IZVORNO IME: Creed |
REDATELJ: Ryan Coogler | ŽANR: drama |
ULOGE: Michael B. Jordan, Sylvester Stallone, Tessa Thompson |
TRAJANJE FILMA: 133 min | GODINA: 2015 | DRŽAVA: SAD | PLAKAT FILMA |
POČETAK PRIKAZIVANJA: 04.02.2016 |
HIGHLIGHTS: NOMINACIJE ZA OSCAR 2016: Najbolja muška sporedna uloga |
SADRŽAJ FILMA: |
Adonis Johnson nikada nije upoznao svojega slavnog oca Apolla Creeda, svjetskog šampiona u teškoj kategoriji, koji je umro prije njegova rođenja. Ipak, nema sumnje da je boks u njegovoj krvi, stoga se Adonis uputi u Philadelphiu gdje je Apollo Creed održao svoj legendarni meč protiv Rockya Balboe. Stigavši, potraži upravo Rockyja i zatraži da ga trenira. Premišljajući se, Rocky u njemu vidi snagu i odlučnost kakve je upoznao u Apollu te ga ipak pristane učiti. Ubrzo Adonis dobije priliku boriti se za naslov, no postaje jasno da za ring nije dovoljna samo priprema, već je potrebno imati i srce pravoga igrača. VIŠE Creed: Legenda je rođena
Od kompanija Metro-Goldwyn-Mayer Pictures, Warner Bros Pictures i New Line Cinema dolazi nam film Creed – Legenda je rođena nagrađivanog redatelja Ryana Cooglera. Film još jednom ujedinjuje Cooglera sa zvijezdom filma FRUITVALE Station Michaelom B. Jordanom, u ulozi sina Apolloa Creeda te istražuje novo poglavlje u priči serijala Rocky, kojim se proslavio slavni S. Stallone.
Adonis Johnson (Jordan) nikada nije upoznao svog slavnog oca, svjetskog prvaka u teškoj kategoriji. Apollo Creed umro je prije nego što je on rođen. Ipak, nije upitno da mu je boks u krvi, tako da Adonis odlazi u Philadelphiu, grad u kojem su u legendarnom meču snage odmjerili Apollo Creed i slavni tada amaterski boksač po imenu Rocky Balboa. Adonis pronalazi Rockyja (Stallone) i moli ga da mu bude trener. Iako je u početku inzistirao na tome da je završio s borbama za sva vremena, Rocky u Adonisu prepoznaje snagu i odlučnost koju je imao Apollo, isprva žestoki suparnik, a kasnije njegov najbliži prijatelj. Rocky trenira mladog borca, iako se kao bivši prvak bori s protivnikom smrtonosnijim od svih s kojima se ikada suočio u ringu. Adonis ubrzo dobiva priliku za naslov ... ali može li biti spreman na vrijeme i ima li srce istinskog borca? U filmu glume i Tessa Thompson kao Bianca, lokalna kantautorica koja je u vezi s Adoniso,; Phylicia Rashad kao Mary Anne Creed, Apolloova udovica, i engleski profesionalni boksač i bivši trostruki prvak u teškoj kategoriji po ABA klasifikaciji Antun Bellew, kao boksački prvak "Pretty" Ricky Conlan. Ryan Coogler režirao je prema scenariju koji je napisao s Aaronom Covingtonom, a isti je temeljen na priči koju je napisao Coogler. Producenti su Irwin Winkler, Robert Chartoff, Charles Winkler, William Chartoff, David Winkler, Kevin King Templeton i Sylvester Stallone, s Nicolasom Sternom kao izvršnim producentom. Coogleru se iza kulisa kao direktorica fotografije, pridružila Maryse Alberti (The Wrestler). Kostimografkinje su Emma Potter (Song One) i Antoinette Messam (Orphan), a montažeri su Michael P . Shawver i Claudia Castello; scenografkinja je Hannah Beachler, a skladatelj Ludwig Göransson. Ovo je Ryan Cooglerov drugi istaknuti film. Metro-Goldwyn-Mayer Pictures i Warner Bros Pictures, u suradnji s kompanijom New Line Cinema, a u produkciji