog stroja Enigma iz II. svjetskog rata. Napet prikaz briljantnog i složenog čovjeka prati genija koji je pod ogromnim pritiskom pomogao skratiti trajanje rata i time spasio tisuće života. Film Igra oponašanja režirao je Morten Tyldum, scenarij je napisao Graham Moore, a u filmu glume Benedict Cumberbatch, Keira Knightley, Matthew Goode, Rory Kinnear, Allen Leech, Matthew Beard, Charles Dance i Mark Strong. DUGI SINOPSIS 1927., škola Sherborne, Dorset, Engleska: Petnaestogodišnji Alan Turing je sramežljiv, čudan, usamljen i na njemu se iživljavaju. Mjesece mizerije u tradicionalnoj školi prekinuo je šesnaestogodišnji Christopher Morcom savjetom da se pokuša uklopiti. Među njima se razvija prijateljstvo, a Christopher ga upoznaje sa svijetom kriptografije. Obojica su izvrsni matematičari i uskoro steknu vještinu kodiranog komuniciranja čime skrivaju međusobnu privlačnost od ostatka škole. Christopher odlazi na praznike s roditeljima i ne vrati se u školu na početku novog polugodišta – ravnatelj priopći da je Christopher umro od goveđe tuberkuloze koju je dobio pijući inficirano mlijeko. Turing ostaje sam i izbezumljen. 1939., park Bletchley, Buckinghamshire, Engleska: Turing stiže u utvrđenu viktorijansku kuću na sastanak s mornaričkim zapovjednikom Alastairom Dennistonom koji je na čelu tajne Government Code and Cypher School (Vladine škole za kodove i šifre). Intervju nije prošao dobro. Denniston misli da je mladić arogantan i tup i već ga se sprema ispratiti kad Alan spomene njemački vojni stroj za kodiranje, Enigmu. Denniston naglasi da se Enigmu ne može razbiti, ali Turing veselo odgovori da mu se mora dopustiti da pokuša. Tad se upoznaju Turing, Hugh Alexander koji je vođa grupe, Škot John Cairncross, Peter Hilton s Oxforda te lingvisti Furman i Richards. Denniston im pokaže Enigmu, a Turing jasno da do znanja da nije timski igrač. Stewart Menzies, koji je na čelu novoosnovanog MI6, brzo ga vraća u red i ističe da ljudi umiru dok oni gube vrijeme. Turing stoga napiše Winstonu Churchillu koliko je nezadovoljan organizacijom u parku Bletchley i odjednom se nađe zadužen za tim Enigma po naređenju Premijera. Furman i Richards ne uspiju preživjeti promjenu režima i Turing predloži natjecanje u rješavanju križaljki koje bi pomoglo MI6. Na opću sramotu, pobjednica je djevojka Joan Clarke s Cambridgea. Turing ju potajno uključi u tim Bletchley, riskirajući da ga uhapse zbog toga što joj je dao da analizira Enigma poruke. U međuvremenu on opsesivno radi na vlastitom elektromehaničkom stroju za razbijanje šifri kojeg naziva Christopher. Kako članovi njegova tima postaju sve nezadovoljniji nedostatkom rezultata, Turing se pokušava s njima sprijateljiti, no vjerojatno prekasno. Denniston želi obustaviti projekt, Clarke prijeti da će se vratiti kući i Turing ju, vjerojatno iz očaja, zaprosi. Ona pristane iako zna da je homoseksualac, a nakon što on prekine vezu da bi ju spasio od istrage zbog “posuđenih” Enigma poruka, ona je iskreno razočarana. Odjednom, dolazi do prekretnice. Na zabavi njena prijateljica Helen spomene da presreće brojne poruke od istog njemačkog radio-operatera i da izgleda da postoje riječi koje se ponavljaju i koje bi mogle biti ključ. Turing shvati da sve poruke sadrže pozdrav "Heil Hitler!" Enigma se može razbiti! Iako je kraj još uvijek daleko, Turing napomene da moraju pametno koristiti svoje znanje. Životi će se i dalje gubiti, ali oni ne smiju otkriti svoj uspjeh neprijatelju jer će on zamijeniti Enigmu. Turing uvjeri Menziesa da sačuvaju tajnu od britanskog vrha dok ne usavrše svoju novootkrivenu prednost. Pod kodnim imenom "Ultra", park Bletchley postaje najveće skladište vojne obavještajne službe svijeta i rat je drastično skraćen. Turing i njegova ekipa mogu konačno ponijeti svoje tajne u civilni život. 