IZVORNO IME: Exodus Gods and Kings |
REDATELJ: Ridley Scott | ŽANR: povijesni spektakl |
ULOGE: Christian Bale, Aaron Paul, Joel Edgerton |
TRAJANJE FILMA: 151 min | PLAKAT FILMA |
POČETAK PRIKAZIVANJA: 18.12.2014 |
Datum prikazivanja je informativnog karaktera i kao takav je podložan promjenama. |
SADRŽAJ FILMA: |
Christian Bale kao Mojsije i Joel Edgerton kao Ramzes II dvoje su nerazdvojnih prijatelja koji su odrasli zajedno. No sudbina im je namijenila sasvim drugačije uloge. Spletom okolnosti postat će smrtni neprijatelji, ali i svjedoci najvećih čuda u ljudskoj povijesti.
VIŠE Egzodus Bogovi i kraljevi Hvaljeni redatelj Ridley Scott donosi nam epsku avanturu Egzodus: Bogovi i kraljevi o hrabrosti jednog muškarca da se suprostavi moći cijelog jednog carstva. Koristeći najsuvremenije vizualne efekte i 3D tehnologiju, Scott je unio novi život u priču o prkosnom vođi Mojsiju (Christian Bale) koji se suprostavio egipatskom faraonu Ramzesu (Joel Edgerton) i poveo 400,000 robova na dugi put u slobodu. Egzodus iz Egipta je izvorna herojska saga i snažna osobna priča puna osjećaja, rivalstva, izdaje i potrage za slobodom. Od početne bitke u kojoj 15,000 egipatskih vojnika napada hetitski kamp, zastrašujućih epidemija, do razdvajanja Crvenog mora, Scott je u sve unio svoju viziju jedne od najpoznatijih i važnih priča. PROTAGONISTI U filmu nastupaju mnogi poznati glumci iz različitih zemalja. Ridley Scott je objasnio: „Egipat je bio – i još uvijek jest danas – mješavina različitih kultura, nalazi se na raskršću između Afrike, Bliskog Istoka i Europe. Zaposlili smo glumce različitih etniciteta kako bi se odrazila ova različitost kulture – od Iranaca, Španjolaca do Arapa. Postoje mnoge teorije o etnicitetu egipatskog naroda, pa smo puno raspravljali o tome kako najbolje predstaviti tu kulturu.“ Christian Bale glumi Mojsija, Joel Edgerton je Ramzes, John Turturro je preuzeo ulogu Setija, Ben Kingsley ulogu Nuna, a Aaron Paul je Joshua. Christian Bale je glumac s kojim je Scott već dugo htio surađivati. „Christian na ekranu ima vrlo snažnu pojavu,“ primijetio je. „Odmah se uživio u ulogu i od samog početka postao strastveni vođa. Uživao sam raditi s Christianom, iznenadio bi me svaki dan. Puno sam očekivao, a dobio još više.“ Bale je preuzeo ulogu iz različitih razloga. Objasnio je: „Mislim da priča o Egzodusu nije samo jedan od ključnih priča jednog od svetih religijskih tekstova, već i produhovljena priča o ljudskoj povijesti. Mojsije je vrlo kompleksan i oklijevajući heroj. Njegova vjera ga je pretvorila u borca za slobodu koji neće prezati pred ničim kako bi ispunio Božju volju. Međutim, bio je i osoba puna kontradikcija: odana, ali koja ne preza od diskusije, oklijevajuća, ali istovremeno i asertivna, ratnik, ali i osloboditelj. “ Kako bi se pripremio za ulogu Bale je čitao svete knjige, uključujući i Toru i dijelove Kurana, kao i hvaljenu knjigu Moses: A Life Jonathana Kirscha. Također je gledao dva filma čiji se humoristični pristup povijesti i religiji vrlo razlikovao od ovog filma: History of the World, Part I i The Life of Brian. Glavni odnos u ovom filmu je odnos Mojsija i Ramzesa koji su odrasli kao braća. Ramzes je postao faraon, a Mojsije njegov pouzdani savjetnik i desna ruka. Ali kad je Ramzes saznao da je Mosije zapravo Židov, izgnao je svog „brata“ u pustinju u gotovo sigurnu smrt. „Ramzes je primjer kako apsolutna moć potpuno korumpira,“ rekao je Joel Edgerton koji je preuzeo tu ulogu. „Ramzes počinje vjerovati da je uistinu bog, što uzrokuje promjenu dinamike između njega i Mojsija.