Chartoff-Winkler, predstavljaju film koji će širom svijeta distribuirati Warner Bros Pictures. Televizijsku distribuciju odradit će MGM. O PRODUKCIJIVeliki borac jednom je rekao: „Ne radi se o tome koliko jako možete udariti. Radi se o tome koliko jak udarac možete primiti, a da možete i dalje ići naprijed. " - Adonis Johnson Potrebna je snaga i odlučnost da se postane svjetski borac, ali za Adonisa Johnsona, čak i uz boks u krvi, trebat će nešto više: Rocky Balboa. Da izađe iz sjene Apolloa Creeda, oca kojeg nikad nije poznavao, Adonis mora Rockyja vratiti u ring. Iako je bivši šampion izvan borbe već neko vrijeme, Adonis ga uspijeva podsjetiti na teške početke i mladića kakav je nekoć bio. Nakon malo poticaja, Rocky je suglasan – trenirat će ga, ali na svoj način. Izazov režiranja priče koja je započela prije mnogo godina s Rockyijem nešto je o čemu je Ryan Coogler razmišljao čak i prije završetka filmske škole. Odrastao je gledajući Rockyja s tatom; to je bila „njihova stvar. Rocky je karakter s kojim se ljudi jednostavno povezuju - ljubitelji akcije, obožavatelji drame, beznadni romantičari, čak i samo filmski ljubitelji općenito - svatko voli Rockyja, jer u tim filmovima je ponešto za svakoga. Prije no što je Adonis mogao utjeloviti povratak Rockyja, Coogler je morao dobiti blagoslov Sylvestera Stallonea, kao i pristanak da opet stavi rukavice na ruke. Stallone, također producent na filmu, utjelovio je jednog od najvažnijih legendarnih i dragih likova u povijesti filma u šest filmova tijekom gotovo četiri desetljeća. Coogler se smiješi kada se prisjeća kako je na prvom sastanku Stallone bio malo preplašen, vjerojatno se pitajući tko je taj klinac, no kako kaže Michael B. Jordan, Ryan je iznimno talentiran i pametan dečko s kojim je zadovoljstvo raditi, te je kao i Stallone zaključio da prijedlog zvuči izvrsno i odlučio se pridružiti. Tek kasnije su počeli razmišljati o filmu na način da je to velika odgovornost jer se radi o 40 godina filmskog nasljeđa. Coogler je predstavio priču te s partnerom i piscem Aaronom Covingtonom surađivao na scenariju. Imamo slična iskustva, slične interese i počeli smo surađivati gotovo od prvog dana, pomažući jedni drugima na setu, nabacujući se idejama. Jednog dana je Ryan pitao Aarona je li gledao te filmove njegovog odrastanja? „Naravno da sam ih vidio desetak puta“, odgovorio je. Tada je predložio: „Što ako nastavimo tu priču sa Apollo Creedovim sinom?“. Vidjevši da Ryan ima pravu viziju priče, odmah je uskočio. Za Cooglera sve počinje ritualom njega i njegovog oca. Bio je sportaš i otac ga je vodio na nogomet, košarku i borilačke vještine. „Prije velike utakmice, sjeli bismo skupa i gledali Rocky II. To je bilo moje upoznavanje s likom. Nakon nekog vremena odgledali smo ih sve, a ja sam se zaljubio u taj lik i njegov karakter.