1952., Manchester, Engleska: Policija dobija poziv u kuću sveučilišnog profesora matematičke biologije u koju je provaljeno. Istražni detektiv Robert Nock misli da je profesor Turing “čudna žrtva” koja kao da nešto skriva. Provjeravajući njegovu prošlost, otkrije da je njegov ratni dosje izbrisan. Sluti da se radi o špijuniranju, ali istraga kreže drugim tijekom kad Turing biva uhapšen. Nock ga ispituje, na svoje olakšanje otkrije njegovu pravu povijest i smuči mu se kad sramežljivi akademik biva osuđen. Clarke ga posjećuje i nalazi drhtavu sjenu Turinga čiji je mozak zamagljen sintetičkim estrogenom – “kemijskim lijekom” na koji je pristao da ne bi morao u zatvor. I dalje pokušava raditi na novijem modelu Christophera, ali više ne može riješiti ni običnu križaljku. 1954.: Policija je ponovno u Turingovoj kući u kojoj je taj genij počinio samoubojstvo – pokraj kreveta našli su načetu jabuku posutu cijanidom. Njegov stroj nije nikad usavršen, iako je potaknuo cijelo polje istraživanja poznato kao “Turingovi strojevi”. Danas ih nazivamo računalima. O PRODUKCIJI Nevjerojatno istinita, a ipak uglavnom nepoznata priča o britanskom kriptoanalitičaru Alanu Turingu proširila se poput požara Hollywoodom u prosincu 2011., kad se scenarij Grahama Moorea za film Igra ponašanja o Turingovom životu našao na prvom mjestu legendarne Crne liste najboljih scenarija. Teddy Schwarzman, koji je na čelu producentske i financijske kompanije Black Bear Pictures, odmah se oduševio scenarijem: “Nisam ga mogao prestati čitati, toliko je bogat i povijesno značajan. Napisano je inteligentno, sa stiliziranim dijalozima, originalan je sa složenom pričom.” Krajem 2009. producenti Nora Grossman i Ido Ostrowsky (Bristol Automotive) čuli su u govoru premijera Gordona Browna ispriku u ime britanske vlade zbog toga kako je tretirala Alana Turinga nakon II. svjetskog rata. Istraživali su i otkrili nevjerojatan život nepoznat većini ljudi, posebno u SAD-u8. O pisanju Turingove biografije razgovarali su na jednoj zabavi gdje je među gostima bio i mladi romanopisac Graham Moore. Počeli su planirati pisanje scenarija, a Moore je inspiraciju našao u radu koji je Turing napisao nakon rata o svojoj metodi otkrivanja je li nešto napravio stroj ili stvarna osoba. To je svojevrsni test koji je za Turinga igra – Igra oponašanja. U jesen 2012. Grossman, Ostrowsky, Moore i Schwarzman udružili su se na odavanju počasti iznimnom životu. Moore kaže: “To je nevjerojatna priča iz života. Da ste ju izmislili, bila bi neuvjerljiva. Čovjek koji je genij, ratni heroj, izumitelj računala i koji je preživio toliko dramatičnih promjena, bio osuđen zbog homoseksualnosti i počinio samoubojstvo.” Schwarzman dodaje: “To je priča koju svijet mora saznati. Svi su dugo radili na razbijanju koda, a on je jednostavno ušetao u park Bletchley i uspio riješiti nerješiv problem. Prihvaćen je jer je jedinstven i kroz svoj je rad spasio bezbroj života. Ovo je priča o čovjeku koji je postigao nešto ni iz čega i utjecao na buduće naraštaje.” Ostrowski kaže: “Imali smo sasvim poseban scenarij, kombinaciju uobičajene biografije, studije likova i trilera. Znali smo da trebamo redatelja koji može biografiju snimiti na potpuno nov način.” Schwarzman nastavlja: “Nekoliko istinski talentiranih redatelja zainteresiralo se za ovaj film, što je za nas bila čast. Budući da su i scenarist i producenti iz Amerike, znali smo da film moramo snimiti u Ujedinjenoj Kraljevini da bismo bili bliže povijesti. Na kraju nas je s nogu oborio Norvežanin Morten Tyldum koji je dobro shvatio motivaciju likova i priču kao priču o ljubavi i gubitku ali i trijumfu.” Moore kaže: “Odmah nakon sastanka s Tyldumom nazvao sam sve druge i rekao da moramo odabrati baš njega. Jednostavno je sve shvatio – i to intuitivno.” Schwarzman dodaje: “Redatelj vas treba inspirirati, treba vjerovati u vlastitu viziju ali i surađivati, biti emocionalno osjetljiv i razumjeti što želite prikazati na platnu. Nakon sastanka s njim osjećao sam da imam puno