“ Ramzes je glavni protivnik Mojsija u priči, ali Scott i Edgerton su htjeli unijeti u njegov lik nijanse i kompleksnost koji nadilaze uobičajene likove negativaca. „Ramzes je vrlo povezan s Mojsijem i smatra ga svojim bratom, zbog čega ga vrlo pogodi kad se sazna da je Mojsije Židov, i vrlo se dvoumi što napraviti. Također voli svoju ženu Nefertari i svog mladog sina, što unosi u njegov lik emocionalnu dubinu,“ rekao je redatelj. Nastavio je: „Joel je sportski, ali i intelektualni tip, kao i vrlo topla osoba. Vrlo lako i elegantno je preuzeo način ponašanja drevnog Egipćanina. Ramzes je negativac, ali pun emocionalne dubine, tako da niste sigurni trebate li ga ili ne mrziti. Također je vrlo fizikalan i u svakom trenu može prenijeti istinski osjećaj akcije i bijesa.“ Edgerton je uživao u ovoj kompleksnoj ulozi. „Najzanimljiviji su negativci koji bi u vlastitom filmu bili glavni junak,“ objasnio je. „Uvijek sam se osjećao da ako možete razumjeti glavnog negativca, još više ćete navijati za heroja. Zato sam se trudio naći ravnotežu između toga što glumim zlikovca, i želje da u njegov lik unesem humanost. Usred svih tih scena borbe, najvažniji sukob je borba Ramzesove i Mojsijeve volje.“ Edgerton je priznao da je Ramzes imao ogroman ego, kao što se očekuje od nekog tko je bio odgajan da je bog na zemlji. „Uopće nema sućuti i nerazuman je,“ rekao je glumac. „Ramzes je tiranin i diktator, ali u to vrijeme to je bio način života.“ Ramzes je počeo graditi vlastiti grad, Pi Ramzes, koji je počeo ukrašavati svojim likom, kao što je to tada bio običaj. Ogromna skulptura Ramzesove glave – koju je sagradila filmska ekipa prema glavi Edgertona – nadgledala je polja u kojima su radili robovi. Kako je visoka petnaest metara, postala je nešto poput simbola filma tijekom snimanja. Sigourney Weaver je Tuya, Ramzesova majka, i prva žena faraona Setija: „Tuyi je teško bilo gledati kako je Mojsije miljenik faraona Setija. Ridley ju je opisao kako panteru, i makar Tuyu možete doživljavati kao zlu, ja je vidim kao dobru majku. Tuya točno zna koliko je potpore potrebno Ramzesu, makar on to nikad neće priznati. Ramzes voli Mojsija i želi pravedno prema njemu postupati, ali ga, zajedno s Tuyom, uznemiruje ta bliskost između Mojsija i Setija. Ona nije zločinac. Samo štiti svog sina.“ Tuyina snaga i snaga volje odražavaju osnaživanje egipatskih žena tog doba. „Vrlo su cijenile ljepotu i moć,“ rekla je kostimografkinja Janty Yates. „Ridley je htio da Tuyina odjeća odražava njezine ambicije za njezinog sina. To je vidljivo i u njezinom nakitu i ukrasima na glavi.“ John Turturro glumi Tuyinog muža Setija – vladara Egipta, Ramzesovog oca i očinsku figuru svojem nećaku Mojsiju. „Seti je predugo držao moć u svojim rukama, i ona mu je postala teret,“ rekao je poznati glumac. „Ima bliskiji odnos s Mojsijem, nego s vlastitim sinom Ramzesom i htio bi da ga Mojsije naslijedi, ali zna da se to neće dogoditi.“ Ben Kingsley je Nun, židovski učenjak i duhovni vođa robova. Scott je rekao: „Nun otkrije Mojsiju istinu i pokrene niz događaja koji će dovesti do njegovog izgnanstva.“ Scott je rekao da su imali sreću što su uspjeli dobiti Kingsleyja, pravog glumačkog kameleona, da preuzme tu ulogu. Aaron Paul je preuzeo ulogu Joshue, židovskog roba, koji je pomogao Mojsiju izvesti Židove iz Egipta. Prvi put ga vidimo kao mladog roba kojeg brutalno kažnjavaju. Godinama kasnije Joshua je jedan od prvih tko se pridružio gerilskim skupinama koje je osnovao Mojsije kad se vrati u Egipat kako bi pokušao osloboditi robove. „Joshuu su godinama zlostavljali zbog njegovog položaja u egipatskom društvu, tako da je spreman pridružiti se Mojsiju i borbi za slobodu.“ Mojsijevi borci nemaju pravo oružje, pa koriste luk i strijele kako bi se borili, zbog čega je Paul uzimao satove streličarstva i jahanja kako bi se pripremio za snimanje filma. EPIDEMIJE I RAZDVAJANJE MORA Kad Ramzes odbije Mojsijeve molbe da oslobodi njegov narod, Egipat pogode niz pošasti. Ramzesovi savjetnici mu nude znanstvena objašnjenja tih fenomena – koji su i zastrašujući i uzbudljivi. Prva od deset pošasti pojavi se nakon što krokodili u Nilu počnu napadati jedni druge, kao i ljude – vode Nila postanu krvavo crvene i prekrivene mrtvom ribom. Žabe nahrupe na Pi-Ramses, čak i u njegovu palaču, u potrazi za hranom. Na setu je