“ Činjenica da po prvi put priču nije napisao Stallone, mogla je biti razlog za zabrinutost Roberta Chartoffa i Irwina Winklera. Par je producirao originalni Rocky, koji je nominiran za 10 Oscara, a osvojio je tri uključujući i onaj za najbolji film. Chartoff je nažalost preminuo ranije prošle godine i film je posvećen njemu. Odlučili su nastaviti u stilu Rockyja Balboe. Kako su svi odrastali s ovim likom i znajući važnost za njih i njihove očeve, osmislili su lik mladića koji pokušava slijediti put svoga oca, živjeti po njegovim načelima i slijediti njegovu ostavštinu što nije lako, s dodatnom težinom, jer ga nikada nije upoznao. To je složena priča koja ga primorava da slijedi i vlastiti put. Za producenta Davida Winklera, Ryanova ideja je bila iznenađujuća, jer ni u jednom filmu Rocky nije nagoviješteno da Apollo ima vanbračnog sina te je predstavljanje potpuno novog lika bilo iznenađenje. Osoba koji u sebi nosi gen za boks, dar Boga borbe, pa tko bi bolje pomogao Adonisu da taj dar pretvori u titulu, nego drugi bivši šampion, koji je igrom slučaja bio tatin najbolji prijatelj? Kome bi se mogao obratiti, ali ne samo da mu pomogne u karijeri, nego da mu približi oca koji je bio odsutan, a na neki način despotski prisutan u njegovu životu? Coogler kaže: „Adonis nikad nije imao oca ili očinsku figuru; htio sam istražiti što bi bilo da posegne za tim kao odrastao čovjek. Rocky je imao Mickeya, tako da je to nešto što mu je blisko, način na koji trener može biti nešto kao roditelj mladom sportašu." Rocky Balboa objašnjava Adonisu Johnsonu da njegov najteži protivnik nije onaj s druge strane ringa, nego momak koji gleda u njega iz ogledala. To je nešto što Rocky zna iz vlastitog iskustva u boksu te životu. On također zna da zbog toga što se mladi muškarac bori izaći iz sjene svoga slavnog oca, jednog od najvećih boksača koji je ikad ušao u ring, on će ga morati naučiti da je boks i mentalna igra i to ništa manje no fizička. Adonis se možda osjeća spremnim da postane veliko ime, ali je li spreman živjeti kao nasljednik svoga oca? Coogler je izjavio da je znao da želi nastaviti sa Apollo Creedovom obitelji, jer je to bio njegov omiljeni lik, a izvedba Carla Weathersa nevjerojatna. Volio sam koliko je intelektualan i s potpunom kontrolom svoje sudbine. Jordan objašnjava kako se Adonis oduvijek borio s vlastitim identitetom, ne znajući oca koji ga nije pratio u odrastanju, a izgubivši majku. Bio je mali, bačen u veliku životnu borbu i uvijek upadao u tučnjave. Išao je od udomitelja do udomitelja, dok ga nije usvojila Mary Anne Creed. Odjednom je živio na lijepom mjestu, ali u sebi nije pripadao ni tamo. Još uvijek je imao potrebu da se isprazni, pokušavajući shvatiti tko je on zaista. Mary Anne je, čim ga je vidjela, shvatila da je on sin njenog supruga. Prepoznala je u njemu njegov bijes prema svijetu i razumjela ga. Odvela ga je k sebi i odgojila kao vlastitog sina. Dala mu je stabilnost, pogurala ga u bolji život i bolje razumijevanje svijeta. Ali u njemu i dalje postoji rupa koju treba popuniti. Ipak, kad je u ringu, sve dobije smisao. Osjeća se živim, osjeća se dobro. Prema mišljenju Jordana, njegov najveći problem je to što nije priznati sin, pa pokušava sakrivati taj dio sebe. Još nije naučio da ukoliko ne prihvatiš sebe u cijelosti, ne možeš rasti i formirati se kao potpuna osoba. Kako je odlučio prestati s borbama u Meksiku, a zbog poštovanja prema Mary Anne, nitko ga nije želio trenirati u Los Angelesu. Zato kreće u potragu za Rockyjem Balboom. Misli da je zbog svoje bliskosti s Apollom on jedini koji ga može razumjeti i trenirati. Međutim, Rocky nije zainteresiran za povratak u svijet boksa. Po njegovom mišljenju