povjerenje u njegovu viziju filma.” Tyldum kaže: “Ovo je važna priča kojom se odaje počast različitosti i koja naglašava koliko je važno u društvu imati ljude koji razmišljaju drugačije, koji se ne ponašaju prema standardu. Turing je bio suočen s ogromnom nepravdom, ali nikad nije kompromitirao svoje ideale. Svijet je danas bolji zahvaljujući njegovoj hrabrosti.” Redatelj kaže: “Čak i prije nego što sam dobio ovaj film rekao sam da Benedict Cumberbatch mora dobiti ulogu Alana Turinga. Posjeduje mješavinu osjećajnosti i snage, a nema mnogo ljudi koji mogu uvjerljivo glumiti genija.” Moore opisuje: “Kad nam se Benedict pridružio, bilo je to kao da smo dobili na lotu. On je u gotovo svakom kadru filma. Malo je glumaca koji mogu odglumiti takvu ulogu. Turing je genij i homoseksualac koji to skriva i još k tome mora dobiti II. svjetski rat. Benedict nam ne prenosi njegovu inteligenciju, on ju utjelovljuje.” Drugi izazov predstavljala je Joan Clarke, briljantna matematičarka, žena ispred svojeg vremena. Glumi ju za Oscara nominirana Keira Knightley, a Tyldum kaže: “Bio sam sretan što Keira želi glumiti Joan. Predivna je i potpuno različita nego u drugim povijesnim filmovima. Glumi nekoga tko je jednako sposoban i inteligentan kao Turing. Upravo zbog svih kvaliteta koje ona posjeduje, a Alan ne posjeduje, ona postaje toliko važnom osobom u njegovom životu.” Posljednji atom u jezgri parka Bletchley je Hugh Alexander, iznimno zgodan, šarmantan i opsjednut brojkama. Tyldum kaže: “Ako je Mark Strong u kadru, ne možete odvojiti oči od njega. Charles Dance svojoj ulozi daje ogroman autoritet, rođen je za vojskovođu. Rory Kinnear je detektiv Nock, a tu su i Allen i Matthew – silno sam sretan što sam surađivao s ovom glupom glumaca i ne mogu ih dovoljno nahvaliti.” Moore naglašava: “Detektiv Nock – to je izmišljeno ime, priznajem – daje nam drugu perspektivu, on nije loš čovjek, normalan je čovjek, nismo željeli priču u kojoj je Alan tužan lik kojem se događaju ružne stvari, pa smo odlučili njegove zadnje godine prikazati kroz perspektivu izmišljenog detektiva. Iskoristili smo ga da stvorimo misterij oko Turinga – tko je on, što ga pokreće… Nock nije loš ni zao. Nije on kriv za ono što se dogodilo Turingu.” Tyldum opisuje: “Imao sam na umu specifičnu, dinamičnu vizualnu shemu kojom se ne bi žrtvovao realizam. Želio sam da film snimi Óscar Faura – vidio sam kako je snimio filmove The Impossible i The Orphanage. Scenografkinja Maria Djurkovic i kostimografkinja Sammy Sheldon Differ divno su oživjele to razdoblje, nisu ga prikazale glamurozno već intrigantno i stilizirano.” Graham Moore zaključuje: “Priča o Alanu Turingu ima tragičan kraj, ali željeli smo da naš film bude proslava njegova života i rada. Željeli smo da ga gledatelji upoznaju. On se silno razlikuje od svih nas i od svih drugih ljudi koje poznajemo. Nadam se da će ga ljudi shvatiti iako je daleko od nas u povijesti, u vremenu i prostoru, da će shvatiti koliko je nevjerojatno ljudsko biće bio.” O GLUMCIMA BENEDICT CUMBERBATCH (Alan Turing) studirao je dramsku umjetnost na Manchester University i The London Academy of Dramatic Art (LAMDA). Glumio je u filmovima Starter For Ten, Amazing Grace, Third Star, Wreckers, Stuart: A Life Backwards, The Other Boleyn Girl i Atonement, a manje uloge imao je u War Horse (Steven Spielberg) i Tinker Tailor Soldier Spy (Tomas Alfredson). Glumio je i u trilogiji The Hobbit (Peter Jackson), Star Trek Into Darkness, 12 Years A Slave, The Fifth Estate i August: Osage County s Meryl Streep. Dva je puta bio nominiran za nagradu BAFTA-e, jedanput za Critic’s Choice Award i jedanput za Zlatni globus za ulogu Sherlocka Holmesa u adaptaciji priča Conana Doylea (Steven Moffat i Mark Gatiss). Na televiziji je glumio i u "To The Ends Of The Earth" i "The Last Enemy", te kao Stephen Hawking u BBC-evoj drami "Hawking" za koju je bio nominiran za nagradu BAFTA-e. Drugu