bilo četiri stotine žaba za koje se brinulo šest osoba i pas, a sagrađena je bila i metar visoka ograda kako bi ih držali sigurno na okupu. Golshifteh Farahani, koja glumi Nefertari, pokazala je svoju hrabrost u sceni kad se morala pretvarati da spava, cijelo vrijeme čekajući da joj iznad glave isprazne vreću žaba. Nakon što uginu sve žabe, iz njihovih tijela koja trunu i puna su crva pojave se rojevi muha koji preplave ulice Ramzesovog grada. Nakon muha, tijela Egipćana nagrde čirevi, a noć donosi tuču veličine kamenja, a zatim i rojeve skakavaca. Zakoni prirode u njihovim ekstremima – a možda i božanska intervencija – mogu objasniti te pošasti, ali posljednja pošast nadišla je sile prirode: svi prvorođeni sinovi Egipta ubijeni su preko noći, uključujući i faraonovo dijete. Kad Ramzes shvati da nijedno od djece židovskih robova nije mrtvo naredi im da napuste Egipat – ali uskoro njihovim tragom povede vojsku kako bi ih sve smaknuo. Mojsije i njegova loše naoružana skupina od 400,000 sljedbenika, koja ima samo ono što može nositi, bore se savladati planine i upute se prema Crvenom moru i prijelazu koji je Mojsije već prije koristio. Kad stignu do Crvenog mora na petama im je egipatska vojska i Mojsije shvati da je krenuo krivim putem i promašio plitki prijelaz. Suočen s masivom vode s jedne strane i tisućama egipatskih vojnika Mojsije je očajan. Dok se Ramzes priprema za konačni napad Mojsije primjećuje da se plima brzo povlači. Poziva svoje ljude i počinje se s njima probijati kroz plićak. Kad Židovi prijeđu more, Ramzesovu vojsku potopi ogroman val. STVARANJE SVIJETA Scott je na filmu surađivao s nagrađivanim stručnjacima kao što su dizajner produkcije Arthur Max, nominiran za Oscara, i kostimografkinja Janty Yates, dobitnica Oscara, s kojima je već radio na devet od svojih projekata, uključujući i filmove Gladiator i Prometheus. Max je rekao da je Egzodus: Bogovi i kraljevi najveća produkcija koju je ikad snimao: „Sve je na setu epskih razmjera, jer je drevni Egipat upravo takav i bio, a mi smo ga htjeli vjerno prikazati. Naravno, ništa nije bilo dovoljno veliko za Ridleyja, pa smo koristili puno specijalnih efekata.“ Ekipe dizajnera produkcije i vizualnih efekata surađivali su zajedno kako bi napravili ogromne setove i razradili kaskaderske scene. Na primjer, skulptura Ramzesa je visoka u filmu 60 metara, od čega je 10 bilo sagrađeno, a ostatak računalno generiran. Supervizor vizualnih efekata Peter Chiang je objasnio: „Pazili smo da vizualni efekti budu temeljeni na stvarnosti. Arthur i Ridley dizajnirali su spektakularne i velike setove koji su se zatim koristili za stvaranje specijalnih efekata.“ Članovi ekipe na setovima brojili su više od jedne tisuće i radili na tri lokacije. U Pinewood studijima sagrađeni su interijeri luksuznih palača i hramova egipatske elite, kao i siromašne kolibe robova. Bio je sagrađen ogroman eksterijer faraonove Velike dvorane, gdje su snimane scene napada egipatske vojske na Hetite, kao i njihov pobjednički povratak. Na setu su snimali i scene pošasti na rijeci Nil, a scene na Crvenom moru, njegovo razdvajanje, kao i scene potopa stotina egipatskih vojnika, snimane su u rezervoaru s vodom. Nakon što su završili sa snimanjem u Pinewoodu, filmska ekipa se preselila u Almeriju u južnoj Španjolskoj, u sjenu Sierra Madre planine. Ta pustinjska regija koristila se za snimanje velikih djela kao što su neki vesterni Sergia Leonea, te za filmove Lawrence of Arabia i Raiders of the Lost Ark. Alhamilla je ogroman prostor i usred ravnice nalazi se avenija palmi, duga od 1 do 1,5 kilometra. Mnoga stabla su se osušila, ali filmska ekipa ih je zamijenila i posadila nova, te sagradila cisternu s vodom. Kraj avenije sagrađene fasade egipatskih palača i vila, i ulica običnih egipatskih domova i domova trgovaca, te je nastao i grad Pi Ramses i naselje robova. Bitka kod Kadeša, u kojoj su Ramzes i Mojsije savladali Hetite, snimljena je u