to što je sin Apolloa Creeda ne znači da će postati svjetski šampion. To zahtijeva puno teškog rada. Adonis je pokazao da ne bježi od rada, spreman je pokoriti se i biti poslušan. To je dovoljno Rockyju i on postaje njegov trener. Coogler kaže da mu je bilo zanimljivo vidjeti kako je vrijeme utjecalo na zvijezdu kao što je Rocky. Stallone je lako uklizao natrag u ulogu, željan istražiti lik u ovoj fazi njegova života i iskoristiti pruženu priliku. „Iako ja predstavljam ovaj lik, volio bih da sam u stvarnosti više kao on, smije se Stallone. „On je simbol strpljenja, iako je vrlo natjecateljski raspoložen i bori se za svoj ponos. „Stallone zna Rockyja bolje od ikoga, zna o boksu i o snimanju filma o boksu više nego bih ja to ikada znao“, kaže Coogler. Kada je pisao scene znao je nazvati Stallonea i pitati ga što bi Rocky napravio u pojedinoj situaciji. „Bio je vrlo velikodušan. Bila je to izvrsna suradnja, onaj koji je dobio neku ideju, prvi bi nazvao i onda bismo prokomentirali.“ Kako mu je Stallone predočio, boks je 80 posto u glavi: „Nekada možeš biti pobijeđen prije nego li izađeš iz svlačionice. Zato dobar trener u kutu ringa mora biti dobar psihoanalitičar na licu mjesta. On mora držati boksača prisebnim.“ Blizina arene - zamišljene i stvarne - sve ove godine, omogućila je Stalloneu da istraži što tjera boksača, zašto se želi boriti i kada to ne mora. To je vrlo jedinstvena osobnost, ispitivati sebe na taj način. Čak i Rocky, koji je u biti vrlo nježan, kada je u ringu mijenja svoju ćud i u njemu se javlja nešto iskonsko što ga tjera na udarce. Neka vrsta samoispitivanja koju većina ljudi ne bi željela primijeniti. Rocky se u filmu suočava sa ozbiljnim zdravstvenim problemima. Adonisova prisutnost ga natjera da preispita ima li u njemu još želje za borbom. Jordan i Stallone su se povezali na glumačkoj i osobnoj razini. Iako se radi o svijetu boksa u kojem dominiraju muškarci, Creed nije film samo o muškarcima. Baš kao što je Rocky našao ljubav s Adrian, Adonis je našao nešto slično sa Biancom iz susjedstva. „Znali smo da trebamo jaki ženski lik“, kaže scenarist Covington. Kako svi znaju za Adrian, misleći na Rockyja ne može se izbjeći pomisao na nju. Kao Rocky, Adonis je trebao protutežu za svu njegovu agresiju i nekoga da ga spusti natrag na zemlju. Uloga kantautorice, koja je zahtijevala da glumica svira i nastupa, pokazala se teškom za izbor glumice, a na kraju je pripala Tessi Thompson. Odmah je surađivala sa kompozitorom Ludwigom Goranssonom, i skupa su radili na pjesmama koje su bile potrebne za film. Ona se pokazala izvrsnom, apsolutno nevjerojatnom. Kako sama kaže, filmove o Rockyju je doživljavala kao filmove o ljubavi, vjeri u sebe, izdržljivosti, upornosti te praćenju svojih snova, a ne kao filmove o boksu. Kao Adonis, i Bianca slijedi svoje snove. Njih dvoje se zaista vole, ali pokušavaju naći i shvatiti svoj put uz predanost koju to iziskuje. Bianka je pjevačica u gradu s predivnom glazbenom povijesti. Provela je neko vrijeme s lokalnim muzičarima. Bilo je zaista zabavno. Bianca je vrlo jaka, nezavisna žena s vlastitim ciljevima, vlastitim moralom. Iako je mlada, predstavlja samouvjerenost i poštenje koje privlači Adonisa. Ona zna tko je i čemu teži. Sve ono čemu Adonis