nominaciju za istu nagradu donijela mu je uloga u BBC-evoj adaptaciji"Small Island". U novije vrijeme glumio je u "Parades End" te bio nominiran za nagradu Emmy. Dvije sezone glumio je s The New Shakespeare Company u Regents Parku, u Lady FromThe Sea, Period Of Adjustment i Hedda Gabler za koju je bio nominiran za nagrade Olivier i Ian Charleson. U The Royal Courtu glumio je u Rhinoceros, The Arsonists i The City, a u National Theatre u After The Dance i Frankenstein (produkcija Danny Boyle) za koju je dobio nagrade Laurence Olivier i Evening Standard. KEIRA KNIGHTLEY (Joan Clarke) Britanka je koja je debitirala kao šestogodišnjakinja u televizijskom filmu Royal Celebration (režija Ferdinand Fairfax). Uslijedile su uloge u "The Treasure Seekers", "Coming Home", "Oliver Twist", "Doctor Zhivago" i "Princess of Thieves". Prvu filmsku ulogu dobila je s 10 godina u Innocent Lies (Patrick Dewolf), a zatim je glumila u The Hole (Nick Hamm), Pure (Gillies MacKinnon), Star Wars: Episode I – The Phantom Menace (George Lucas) s Natalie Portman i Bend It Like Beckham (Gurinder Chadha) za koju je dobila nagradu London Critics’ Circle Film Award za debitanticu godine. Zatim je zapažena njena uloga heroine Elizabeth Swann u Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl (Gore Verbinski, glume Johnny Depp, Orlando Bloom i Geoffrey Rush), a uslijedili su King Arthur (Antoine Fuqua), Love Actually (Richard Curtis), The Jacket (režija John Maybury), Domino (Tony Scott) i nastavci serijala Pirates of the Caribbean - Dead Man’s Chest i At World’s End. Nominacije za Oscara i Zlatni globus zaslužila je kao Elizabeth Bennet u Pride & Prejudice (Joe Wright), a dvije godine kasnije nominirana je za Zlatni globus i nagradu BAFTA-e za Atonement (Joe Wright). Ostali su njeni filmovi The Edge of Love (John Maybury) za koji je scenarij napisala njezina majka Sharman Macdonald, Silk (François Girard), The Duchess (Saul Dibb) za koji je bila nominirana za British Independent Film Award (BIFA), Never Let Me Go (Mark Romanek) za koji je ponovo nominirana za BIFA, Last Night (Massy Tadjedin), London Boulevard (William Monahan), A Dangerous Method (David Cronenberg), Anna Karenina (Joe Wright) i Seeking a Friend for the End of the World (Lorene Scafaria, glumi Steve Carell). Uskoro ćemo ju moći vidjeti u filmovima Jack Ryan: Shadow Recruit (Kenneth Branagh), Can A Song Save Your Life? (John Carney) i Laggies (Lynn Shelton). Na West Endu je debitirala 2009. u komediji The Misanthrope (Moliere, Comedy Theatre, Thea Sharrock) za koju je bila nominirana za nagrade Olivier i Natasha Richardson (Evening Standard Award). 2011. godine je u Comedy Theatre glumila u The Children’s Hour (Lillian Hellman; Ian Rickson). Aktivno podržava Amnesty International, Comic Relief i Women’s Aid; patron je SMA Trusta koji financira medicinska istraživanja dječje bolesti spinalna muskularna atrofija. MATTHEW GOODE (Hugh Alexander) odrastao je u gradu Exeter na zapadu Engleske, a dramsku umjetnost je studirao na University of Birmingham i londonskoj Webber Douglas Academy of Dramatic Arts. Glumio je u The Tempest (Shakespeare) i Blood Wedding (Lorca; Mercury Theatre Company). Na televiziji je glumio u “Dancing on the Edge” (Stephen Poliakoff), “Death Comes to Pemberley” za BBC, pilotu za “The Vatican” (Showtime; režija Ridley Scott), “The Poison Tree”, “Birdsong" (Abi Morgan), "My Family and Other Animals”, "Marple: A Murder is Announced", "He Knew He Was Right" i "A Suitable Vengeance". Njegovi su filmovi A Single Man (Tom Ford, glumi Colin Firth), Watchmen (Zack Snyder), The Lookout, Match Point (Woody Allen), Burning Man, Chasing Liberty, Brideshead Revisited, Imagine Me & You, South from Granada (Fernando Colomo). Stoker (Chan-wook Park, glume Nicole Kidman i Mia Wasikowska) i Belle (Amma Asante, glume Gugu Mbatha-Raw, Tom Wilkinson, Miranda Richardson i Emily Watson). MARK