bilizini. Povijesna bitka smatra se jednom od najvećih bitaka staroga doba, kada su se tisuće pješaka i bojnih kola sukobili pod vrućim suncem. Bitku su snimali pet dana sa stotinama statista, kaskadera, životinja i bojnih kola, te s pet kamera i dvije snimateljske ekipe – a snimanje je prekinula velika oluja koja je potopila cijelu regiju i koju su lokalni mediji proglasili „biblijskom“ zbog njezine snage. Nekoliko dana kasnije filmska ekipa je doživjela tako spektakularan zalazak sunca, da su ga uključili u film, a zatim je ravnicu Alhamilla napala pješčana oluja koja je oštetila setove i privremeno oslijepila glumce, statiste i članove snimateljske ekipe. Snimalo se i na Fuerteventuri, jednom od Kanarskih otoka u Atlantskom oceanu. Prazne pješčane plaže i planine s vulkanskim vrhovima učinile su otok savršenim mjestom za bijeg Židova iz Egipta u Sinajsku pustinju. Visoko u planinama nalazi se rudarski gradić Macael, kraj kojeg se još od vremena Feničana nalazi kamenolom za mramor. Upravo tamo rade robove iz filma i upravo tamo je Mojsije prvi put upoznao Nuna. Kroz kamenolom drugi put je prošao i kad se vraćao Ramzesu kako bi ga zamolio da oslobodi njegov narod. Putovao je noću i ugledao robove i okrutne goniče koji ih tjeraju da pod svijetlom baklji vuku ogromne blokove mramora. Osim što je tražio lokacije i gradio setove, Max i njegov tim su preuzeli ogromnu zadaću ukrašavanja interijera: „Ne možete kupiti ništa što je izvorno iz drevnog Egipta, naravno, pa smo morali i najmanji detalj osmisliti i napraviti.“ Pročešljao je materijale dostupne u Britanskom i Kairskom muzeju, te koristio stare tehnike i suvremene tehnologije. Palače su ukrasili tronovima i stolicama, napravljene prema drevnim freskama. Kipove su sagradili iz modernih laganih materijala kako bi se lako mogli prenositi, ali su pazili da vizualno izgledaju staro, koristeći drevne tehnike. Dizajnerski tim obratio se mnogim stručnjacima za hijeroglife, lingvistiku i rituale, te se nadahnuo viktorijanskim slikama engleskih i francuskih slikara kako bi oživio scene iz svakodnevice tog drevnog doba. „U filmu je vidljiva eklektična mješavina utjecaja, za koju smatramo da će naglasiti veličanstvenost drevnog Egipta, ali i pokazati patnju koju uzrokuje ropstvo,“ zaključio je Max. Janty Yates osvojila je Oscara za svoj rad na filmu Gladiator i surađivala s Ridleyjem na još šest drugih filmova. Ovo joj je bio najveći izazov, izjavila je. Puno je istraživala kako bi se pripremila za ovaj projekt, te je rekla je kako je imala sreću što je dostupno toliko građe koja ju je nadahnula – pogotovo freske i kipovi. Najviše ju je iznenadilo koliko su zapravo Egipćani bili napredni što se tiče mode i dizajna: „Nakit je pogotovo bio vrhunski napravljen, s velikom pažnjom posvećenom detaljima.“ Zbog veličine projekta Yates i njezin pomoćnik Stefano de Nardis pokrenuli su tvornicu u Ouarzazateu u marokanskoj pustinji, gdje su krojači, postolari, draguljari i mnogi drugi zanatlije zajedno stvarali kostime za Egipćane, vojsku, Hetite, čuvare u palači, itd. Svaki od dvadeset glavnih glumaca je imao cijeli niz raskošnih kostima, a često su morali imati i do osam ili devet verzija istog kostima, pa je Yates u Londonu morala zaposliti i mnoge stručnjake za bojanje i krojenje kože, kao i druge obrtnike. Najteže je bilo obući Mojsija, objasnila je Yates: „Ima nekoliko različitih stilova oblačenja. Prvi je izgled mladog princa Egipta kojeg voli Seti i koji je blizak sa svojim bratićem Ramzesom, a kojem ne vjeruje Tuya. Ridley je htio da izgleda diskretno, za razliku od raskošno okićenog dvora. Prije svega je vojnik, pa nosi tamne boje i urednu odjeću, te uvijek ima kratku kosu. Zatim u drugom dijelu filma luta pustinjom i izgleda kao skitnica, a kad upozna svoju buduću ženu Zipporah je pastir. Kasnije se vraća u Egipat kao gerilski ratnik koji živi u planini sa svojim ljudima. Sve to zahtijevalo je različite kostime i odjeću.