teži postići za sebe. Ako se i bori sa svojim identitetom, to nije zbog nedostatka ljubavi kod kuće, bar ne u zadnjih nekoliko godina koje je proveo s Mary Anne na koju gleda kao na majku. Mary Anne je jako voljela svog supruga, toliko da je bez razmišljanja prigrlila njegovog sina. Ona je pametna, sofisticirana, stabilna i žena koja prašta. Zato, kada je prepoznala Adonisovu strast za boksom i shvatila razloge u pozadini, nikada više nije poželjela da on krene nekim drugim putem. Ona zna da su njene nade da ostane uzaludne, ako je on odlučio otići. Svako živo biće ima pravo izabrati svoj put. Zato za nju ne postoji pitanje: Voli li me dovoljno da ne ode? Nego: Volim li ga dovoljno da mu dopustim da učini vlastiti izbor i podržim ga u njemu, jer mu toliko znači? Coogler je za film izabrao i tri profesionalna boksača, a to su Anthony Bellew, Andre Ward i Gabriel Rosado. Svaki put kada je Michael stupio u ring kao Adonis, borio se protiv pravih boksača. Ali postoji razlika u boksu u stvarnom životu i pred kamerama. Mnogo puta ovi momci su se kretali toliko brzo i učinkovito da ih kamera nije mogla uloviti, a postojala je opasnost da ozlijede Michaela. Zato su maksimalno osigurali set kako se nitko ne bi povrijedio, a i da se nakon snimanja mogu vratiti profesionalnim borbama. Kao što kaže jedan od njih, Ward: „Doslovno sam odrastao gledajući Rockyja i slušajući glazbu iz serijala. Volio sam scene borbe kao i samu pripremu za njih, stvari koje su se dešavale do samog dolaska Rockyja u ring. Kao boksač, mogu se povezati, jer sam i sam to radio većinu svog života. Veliki razlog zašto sam želio biti dio ovog filma je taj što naši obožavatelji nemaju priliku vidjeti kroz što prolazimo, uspone i padove, borbu, život iza scene, a ovaj film daje jasnu sliku svega dobrog, lošeg i ružnog. I zbog toga što je Ryan doveo toliko pravih boraca da budu dio priče, u filmu je puno autentičnosti. Jedan korak, jedan udarac, jedna runda. Kod treniranja Adonisa to je Rockyjeva mantra. On ju ponavlja opet i opet pokušavajući mladog Adonisa, željnog borbe, zadržati fokusiranog. Naravno, kako bi ga proveo kroz svoje korake, Michael B. Jordan se morao prvo dovesti u pravu formu. Kako kaže sam Jordan: „Dolazak u formu je bio dugotrajan proces. Polako sam trenirao između nekih projekata, dok nisam krenuo punom parom naprijed. I baš pomisliš da si u formi, ali dođeš u ring i onda shvatiš koliko daleko još moraš ići.“ Uslijedilo je mnogo fizičkih i psihičkih treninga u kojima je sudjelovao Corey Calliet. Baš kao što je Rocky pokušavao podijeliti godine iskustva s Adonisom, Calliet je rekao Jordanu: „Tijelo neće napraviti nešto što mu mozak ne dozvoli; ukoliko možeš misliti prije nego progovoriš, možeš misliti i prije nego udariš. To će te čuvati. Ako kažeš sam sebi da to možeš napraviti, napravit ćeš to.“ Bilo je dana kada je Mike želio odustat i Calliet ga je podsjetio: „Um odustaje prvi. Reci mu da nastavi, jer tvoje tijelo će slušati samo ono što mu um naredi.