STRONG (Stewart Menzies) studirao je engleski jezik i dramsku umjetnost na London University, a zatim glumu na Bristol Old Vic Theatre School. Strong je višekratno surađivao s brojnim poznatim redateljima među kojima su Guy Ritchie (Sherlock Holmes, RocknRolla i Revolver), Ridley Scott (Robin Hood i Body of Lies za koji je bio nominiran za London Film Critics Circle Award) i Matthew Vaughn (Kick-Ass i Stardust). Ostali su njegovi filmovi Closer to the Moon, Welcome to the Punch, Blood, Black Gold, John Carter, Tinker Tailor Soldier Spy (glumi Benedict Cumberbatch), The Way Back, The Guard, Green Lantern, The Young Victoria, Endgame, Good, Sunshine, Syriana, Oliver Twist, Tristan + Isolde, It’s All About Love, Hotel, Fever Pitch, Sunshine, Miss Pettigrew Lives for a Day i The Eagle. Glumio je i u američkoj verziji nagrađivane britanske serije Low Winter Sun. Za nagradu BAFTA-e bio je nominiran za ulogu u "The Long Firm", a na televiziji je glumio i u "Our Friends in the North", "Births, Marriages and Deaths", "The Jury", "Henry VIII", "Trust", "Emma", "The Buddha of Suburbia" (režija Roger Michell), “Not Even God Is Wise Enough" (režija Danny Boyle) s Helen Mirren, "Prime Suspect 3" (režija David Drury) i "Prime Suspect 6" (režija Tom Hooper). Za nagradu Olivier bio je nominiran za Twelfth Night (Sam Mendes), a glumio je i s Royal Shakespeare Company u Hess is Dead (Danny Boyle); National Theatre u Death of a Salesman i Closer; Royal Court u The Treatment i Thickness of Skin i New Ambassadors Theatre u Speed-the-Plow. U novije vrijeme snimio je Mindscape (Jorge Dorado) i Before I Go to Sleep (Rowan Joffé, glume Colin Firth i Nicole Kidman). RORY KINNEAR (detektiv Robert Nock) pohađao je Oxford University i London Academy of Dramatic Art (LAMDA), a vjerojatno je najpoznatiji kao Bill Tanner iz filmova o Jamesu Bondu Quantum of Solace i Skyfall. Na televiziji je glumio u "Count Arthur Strong", "Southcliffe" (scenarij Tony Grisoni), "Loving Miss Hatto" i "Black Mirror" (Charlie Brooker). Za uloge u Measure for Measure i Hamlet dobio je 2011. Evening Standard Award, dok je za Hamlet bio nominiran i za nagradu Olivier. Nagradu Olivier dobio je za The Man of Mode 2008. godine, dok je kao Iago 2013. Evening Standard Best Actor Award podijelio s Adrianom Lestermom (Othello) u tragediji koju je režirao Nicholas Hytner za National Theatre. Snimio je i Lucan, Cuban Fury, Broken (za koju je dobio nagradu British Independent Film Award za najbolju sporednu mušku ulogu) i Wild Target. CHARLES DANCE (zapovjednik Denniston) glumio je s RSC-om u Henry V i Coriolanus, a u londonskom komercijalnom kazalištu u Good, Long Days Journey Into Night (glumi Jessica Lange) i Shadowlands za koji je dobio nagradu London Critic’s Circle-a. Glumio je i u televizijskim serijama "The Jewel In The Crown" (nominacija za nagradu BAFTA), "Rebecca", "Nicholas Nickleby", "Fingersmith", "Bleak House" (nagrada Press Guild-a i nominacija za međunarodnu nagradu Emmy), "Consenting Adults", “Bad Grandad” (Sky Arts), "Trinity", "Merlin", "Going Postal" (Terry Pratchett), "This September" s Eileen Atkins i "Neverland". Njegovi su filmovi Plenty, White Mischief, Good Morning Babylon, The Golden Child, Alien 3, Last Action Hero, Hilary And Jackie, Michael Collins, Gosford Park, Kabloonak (nagrada za najboljeg glumca - Paris Film Festival 1996.), The Perfect Disagreement i The Shooter. Prvi film koji je režirao prema vlastitom scenariju bio je Ladies In Lavender s Judi Dench i Maggie Smith. Ostale su njegove uloge u Game Of Thrones, There Be Dragons (Roland Joffé), Your Highness (David Gordon Green), Ironclad (glume Derek Jacobi i Brian Cox), Winds of Change, The Awakening, Patrick, Child 44 (glume Tom Hardy i Gary Oldman) i brojne druge. ALLEN LEECH (John Cairncross) studirao je dramsku i kazališnu umjetnost na Trinity College Dublin. Najpoznatiji je kao ‘Tom Branson’ iz