“ Makar je Mojsije zahtijevao najviše osmišljavanja različitih kostima kako bi se odrazile promjene u njegovom životu, Yates je rekla da su joj najdraže neobuzdane kreacije koje se bile osmišljene za Ramzesa: „U moru Hetita ili usred prljavih egipatskih vojnika odjednom ugledate Ramzesa u zlatu i ostanete zapanjeni. Joel zna kako nositi takvu odjeću – svaki put kad bih ga oblačila, ponovno bih se zaljubila u taj stil odjeće.“ Edgerton se vrlo brzo naviknuo na to što njegov lik najviše voli nositi zlato i često se znao našaliti: „Neću to nositi... ako nije od zlata,“ ili, „Donesite mi moju zlatnu suknju – broj sedamdeset i šest.“ Yates je dodala: „Ramzes je bio arogantan i naručio je najviše kipova sa svojim likom od bilo kojeg drugog faraona, pa sve odražava njegovu osobnost. I to doslovno odražava – jer je sve reflektirajuće – zlato, dragulji, kacige i odjeća. Seti je isto pozlaćen, ali nije toliko pretjeran kao njegov sin, dok je Tuya nakićena, ali istovremeno i vrlo seksipilna.“ Mojsije se oženio sa Zipporah koja je, kaže Yates, „mlada, svježa, lijepa i moderna, pa njezina odjeća upravo to i odražava.“ Vrlo je upečatljivog izgleda, zahvaljujući i šminki glavne vizažistice Tine Earnshaw, dobitnice Oscara za svoj rad na Titanicu. Earnshaw je Zipporah našminkala oči crnim kohlom, oslikala lice plemenskim tetovažama, a ruke, dlanove, noge i stopala ukrasila tetovažama od kane. Svi kostimi, setovi i specijalni efekti ukazuju na epske razmjere filma. Međutim, Ridley Scott je rekao da su teme u Egzodusu: Bogovi i kraljevi vrlo prizemljene: “Mojsije je odrastao kao član egipatskog plemstva – princ Egipta – ali s vrlo ljudskim nesigurnostima i pitanjima.“ Christian Bale je rekao kako je uloga Mojsija za njega bila nezaboravno iskustvo: „Vrlo je intrigantan i složen. O njemu se može još toliko toga ispričati i puno je zanimljiviji nego što sam to ikad mislio.“ < O FILMSKOJ EKIPI RIDLEY SCOTT (redatelj, producent) je nagrađivani redatelj koji je bio nominiran za Oskara za svoj rad na kritički hvaljenim filmovima Black Hawk Down, Gladiator i Thelma & Louise. Redovito je osvajao mnoge nagrade i nominacije za filmove poput American Gangster, Robin Hood, Body of Lies, A Good Year, Kingdom of Heaven, Matchstick Men. Nedavno je režirao i producirao veliki znanstvenofantastični hit Prometheus i film The Counselor, a njegov sljedeći projekt je The Martian s Mattom Damonom. Scott je započeo karijeru na BBC-ju, a uskoro je utemeljio vlastitu tvrtku RSA, uspješnu produkcijsku kuću s kojom je režirao više od 2000 reklama. Prvi film koji je režirao bio je The Duellists koji je osvojio nagradu filmskog festivala u Cannesu, a zatim je snimio svoj veliki hit Alien, nakon kojeg je uslijedio i Blade Runner. Također je režirao filmove poput Legend, Someone to Watch Over Me, Black Rain, 192, White Squall, Hannibal. Zajedno s bratom Tonyjem Scottom osnovao je Scott Free Productions i producirao mnoge filmove, kao što su Clay Pigeons, Where The Money Is, Tristan + Isolde, The Assassination of Jesse James, A-Team i The Grey, te televizijske projekte poput serija The Good Wife, The Pillars of the Earth i Numb3rs, i filmova The Gathering Storm, Into The Storm. ADAM COOPER i BILL COLLAGE (scenaristi) su partneri koji su zajedno napisali scenarije za filmove poput The General o Georgeu Washingtonu, i adaptacije nagrađivanog romana Devil In the Grove Gilberta Kinga. Njihov Shake, film o potresima, producirat će Jerry Bruckheimer. Napisali su također scenarije za New York Minute, te komedije Accepted i Tower Heist. JEFFREY CAINE (scenarist) radio je uglavnom za britansku televiziju između 1986. i 1992. godine, nakon čega se usmjerio na pisanje filmskih scenarija. Njegovi projekti su, između ostalog, Goldeneye (1995), Inside I’m Dancing (a.k.a. Rory O’Shea Was Here) (2004) and The Constant Gardener (2005). Inside I’m Dancing osvojio je nagradu IFTA 2004. godine, a The Constant Gardener je bio nominiran za Oscara, te