“ Nakon što je Jordan došao u formu i bio spreman za snimanje, bilo je na Coogleru i majstoru koordinacije Claytonu Barberu da sve što će uhvatiti na filmu izgleda stvarno i ispravno. Coogler priznaje da iako je bio atletičar i bavio se sportom od svoje šeste godine, boks nije nešto što mu je poznato. Morao je učiti; uzeo je satove dok je pisao scenarij. Želio je znati osnove kako bi se mogao staviti u Adonisovu glavu. Sly je unio profesionalni element, donio je karte za gledanje borbi i dao im je pristup njegovoj opsežnoj knjižnici na temu boksa, a Clay i njegov tim su se pobrinuli da se svatko osjeća tako da daje sve od sebe, a istovremeno ono što čine izgleda zaista stvarno. Za Cooglera nije bilo upitno hoće li radnja biti smještena u Philadelphiu, gdje je sve počelo. Bilo je logično, pošto je Adonis podsjetnik na Rockyjevu prošlost i budućnost, da će ga priča odvesti tamo gdje je Rocky. A to je Philly. Velik je broj originalnih lokacija na kojima je sniman Rocky, a koje će obožavatelji prepoznati. „Čak i Sly je osjetio određeno strahopoštovanje prilikom snimanja kada je vidio koliko ljudi je prisutno“, kaže Coogler. „Nije mogao vjerovati da ih je toliko došlo. Ali istina je da su ljudi ludi za Rockyjem, ulice se popune i svi žele porazgovarati s njim kao da je Rocky stvaran. On je lik, ali i puno više od toga. Bilo je super biti na licu mjesta i vidjeti to“, kaže Coogler. Stallone priznaje da je bio uvjeren da se sve izgubilo u zaboravu i svakodnevnim događanjima, međutim kada su došli u Philadelphiu i kada je shvatio da grad obuhvaća taj lik i dalje, ističe da je to bilo nešto posebno Tri različite dvorane za vježbanje imaju istaknutu ulogu u filmu; dvije od njih su poznate obožavateljima; Delphi Boxing Academy, dom Apolloa Credda, gdje je Rocky došao trenirati Creeda u filmu Rocky III i Mighty Mick’s Boxing, gdje je Rocky trenirao s Mickeyem. Treća dvorana je Front Street Gym u Sjevernom Phillyju, gdje Rocky trenira Adonisa, daleko od znatiželjnih očiju i uznemiravanja. Jedan od redateljevih najdražih elemenata snimanja u tzv. Gradu bratske ljubavi bila je upravo bratska ljubav. Volio sam atmosferu, bilo je slično Oaklandu, gdje su ljudi ponosni na sportaše i na svoje porijeklo. Glazbena kultura je jednako bogata i nama je bilo omogućeno da to prenesemo na film kroz lik Biance, zahvaljujući Tessi i našem kompozitoru. Ludwig Goransson, koji je također surađivao sa Cooglerom na njegovim prijašnjim filmovima, na je nekoliko pjesama za Thompson kako bi ih izvela u svojoj ulozi. Kako kaže: „Napisali smo i snimili osam pjesama od kojih je Ryan izabrao njegove najdraže za film.“ Naravno, glazbena povijest serijala morala je biti valjano valorizirana. „Studirao sam Billa Contija i njegova postignuća te bio inspiriran načinom na koji kombinira jazz i klasičnu glazbu“, kaže Göransson. „Nisam imao namjeru koristiti bilo koju glazbu iz serijala, osim jedne teme za scene vrhunca, ali Ryan i ja smo razgovarali o tome kako podsjetiti na starijeg Rockyja, pa smo se odlučili za korištenje slavne ljubavne teme.“ Nakon što je proveo toliko života pod utjecajem filmova o Rockyju i odlučan da postane dio njih, Coogler je oduševljen da je napokon uspio napisati novo poglavlje te se nada da će gledatelji biti željni vidjeti priču onako kako ju je on želio prikazati. „Obožavatelj sam Rockyja otkako znam za sebe. Znam te filmove kao dlan svoje ruke. Mislim da smo prenijeli taj duh i unijeli i nešto novo za obožavatelje, kako bi mogli nastaviti uživati.“ |
Slažem se