nagrađivane serije "Downton Abbey". Bio je nominiran za 4 televizijske nagrade, uključujući za sporednu ulogu u “Downton”, a nominacije za IFTA-e donijele su mu "Love Is The Drug", "Legend" i "Cowboys And Angels". Glumio je i u "Rome", "The Tudors" i "Black Mirror". Od kazališnih uloga izdvajamo Ecstasy (Mike Leigh, Hampstead Theatre i, kasnije, West End), A Streetcar Named Desire (Gate, Notting Hill), The Queen And Peacock, The Morning After Optimism i Da (Hugh Leonard; Abbey Theatre, Dublin). Filmske uloge imao je u In Fear, Grand Piano (Eugenio Mira), The Sweeney, From Time To Time s Dame Maggie Smith, Rewind i Man About Dog. MATTHEW BEARD (Peter Hilton) rođen je u Sheffieldu. Od malih nogu glumi na televiziji u "Soldier, Soldier", "Where The Heart Is", "The Eustace Bros", "The Royal", "Fat Friends", "Sons And Lovers" i "An Angel For May". Diplomirao je englesku književnost na University of York, a već je prije toga dobio nagrade British Independent Film i Evening Standard British Film kao debitant koji najviše obećava za ulogu u And When Did You Last See Your Father?. Uslijedili su Chatroom (Hideo Nakata), An Education i One Day (Lone Scherfig) te The Look of Love (Michael Winterbottom). Na televiziji je glumio u "Rogue" (glumi Thandie Newton) i "Labyrinth" (producent Ridley Scott). Christopher Bailey odabrao ga je za lice svjetske kampanje Burberry. Matthew je u novije vrijeme snimio i Singularity (Roland Joffé) i Posh koji predstavlja njegovu treću suradnju s Lone Scherfig. ALEX LAWTHER (mladi Alan) prvu je profesionalnu ulogu dobio kao šesnaestogodišnjak 2011. godine u drami South Downs (David Hare) u Minerva Theatre, Chichester, koja se kasnije preselila na londonski West End. Uslijedila je uloga u Fault Lines (Ali Taylor) u Hampstead Theatre. Glumio je u kratkometražnom filmu Fear, a zatim u dokumentarnom Benjamin Britten: Peace and Conflict, te dugometražnom X Plus Y snimljenom u Sheffieldu, Yorkshire. O FILMAŠIMA MORTEN TYLDUM (redatelj) karijeru je počeo kao redatelj komedije Buddy koja je dobila nagradu publike na Norwegian International Film Festival, Karlovy Vary International Film Festival i Warsaw International Film Festival te nagradu Amanda Award za najbolji film 2003. 2008. godine bio je nominiran za nagradu Amanda za režiju svojeg drugog filma Fallen Angels. Njegov triler Headhunters najuspješniji je film u norveškoj povijesti i najprofitabilniji film na stranom jeziku u Ujedinjenoj Kraljevini 2012. Bio je nominiran za nagradu BAFTA za najbolji međunarodni film i dobio nagrade Empire za najbolji triler i Saturn za najbolji međunarodni film. Trenutačno radi na Ghostman za Warner Brothers i The Disciple Program za Universal. Sa svojom kompanijom Einar Film režirao je i nagrađivane reklame. GRAHAM MOORE (scenarist i izvršni producent) autor je romana The Sherlockian o životu Sir Arthur Conan Doylea koji je objavljen u 16 zemalja i preveden na 13 jezika (izdavač u Ujedinjenoj Kraljevini: The Holmes Affair). Njegov scenarij za film Igra oponašanja našao se 2012. na vrhu popularne Crne liste scenarija. Priprema televizijske pilote za HBO (režija Michael Mann) i za SKY Atlantic (režija Marc Forster) te filmsku adaptaciju bestsellera The Devil In The White City za Warner Brothers i Leonarda DiCapria koji će imati glavnu ulogu. Graham je rođen u Chicagu i diplomirao na Columbia University 2003. Neko je vrijeme živio u New Yorku, a sada živi u New Yorku i Los Angelesu. TEDDY SCHWARZMAN (producent) osnovao je 2011. Black Bear Pictures sa sjedištem u New Yorku. Schwarzman je producirao All Is Lost (režija J.C. Chandor, glumi Robert Redford) koji je bio nominiran za Oscara i dobio Zlatni globus, Broken City (glume Mark Wahlberg i Russell Crowe) i A.C.O.D. Trenutačno je član odbora direktora kanadske distributerske kompanije Elevation Pictures i član odbora gostujućih na Duke University School of Law. Diplomirao je engleski