BAFTA i Writers’ Guild of America nagrade. STEVEN ZAILLIAN (scenarist) je scenarist, redatelj i producent. Osvojio je Oscara za Schindler’s List, a bio je nominiran za tu nagradu i za svoj rad na scenarijima za Awakenings (1991), Gangs of New York (2003) i Moneyball (2012), dok je za American Gangster bio nominiran za nagradu BAFTA. Nedavno je radio na projektima Mission: Impossible i The Girl with the Dragon Tattoo. Napisao je i režirao All the Kings Men i A Civil Action, te Searching for Bobby Fischer. PETER CHERNIN (producent) je predsjednik i izvršni direktor The Chernin Group koju je osnovao 2009. godine. Produkcijska kuća Chernin Entertainment, dio grupe, producira televizijske serije poput “The New Girl,” “Ben and Kate,” i “Touch”, a producirala je i filmove Rise of the Planet of the Apes, Dawn of the Planet of the Apes, Oblivion i Parental Guidance. Prije nego što je osnovao TCG, Chernin je radio u News Corporation, Twentieth Century Fox Filmed Entertainment i Fox Broadcasting Company. Chernin je član uprave American Express, Pandora i Friends of the Global Fight Against AIDS, Tuberculosis and Malaria. Također je predsjednik i osnivač neprofitne humanitarne organizacije Malaria No More. JENNO TOPPING (producentica) je producirala filmove Country Strong, Catch and Release, Guess Who, Charlie’s Angels filmove, 28 Days, Dr. Dolittle, Can’t Hardly Wait i The Brady Bunch Movie. Dok je radila za HBO Films radila je na nagrađivanim filmovima The Late Shift i Rasputin. Partnerica je u First Tuesday Media. Nedavno je radila na filmovima St Vincent, The Drop i Spy, kao i na The Heat sa Sandrom Bullock i Melissom McCarthy. MICHAEL SCHAEFER (izvršni producent) je predsjednik Scott Free Productions, a prije toga je radio za Summit Entertainment na filmovima kao što su The Hurt Locker, The Impossible, 50/50, Source Code, Sinister, Now You See Me i Enders Game. Za Scott Free radio je kao producent na filmovima The Counselor i Child 44. MARK HUFFAM (izvršni producent) je aktivan u filmskoj industriji od 1983. godine, a prvi veći film koji je producirao bio je Saving Private Ryan. Kao producent radio je na filmovima Quills, Captain Corellis Mandolin, The Hours, te na uspješnoj komediji Johnny English i remakeu televizijske serije Thunderbirds. Producirao je Mickybo and Me, dva GOAL! filma,veliki hit Mamma Mia!, te s Generator Entertainment filmove Red mist, Cherrybomb, Ghost Machine, Your Higness i prvu epizodu televizijske serije Games of Thrones. Također je radio za Nicka Hamma na filmu Killing Bono, a s Ridleyjem Scottom već je surađivao na znanstvenofantastičnom epu Prometheus i na The Counselor. Također je koproducirao hit World War Z, te Robot Overlords. DARIUSZ WOLSKI (direktor fotografije) počeo je suradnju s Ridleyjem Scottom na znanstvenofantastičnom hitu Prometheus. Radio je kao direktor fotografije na filmovima Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides, nakon The Curse of the Black Pearl, Dead Man’s Chest i At World’s End, a s Johnnyjem Deppom radio je i na Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street, Alice in Wonderland, The Rum Diary. Surađivao je s mnogim poznatim redateljima, poput Gorea Verbinskog na The Mexican, DJ Carusa na Eagle Eye, Johna Polsona na Hide And Seek, i Tonyja Scotta na The Fan, te zajedničkom projektu Dona Simpsona i Jerryja Bruckheimera, Crimson Tide. ARTHUR MAX (dizajner produkcije) je počeo surađivati s Ridleyjem Scottom prije dvadeset godina, a za svoj rad na upravo njegovim filmovima bio je dvaput nominiran za Oskara – Gladiator i American Gangster. Također su surađivali na Prometheus, Robin Hood, Body of Lies, Kingdom of Heaven, Black Hawk Down i GI Jane. Radio je i s redateljem Davidom Fincherom na Se7en i Panic Room, a karijeru započeo u muzičkoj industriji kao dizajner svijetla i kasnije dizajner pozornice. BILLY RICH (montažer) je započeo raditi u filmskoj industriji kao asistent produkcije, a