jezik na University of Pennsylvania i doktorirao pravo na Duke University School of Law. Živi u New Yorku sa suprugom, djecom i psom. IDO OSTROWSKY i NORA GROSSMAN (producenti) osnivači su Bristol Automotive. Film Igra oponašanja je prvi film koji produciraju. Trenutačno rade na projektima na kojima sudjeluju Bad Robot, Sky Atlantic, Julianne Moore i Marc Forster. Nora je diplomirala filmsku i televizijsku umjetnost, a Ido je završio UCLA. PETER HESLOP (koproducent) radi za film već dulje od 30 godina. Bio je asistent redatelja za Young Sherlock Holmes (Barry Levinson), Who Framed Roger Rabbit? (Robert Zemeckis), Robin Hood, Prince of Thieves (Kevin Reynolds), Jane Eyre (Franco Zeffirelli) i Seven Years in Tibet (Jean-Jacques Annaud). Producirao je Gladiator (Ridley Scott), Enigma (Michael Apted), Star Wars - Episodes 1&2 (George Lucas), Lara Croft Tomb Raider: The Cradle of Life (Jan De Bont) i The Hitch-Hikers Guide To The Galaxy (Garth Jennings), a sudjelovao je i na produkcijama Control (Anton Corbijn), 44 Inch Chest (Michael Venville), The Kings Speech (Tom Hooper) i Before I Go To Sleep (Rowan Joffé). ÓSCAR FAURA (direktor fotografije) radi kao snimatelj za španjolsku filmsku industriju od 1999. godine. Među poznatim redateljima s kojima je surađivao su Antonio Banderas, Alejandro Amenábar i Alejandro González Inárritu. Radio je na filmovima The Machinist (glumi Christian Bale), The Orphanage i The Impossible (glume Naomi Watts i Ewan McGregor). WILLIAM GOLDENBERG (montažer) 2012. godine dobio je Oscara i nagrade BAFTA i Eddie za Argo (Ben Affleck) te bio nominiran za sve tri nagrade za Zero Dark Thirty (Kathryn Bigelow) za koji je dobio nagradu Los Angeles Film Critics-a. Za nagrade Oscar i Eddie bio je nominiran i za drame Seabiscuit (Gary Ross) i The Insider (Michael Mann). Goldenberg i Ben Affleck surađivali su na redateljevom prvijencu Gone Baby Gone. Ostali su njegovi filmovi Transformers: Dark of the Moon (Michael Bay), National Treasure (Jon Turteltaub), National Treasure: Book of Secrets; Heat, Ali i Miami Vice (Michael Mann); Domino (Tony Scott); Pleasantville (Gary Ross) i Alive (Frank Marshall). Za televiziju je montirao HBO-ov film Citizen X kao i 74. dodjelu Oscara te za oboje bio nominiran za nagradu Emmy. MARIA DJURKOVIC (scenografkinja) radila je za Tinker, Tailor, Soldier, Spy (Tomas Alfredson) za koju je dobila nagradu BIFA i bila nominirana za nagrade BAFTA i Art Directors Guild-a. Za nagradu Art Directors Guild-a bila je nominirana i za nagrađivane filmove The Hours i Billy Elliot Stephena Daldrya. 1997. godine dobila je nagradu Evening Standard-a za Wilde (Brian Gilbert), a 2005. je bila nominirana za Golden Satellite za rad na Vanity Fair (Mira Nair). Ostali su njeni filmovi Mamma Mia!, Man to Man, Sylvia, The Grey Zone, Fanny and Elvis, Sliding Doors, Sweet Angel Mine, The Young Poisoner’s Handbook, RKO 281 za koji je bila nominirana za nagradu Emmy i The Special Relationship. Radila je i za mini-seriju "Doctor Zhivago" kao i za dva filma koje je režirao Woody Allen - Cassandra’s Dream i Scoop. Pohađala je Oxford University i dobila stipendiju za kazališnu scenografiju u Riverside Theatre. 15 godina radila je na pozornici za drame, operu i balet, uključujući Oxford Playhouse i Royal Opera House). Surađivala je i na brojnim reklamama i glazbenim video spotovima. 2002. godine dobila je Women in Film and Television Technical Achievement Award. U novije vrijeme radila je za The Invisible Woman (režija Ralph Fiennes). SAMMY SHELDON DIFFER (kostimografkinja) diplomirala je na The Wimbledon School of Art i karijeru počela radeći za reklame. Kasnije je bila asistentica na filmovima Gladiator (Ridley Scott) i Plunkett & Macleane (Jake Scott). Dizajnirala je kostime za Black Hawk Down (Ridley Scott) i Calcium Kid (glumi Orlando Bloom). Nominacije za nagradu BAFTA zaslužila je adaptacijom The Canterbury Tales i The Merchant of Venice (glume Al Pacino i Jeremy Irons), a za nagradu Costume Designers Guild-a za Kick-Ass i V for Vendetta. Ostali su njeni filmovi X-Men: First Class, Gulliver’s Travels, The Green Zone, Hellboy 2: The Golden Army, Stardust, Kinky Boots, A Hitchhiker’s Guide to the Galaxy i Kick-Ass 2. Sammy je rođena u Manchesteru, a živi u Londonu. IVANA PRIMORAC (frizure i šminka) bila je nominirana za nagradu BAFTA pet puta, za Charlie and the Chocolate Factory i Sweeney Todd (Tim Burton), Cold Mountain (Anthony Minghella), The Hours (Stephen Daldry) i Atonement (Joe Wright). Primorac i Wright surađivali su i na filmovima Hanna i Anna Karenina. Ivana je radila i za One Day (Lone Scherfig), Brighton Rock (Rowan Joffé), Extremely Loud & Incredibly Close i The Reader (Stephen Daldry); The Other Boleyn Girl (Justin Chadwick), Breaking and Entering (Anthony Minghella), The Last Airbender (M. Night Shyamalan) i Goya’s Ghosts (Milos Forman) za koji je bila nominirana za nagradu Goya. Surađivala je i na filmovima The Lord of the Rings: The Return of the King (Peter Jackson), The Libertine (Laurence Dunmore), Gladiator (Ridley Scott), The War Zone (Tim Roth), Elizabeth (Shekhar Kapur), A Little Chaos (Alan Rickman) i In the Bleak Midwinter (Kenneth Branagh). Bila je osobna vizažistica Nicole Kidman za The Railway Man i Grace of Monaco te Kate Winslet za Labor Day (Jason Reitman). NINA GOLD (podjela uloga) diplomirala je na Cambridge University, a 2008. godine dobila je nagradu Emmy za rad za John Adams. 2012. godine redatelj Tom Hooper je, primajući nagradu BAFTA za The King’s Speech (za koji je ona bila zadužena za podjelu uloga) rekao da direktori zaduženi za podjelu uloga trebaju dobiti službeno priznanje u vlastitoj kategoriji. Najpoznatija je po 14 godina suradnje s Mikeom Leighom na Topsy-Turvy, Vera Drake, Happy-Go-Lucky i Another Year. Njeni su filmovi Les Misérables, Rush (Ron Howard), The Counselor i Prometheus (Ridley Scott), Sunshine On Leith, The Iron Lady, Jane Eyre, Hot Fuzz, Nowhere Boy, Bright Star, Eastern Promises, Before I Go To Sleep, Child 44, Far From The Madding Crowd, A Little Chaos," Long Way Down, Dom Hemingway, Cuban Fury, Black Sea, In the Heart of the Sea i Paddington. Za televiziju je radila za "Game of Thrones", "Rome", trilogiju "Red Riding", "The Life and Death of Peter Sellers", "Longford", "The Escape Artist", "Restless" i "The Devils Whore". ALEXANDRE DESPLAT (skladatelj) šest je puta bio nominiran za Oscara i jedan je od najtraženijih filmskih skladatelja današnjice. Među velikanima s kojima je surađivao su Wes Anderson, Stephen Daldry, Roman Polanski, George Clooney, David Yates, Chris Weitz, Terrence Malick, Tom Hooper, Stephen Frears, Nora Ephron, David Fincher, Ang Lee, Stephen Gaghan, Lasse Hallstrom i Peter Webber. Njegovi su filmovi Birth, The Girl with the Pearl Earring, The Curious Case of Benjamin Button (nominacija za Oscara), Syriana, The Painted Veil, The Queen (nominacija za Oscara), Lust, Caution, Coco Before Chanel, Julie and Julia, The Fantastic Mr. Fox (nominacija za Oscara), The Ghost Writer, The King’s Speech (nominacija za Oscara), serijal Twilight i završna dva filma serijala Harry Potter. Šestu nominaciju za Oscara nedavno mu je donijela glazba za Philomena s Judi Dench. u novije vrijeme skladao je i za Argo (režija Ben Affleck) koji je dobio Oscar za najbolji film, dugometražni animirani Rise of the Guardians (DreamWorks Animation), Zero Dark Thirty (Kathryn Bigelow) koji je bio nominiran za Oscara i Moonrise Kingdom (režija Wes Anderson, glume Bruce Willis, Edward Norton i Bill Murray). Trenutačno sklada za dramu The Monuments Men (režija George Clooney, glume Clooney, Matt Damon i Cate Blanchett), The Grand Budapest Hotel (Wes Anderson) i Godzilla. Majka mu je Grkinja, a otac Francuz. Desplat je odrastao u Francuskoj gdje od 1980.-ih radi za film. |
Slažem se