njegov prvi film na kojem je radio kao pomoćni montažer bio je Hustler White, nakon čega su uslijedili Black Hawk Down, American Gangster, Body of Lies i Robin Hood. Kao komontažer radio je na mnogim projektima, a samostalno je montirao Promised Land, film Gusa Van Santa. ALBERTO IGLESIAS (skladatelj) bio je nominiran tri puta za nagradu Oscar za svoj rad na filmovima The Constant Gardener (2006.), The Kite Runner (2008.) i Tinker Tailor, Soldier Spy (2012.). Osvojio je European Film Award za najbolju filmsku glazbu tri puta, a u rodnoj Španjolskoj osvojio je deset nagrada Goya, više od ijednog španjolskog skladatelja. Često surađuje s Pedrom Almodóvarom. JANTY YATES (kostimografkinja) je prvi put surađivala s Ridleyjem Scottom na hitu Gladiator, a zatim i na filmovima Prometheus, Robin Hood, Body of Lies, American Gangster, Hannibal i Kingdom Of Heaven. Radila je i na filmovima Welcome To Sarajevo, Jude, With Or Without You, Miami Vice, Enemy At The Gates, The Englishman Who Went Up A Hill But Came Down A Mountain, The Man Who Knew Too Little, Charlotte Gray, De-Lovely. Yates je započela karijeru u modnom svijetu, a u filmsku industriju je ušla radeći kao pomoćna kostimografkinja na Quest for Fire. O GLUMCIMA CHRISTIAN BALE (Moses) je prvi put nastupio na filmu u ratnom epu Empire of the Sun Stevena Spielberga. Njegov opus uključuje filmove kao što su Henry V, The Portrait of a Lady, The Secret Agent, Metroland, Velvet Goldmine, All the Little Animals, American Psycho, Laurel Canyon, The Machinist, Batman Begins, The New World, The Prestige, Harsh Times, Rescue Dawn, 3:10 to Yuma, I’m Not There, The Dark Knight, Public Enemies, The Fighter, Flowers of War and The Dark Knight Rises. Nedavno smo ga mogli vidjeti u Out of the Furnace, American Hustle i Knight of Cups. JOEL EDGERTON (Ramses) je australski glumac koji je nastupao u mnogim hitovima kao što su The Great Gatsby, Zero Dark Thirty, The Odd Life of Timothy Green, Animal Kingdom, Life, Warrior, i mnogim drugima. Također je kazališni glumac, a 2009. godine nastupao je kao Stanley u hit adaptaciji A Streetcar Named Desire, zajedno s Cate Blanchett. 2013. godine napisao je, producirao i glumio u filmu Felony. Na australskoj televiziji najpoznatiji je po ulozi u dugogodišnjoj seriji The Secret Life of Us. JOHN TURTURRO (Seti) je poznati kazališni glumac koji je nastupao u mnogim predstavama i osvojio mnoge nagrade, a okušao se i kao kazališni redatelj. Na televiziji smo ga mogli vidjeti u filmu Monday Night Mayhem i serijama Monk i The Bronx is Burning. Glumio je u više od 60 filmovima, uključujući Do the Right Thing, Mo Better Blues and Jungle Fever, Quiz Show, La Tregua, Millers Crossing, O Brother Where Art Thou?, a za ulogu u Barton Fink osvojio je nagradu filmskog festivala u Cannesu za najboljeg glumca. Redatelj je filmova Mac, Illuminata, Romance & Cigarettes, Passione: A Musical Adventure. AARON PAUL (Joshua) se proslavio ulogom u kritički hvaljenoj seriji „Breaking Bad“ za koju je osvojio nagrade Emmy 2010. i 2012. godine. Nedavno je snimio filmove A Long Way Down, Triple Nine, Fathers and Daughters i Need for Speed. Nastupao je u filmovima Smashed, Mission Impossible III, Decoding Annie Parker, The Last House on the Left i popularnoj HBO seriji “Big Love.” Kad ne glumi aktivno surađuje s humanitarnom udrugom KIND Campaign. BEN MENDELSOHN (Hegep) glumio je 2010. u hvaljenom filmu Animal Kingdom za koji je osvojio nagrade AFI i IF za najboljeg glavnog glumca. Zahvaljujući toj ulozi nastavio je s nastupima u The Dark Knight Rises, The Place Beyond the Pines i Killing Them Softly. Također smo ga mogli vidjeti u filmovima Beautiful Kate, Prime Mover, Knowing i Australia. 2013. godine osvojio je nagradu BIFA za svoju glumu u Starred Up. Uskoro ćemo ga vidjeti u redateljskom debiju Ryana Goslinga How to Catch a Monster i u filmu Black Sea. SIGOURNEY WEAVER (Tuya) je poznata glumica koja je nastupala u mnogim zapamćenim hitovima, poput Alien i Gorillas in Mist. Prvi kino film u kojem je glumila bio je upravo Alien, nakon čega je nastupila u još tri nastavka smještenima u istom svemiru. Glumila je u cijelom nizu hitova poput Working Girl, Ghostbusters II. Copycat, Jeffrey, Death and the Maiden, Half Moon Street, 1492: Conquest of Paradise, Eyewitness, Snow White, The Ice Storm, A Map of The World, Avatar i mnogim drugima. Uskoro ćemo je vidjeti u Chappie zajedno s Hughom Jackmanom i u sljedeća tri Avatar nastavka. Također je uspješna kazališna glumica koja je osvojila nagradu Tony za nastup u predstavi Hurlyburly, te televizijska glumica s mnogim nominacijama za nagrade Emmy, SAG i Zlatni globus. 2012. godine je nastupala u mini-seriji Political Animals za koju je također bila nominirana za mnoge nagrade. BEN KINGSLEY (Nun) Nakon što je osvojio nagrade Oscar, Zlatni globus i BAFTA za svoju ulogu Mahatme Gandhija, Ben Kingsley nastavio je s upečatljivim radom u filmovima Bugsy, Sexy Beast i House of Sand and Fog za koje je bio nominiran za Oskara. Nedavno smo ga gledali u blockbusteru Iron Man 3 kao glavnog zlikovca „Mandarina“, znanstvenofantastičnom epu Enders Game, psihološkom trileru A Common Man i komediji A Birders Guide to Everything. Također je snimio Learning to Drive, posudio svoj glas u animiranom filmu The Boxtrolls, a nastupao i u Selfless Tarsema Singha. Nedavno je završio sa snimanjem filmova Our Robot Overlords i Eliza Graves. Imao je uloge u mnogim hvaljenim filmovima poput The Dictator, Shutter Island, Elegy, The Wackness, Transsiberian, a započeo je karijeru u poznatoj trupi Royal Shakespeare Company 1967. godine s ulogama u predstavama A Midsummer Night’s Dream, The Tempest, i glavnim ulogama u Othello, Hamlet, te kasnije u raznim predstavama poput The Country Wife, The Cherry Orchard, A Betrothal i Waiting for Godot. Filmsku karijeru pokrenuo je ulogom u trileru Fear Is the Key, ali prvu veliku ulogu dobio je u filmu Gandhi, nakon čega je glumio u Betrayal, Turtle Diary, Harem, Pascali’s Island, Without A Clue, The Children, Bugsy, Sneakers, Searching For Bobby Fischer, Dave, Schindler’s List, Oliver Twist, Lucky Number Slevin i mnogim drugima. MARIA VALVERDE (Zipporah) imala je prvu ulogu u The Bolshevik’s Witness Manuela Martina Cuenca u rodnoj Španjolskoj za koju je osvojila nagradu Goya. Nakon tog nastupa glumila je u filmovima Fuera del Cuerpo, Vorvik, Melissa P, The Borgias, Thieves, King of the Hill, The Anarchist’s Wife, a prvi film na engleskom bio joj je Cracks Jordana Scotta, nakon čega su uslijedili The Mule, Three Steps Above Heaven, Madrid 1987 i mnogi drugi. Prvu televizijsku ulogu imala je u filmu La Fuga. Posljednji projekti na kojima je radila bili su Libertador, Cold Call i La Carga. DAR SALIM (Zapovjednik Khyan) je najpoznatiji međunarodnim gledateljima po svojoj ulozi u serijama Game of Thrones i Borgen. Rođeni Iračanin živio je u Danskoj od svoje šeste godine, a zatim se školovao za glumca u New Yorku i Londonu. Njegova prvi uloga bila je na danskoj televiziji u seriji Forsvar, nakon čega je nastupao u serijama poput Dicte, Dicte 2 i The Bridge. Filmske uloge uključuju, između ostalog A Hijacking, The Devils Double, Submarino. GOLSHIFTEH FARAHANI (Nefertari) je iranska glumica koja je nastupala u više od 30 filmova od svog glumačkog debija u The Pear Tree kad joj je bilo 14 godina. Za tu ulogu je osvojila nagradu filmskog festivala Fajr za najbolju glavnu glumicu i postala jedna od najpoznatijih iranskih glumica. Uslijedile su uloge u mnogim filmovima, uključujući i M for Mother, te Body of Lies kao prva iranska glumica koja je ikad nastupila u američkom filmu. INDIRA VARMA (Velika svećenica) je imala prvu filmsku ulogu u A Tale of Love Mire Nair, a nakon toga i mnoge glavne uloge u filmovima i serijama poput Game of Thrones. Nastupala je u televizijskim serijama Luther i Rome, Bones, 3 lbs, Human Target i Torchwood. |
Slažem se